VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2848977
Hallo,

Ik was air ride onder mijn golf aan het zetten en toen dat klaar was in de nacht dacht ik even snel accu weer aansluiten en testen. Heb ik met me slaperige kop de accu verkeerd aangesloten. Ik zou de minpool monteren en begon erg te vonken dus had het gelijk door. Maar de polen hebben een paar seconden wel verkeerd om gezeten. Nu waren er verschillende zekeringen uit gebrand. Die allemaal te hebben vervangen werkt alleen mijn dynamo en stuur bekrachtiging nog niet. Dynamo vervangen maar deze laat nog steeds niet. Wat zou er nu nog aan de hand kunnen wezen? Heb alle zekeringen gecontroleerd ook de zekering van de dynamo die bij de zekering box in de motor zit.

Golf 6
1.8 tsi cdaa
Vin: WVWZZ1KZAW150387
#2848981
Brrr, dat is wel 1 van de slechtere dingen om te doen.
Ik zou beginnen met hem eens compleet uit te lezen, en goed te controleren of alle aanwezige modules nog reageren en evt foutcodes hebben opgeslagen.

Erna met bv een multimeter eens controleren of er spanning op de stuurmodule komt.
En of er wel bij draaiende motor een laadspanning uit de dynamo zelf komt en dan stap voor stap terugmeten naar de accu.
Reinder vinden dit leuk
#2849015
Dit zijn de dikke zekeringen voor deze delen. Ik vermoed dat je niet alle zekeringen gechecked hebt
#2849018
Ook de grote zekeringen aan de voorzijde van de box onder de motorkap gecontroleerd?


Bekijk dit filmpje maar even, dan weet je waar alle zekeringen zitten...

#2849054
@vwbasm uit de dynamo meet ik een spanning van 2.8 volt. Er is ook al een andere ecu in gekomen maar dat heeft niet geholpen. De dynamo krijgt wel een aanstuur spanning van 12volt. Op de stuurmodule meet ik wel een spanning van 12 volt
Laatst gewijzigd door Reinder op 29 apr 2024 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#2849076
Ik heb wel een duurdere multimeter en heb ook ff bij andere auto gemeten maar werkt wel goed. De riem zit er goed om en ik heb een nieuwe dynamo gemonteerd. Niet de goedkoopste zodat het wel kwaliteit is
#2849078
@vwbasm hij krijgt ook wel een stuurspanning van 12 volt. Maar er werdt mij vertelt dat de dynamo en stuur bekrachtiging met elkaar te maken hebben. Als de dynamo niet laad dat dan de stuurbekrachtiging ook niet werkt. Kun jij dat bevestigen?
#2849079
Je gaf aan alle zekeringen te hebben gecontroleerd maar volgens mij zit er aan de voorkant van de zekeringenbox ook nog een printje waar wat kabels op geschroeft zijn. Dat zijn ook zekeringen.
Heb je die ook al doorgemeten? En met name de 2e van links?

Ik heb de discover media pq 5C0 035 680 destijds g[…]

lijkt me iets van een ontuchtingsleiding aan de ve[…]

Golf 7 gte pcv probleem/olie

Hoi, Ik heb een golf 7 gte en hier een turbo upgr[…]

Hoi allen! Mijn T5 start zonder problemen als i[…]

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]