VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2848947
Hallo,

Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2013 gekocht waar ik super blij mee ben. Deze auto is een aantal jaar geleden geïmporteerd vanuit Duitsland en heeft een (fabriek af) inklapbare trekhaak.

Nu heb ik nog niet kunnen ontdekken waar het haakje zit (of dat deze er überhaupt is) waar ik de breekkabel van de aanhanger aan vast kan maken.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die dit probleem herkennen en de oplossing weten.

Alvast bedankt.
#2849075
Zit bij een afneembare haak meestal niet aan de haak. Officieel moet je de losbreek inrichting aan het chassis maken. Bij onze bmw had ik gewoon van aluminium iets gemaakt wat aan de haak zat. Werkte prima, ben alleen nooit aangehouden oid dat ze er iets van gezegd hebben.
#2849084
@daNpy je kon er het kabeltje aan bevestiging, maar dat is bijzaak, niet de hoofdzaak, moet er voor zorgen dat als de koppeling los komt je aanhangertje aan de auto blijft hangen of bij een grotere aanhanger de reminrichting bedient... ;-)
#2849099
Ik begrijp niet wat daar staat.
#2849113
... dat de losbreekkabel deugdelijk bevestigd moet kunnen worden... niet dat als de boel los schiet je de aanhanger verliest... een alu beugeltje is geen deugdelijke bevestiging ;-)
#2849118
En toch werkte het prima (ja, getest :P)
Rns 310 en bluetooth

Oke dan is de vraag of ik vast wil houden aan de v[…]

@vwbasm hoe bedoel je het VIN nummer weg vegen[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)