VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door DamonW
#2849019
Hallo, ik heb vandaag mijn golf 6 1.2 laten repareren.

Dit betreft een wiellager en handremkabel.

Is dit een normale prijs? Het lijkt mij eerlijk gezegd zeer hoog.

Groeten
Damon
Bijlagen:
IMG_7463.jpeg
IMG_7463.jpeg (41.5 KiB) 214 keer bekeken
door Mari
#2849021
... prijzen van de onderdelen kan je online opzoeken... grootste deel van de rekening zijn de uren...

Je had vooraf aan de reparatie een offerte kunnen vragen bij verschillende garages... achteraf klagen heeft geen zin... Door het zelf te doen had je 375 euro kunnen besparen ;-)
door DamonW
#2849024
Hey, bedankt voor de reactie.
Dit klopt en snap ik ook, maar als ik het onderdeelnummer opzoek krijg ik van de wiellager een van bijna €100 goedkoper.
Hetzelfde geld voor remblokjes (staan niet op dit factuur)
Heb ik even opgezocht, blijken €30, op het factuur staat 75…
door Mari
#2849027
Je snapt het wel, maar eigenlijk ook weer niet... Online zal je alle onderdelen goedkoper vinden, maar zijn deze van dezelfde kwaliteit, hetzelfde merkt etc. Is dus lastig vergelijken...

Onderhoud van een auto kost nu eenmaal geld... VW is ook niet de goedkoopste in onderhoud...
door DamonW
#2849028
Ja zeker wel, natuurlijk is het achteraf. Maar je zegt zelf eerst ook dat je ze online kan opzoeken..
Bijv de wiellager is online van SKF €63.
En de bosch remblokjes zijn €30.
Ook een remklauw van napa, op factuur €150 hiervan kan ik echter geen prijs vinden online.
De codes komen allemaal overeen.
Dat is toch best vreemd?
5 uur voor wiellager en handremkabel trouwens normaal?

Kijk natuurlijk heb ik van te voren een prijs gekregen, en oké gezegd. Het moest ook echt gebeuren, maar op het factuur zie ik pas de onderdelen nummers samen met de prijzen.
En die lijken me dus online veel goedkoper, het is geen klein verschil.
Maar als ik fout zit hoor ik het ook graag natuurlijk.
door Mari
#2849029
... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duurder dan on-line, bij een dealer al helemaal... dat is algemeen bekend. Om te vergelijk of jouw garage duurder is als een andere, zal je bij een andere garage moeten informeren wat het daar kost (maar nu val ik in herhaling).

Wat betreft de uren, daar kan alleen de uitvoerende garage een uitleg over geven... soms heb je de wiellager er in no-time uit, in andere gevallen ben je wel ff aan het kloten...

Vermoed dat je bij het weer ophalen van de auto gewoon de rekening betaald hebt en de garage niet om uitleg over de rekening gevraagd hebt. Beetje garage neemt de rekening met je door, geeft je de gelegenheid om vragen te stellen etc. Althans dat doet de garage waar ik al vele jaren mijn auto in onderhoud heb.
Laatst omhoog gehaald door DamonW op 29 apr 2024 10:48.

Wat denk je ervan om de gevonden foutcodes op inte[…]

Lijkt mij dat je bij de verkopende partij moet zij[…]

... van de auto halen als je hem niet gebruikt... […]

probleem met turbo VW T5?

Dan zal er weinig anders opzitten dan een aantal k[…]

Snap ik, maar er ligt geen kabel naar onder de p[…]

Lijkt mij dan toch dat de gedane reparatie niet va[…]

Golf 4 Paneelstof deur

Ligt eraan wat je precies wilt, er is zat te vinde[…]

Contact met alarmlichten

Ik ben bezig met een basis golf 3 rolling stones 1[…]