VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
door Dutchbrand
#2848097
Hallo VW liefhebbers,

Mijn naam is Edwin en ik ben de blije bezitter van een Golf 8.

Alleen 1 ding snap ik geen snars van.
Golf staat voor de deur, ik zit lekker op mijn bank, zie ik af en toe de lichten aan gaan ( voor en achter) vd Golf.
Ik heb dit geactiveerd staan als een soort welkom als ik richting de auto loop maar waarom gebeurt dit als ik op de bank ( er zit zeker 10 meter tussen)zit en mijn autosleutel boven ligt?

Het is iets klein maar ik snap er niks van...

Bedankt alvast.

Groet Edwin
door Mari
#2848098
... denk toch dat de auto de sleutel ziet... trek de metalen koektrommel eens uit de kast en leg je sleutel, daar eens in... en NEE, je mag niet alle koekjes opeten ;-)
door Mari
#2848111
... bij keyless-entry van de auto is het sowieso verstandig de sleutel goed op te bergen, de diefjes gebruiken deze techniek om in je auto te komen (vangen met een antenne het signaal van de sleutel op en sturen die door naar hun compaan die bij de auto staat... )...
door Dutchbrand
#2848267
Vw vrienden en dan met name Mari.
Probleem opgelost! Mijn reservesleutel lag in keukenlade en dáár maakte de auto steeds contact mee. Hoe suf, dom dom dom...
Beide sleutels nu in stalen kistje naast het bed en helemaal happy!
Dank.

Groet Edwin
door Mari
#2848268
... tja... de reservesleutel wordt nog wel eens vergeten...
door tvkip
#2848769
Om deze reden heb ik zelf de optie dat de lampen aangaan bij nadering uitgeschakeld. Nu gaan mijn lampen pas aan bij het ontgrendelen en schijn ik niet meer bij de buren naar binnen. Deze instelling kun je vinden onder de verlichtingsinstelling op je navigatiescherm.

De sleutel opbergen in bakjes of andere gekke ideeën ga ik zelf niet doen, lijkt mij onhandig (hier maken meerdere mensen, meerdere malen per dag gebruik van de auto). Overigens is de Golf 8 uitgerust met Ultra-Wide-Band technologie (UWB) dat "traditionele" keyless diefstal onmogelijk maakt, zoals te lezen in artikel: https://www.ad.nl/auto/keyless-diefstal ... ~aa8f70e2/
door Mari
#2848772
Dat was misschien in 2020 zo (uit die tijd stamt het artikel namelijk), maar ook de hackers zitten niet stil...
door tvkip
#2848773
Auto's met UWB zijn vandaag de dag nog niet middels Relay Attack te stelen.
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan ui[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]