VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door HansH24
#2848943
Ik ben in afwachting van onze nieuwe auto, een Volkswagen Tiguan (3) R-line, waar ik te zijner tijd een set winterwielen voor wil aanschaffen. Nu heb ik van onze huidige T-Roc nog een set 18 inch winterbanden liggen die maar twee winterseizoenen zijn gebruikt. Deze set winterbanden heeft de maat 215/50/18.

Zover ik op internet en bij de dealer kan zien heeft de Tiguan (3) bij een 18 inch velg altijd de bandenmaat 235/55/18. Er wordt op de Tiguan (3) wel een 215 band gebruikt maar dan in combinatie met 17 inch (215/65/17).

Mijn idee was om de 18 inch winterbanden die ik nu heb te behouden en daar een 18 inch velg bij te zoeken voor een winterset voor op de Tiguan (3). Nu vraag ik mij dus af of het verstandig is om een smallere (215 in plaats van 235) en een plattere winterband (50 in plaats van 55) te gaan gebruiken voor de nieuwe Tiguan terwijl VW eigenlijk andere maten voorschrijft.
Iemand tips of ideeën?
door Mari
#2848945
50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft kan wel, maar dan zal je kilometerteller wel het nodige af gaan wijken omdat de wielomtrek kleiner is geworden... je levert ook comfort in omdat de band stugger zal zijn door de lagere zijwanden...
HansH24 vinden dit leuk
Rns 310 en bluetooth

In die houder behoort een zogeheten Bluetooth modu[…]

@vwbasm hoe bedoel je het VIN nummer weg vegen[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)