VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
#2849023
beste kenners,

ik heb een golf 4 1.6 benzine uit 1999 met een kilometerstand van 1180000. Het is de meest kale optie (geen airco, elektrische ramen etc) alleen een, met sleutel te bedienen, centrale deurvergrendeling.

Nu heb ik al enige tijd last van "spook sloten", dat wil zeggen dat de centrale deurvergrendeling tijdens het rijden ineens ,zonder aanleiding, de sloten meerdere keren achter elkaar op slot gooit en weer opent. deze kwaal komt en gaat, zo heb ik er maanden geen last van en zo gebeurt het plots weer af en aan.

Een nieuwe kwaal die zich aan het ontwikkelen is, is dat de auto in zijn geheel uit valt tijdens het rijden. De motor, de stuur bekrachtiging en de rembekrachtiging stoppen er allemaal plots mee zonder voortekenen. Het is nu een aantal keer gebeurt en ik heb zelf geen specifieke aanleiding kunnen vinden. De auto start direct nadat het gebeurt is zonder problemen en rijdt dan weer alsof er nooit iets gebeurt is.

De auto is al meerdere keer bij de garage uitgelezen maar er wordt telkens niks gevonden, wat ik mij voor kan stellen gezien het een moment opname is voor een problemen dat zich incidenteel lijkt voor te doen.

wellicht onbelangrijk;
*ik heb jaren terug problemen met de startonderbreker gehad die zichzelf hebben opgelost (nog meer spook verhalen)
*ik heb veel gelezen en kwam mede op dit forum veel tegen over een 109 relai, die blijkt niet in mijn auto te zitten.

erg benieuwd of iemand dezelfde ervaringen heeft (gehad) en of er een oplossing voor is!!
#2849040
De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg uitgebreide uit te lezen verslaglegging.
Mijn eerste vermoeden is een kabelbreuk of slecht massapunt 'ergens' in de auto.
Omdat het probleem begon bij je deursloten is het een goed begin om te kijken of de kabels bij de deurscharnieren nog in orde zijn. Bij voorkeur met een multimeter met het piepgeluidje aan een beetje aan de kabeltjes duwen.

Is dat in orde, dan wellicht de massapunten nalopen en de doorvoer van de kabels van de motorruimte naar binnen.

Het kan een flinke klus worden, het zal meten en uitsluiten worden. Vooral ook omdat de storing (nog) niet continu aanwezig is.

Dank voor het meedenken, aan de hand van het artik[…]

Goede dag ik ben opzoek naar een foto van de kap m[…]

Probleem is dat ik al de sensor heb vervangen geha[…]

Lijkt mij dat je bij de verkopende partij moet zij[…]

... van de auto halen als je hem niet gebruikt... […]

probleem met turbo VW T5?

Dan zal er weinig anders opzitten dan een aantal k[…]

Snap ik, maar er ligt geen kabel naar onder de p[…]

Lijkt mij dan toch dat de gedane reparatie niet va[…]