VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Toppie
#2845856
Even voorstellen: Sinds een week hebben wij een T-Roc style 1.5 automaat na Mazda2 gereden te hebben. De mazda was nog geen vier jaar oud, maar trok onze Kip caravan niet geweldig. Op de Utrechtse heuvelrug hield hij al in en terwijl deze Kip nog geen 800 Kg weegt. Wij hadden nooit verwacht dat een VW tegen alle luxe van een Japanse auto aankon, maar deze T-Roc is nog luxer. Wat rijdt hij geweldig lekker en rijden in limburg de heuvels op zonder in de gaten te hebben dat er een caravan achter hangt. De automaat doet het geweldig!
Nu een vraag: welke App moet je nu gebruiken? De VW app of WE connect? Ik heb ze beide geïnstalleerd, maar die zitten elkaar misschien in de weg. Iemand ervaring of advies?
Kees
Gebruikersavatar
door fanTRoc
#2845862
@Toppie Ik heb net m'n T-Roc online geactiveerd.
De We-Connectapp gaat er uit, heb ik begrepen.
Ik heb alles werkend gekregen en b.v. de software v d navigatie besteld, geïnstalleerd en werkend gekregen via de Volkswagen app. :laugh:
Die met het VW logo, bedoel ik dus.

Grtsss
door danny20danny
#2845903
Is het mijn telefoon of is het gewoon de app. Die nieuwe vw app is gewoon zo ontzettend langzaam. Pak ik de oude app erbij dus de we Connect. Die is echt vele malen sneller
door bert2
#2846219
Ik kreeg eerder het advies de nieuwe app te installeren maar deze was niet zo uitgebreid als WeConnect. In het bijzonder de gereden trajecten en gemiddelden. Ik heb dus WeConnect gauw weer terug gezet en nooit meer het aanbod/advies gekregen om de nieuwe app te installeren en alles doet het nog gewoon.
door bert2
#2846313
Het schijnt er nu toch echt van te komen. We Connect wordt begin november vervangen. Wat is al mis zijn de rijgegevens met daarbij de afstanden en verbruik over een langere periode en de informatie op het beginscherm over portieren en ramen gesloten. Erg handig vind ik.
Gebruikersavatar
door RobVrhff
#2846316
Op 8 november wordt de We Connect app gedeactiveerd door VW. Alle functies zijn overgenomen door de VW app zo schijnt...
door bert2
#2846352
Ja, helaas. Begin november wordt de stekker eruit getrokken. De rijgegevens (gereden ritten) zijn echter beperkt te achterhalen. Je kunt "alle ritten " selecteren maar wat ik op alle eerdere dagen zie zijn de ritgegevens van de allerlaatste rit. Bovendien kun je maar maximaal 31 dagen selecteren terwijl dat in We Connect veel langer was.
door bert2
#2846440
Vorige week contact gehad met iemand van VW Nederland naar aanleiding van opmerkingen die ik in de nieuwe had gemaakt, in het bijzonder de rijgegevens. Alle vragen en suggesties worden doorgegeven aan VW Duitsland. Nieuwe componenten worden nog toegevoegd en, zoals aangegeven in de app, is men doende gegevens van de oude naar de nieuwe app te migreren.
door bert2
#2848767
Intussen weer een poosje verder en ook wat gewend aan de nieuwe app. Wat me opvalt is dat het menu (links bovenaan) leidt naar VW Bedrijfswagens. Ik heb contact gehad met VW die stellen dat dit niet aan te passen is en dat hiermee alle Volkswagen worden bedoeld. Merkwaardig !
door JoDo
#2849026
Goedenavond samen,

sind enkele dagen rij ik in een prachtige Tiguan, maar over de omgang daarmee, en dan m.n. de digitale ondersteuning loop ik vast. Hierboven is één vraag inmiddels bantwoord nl. dat de We Connect app ter ziele is en vervangen is door een heuse VW app. Ik heb mezelf inmiddels een VW ID aangemeten en mezelf tevens tot hoofdgebruiker van de auto gebombardeerd. Echter, mijn vrouw rijdt ook regelmatig in de auto dus voor haar wil ik graag een "gewone" gebruiker aanmaken, maar over de plek waar ik dat moet doen tast ik volledig in het duister. In de app krijg ik het niet voor elkaar, in de verschillende portals wordt ik van het bekende kastje naar de bekende muur gestuurd. Heeft iemand een stappenplan hoe en waar ik mijn echtgenote als gebruiker aan mijn auto toevoeg???

Verder kun je in het infotainment systeem naar de Shop (helemaal naar links swipen), maar daar krijg ik steevast de volgende melding:

"U gebruikt een verouderde versie van de shop. Updatet u de software en probeert u het nog eens, alsublieft. In de waarschuwingen kunt u de software-update starten".

Ik heb inbmiddels het hele infotainmentsysteem uitgekamt maar vind nergens iets waarmee ik de update in gang kan zetten. OOk hiervoor de vraag: is er iemand die hier raad mee weet.

Voor de goede orde: het is een Tiguan 1.5 150 pk benzine uit maart 2022 welke vanuit Duitsland geimporteerd is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Wat denk je ervan om de gevonden foutcodes op inte[…]

Lijkt mij dat je bij de verkopende partij moet zij[…]

... van de auto halen als je hem niet gebruikt... […]

probleem met turbo VW T5?

Dan zal er weinig anders opzitten dan een aantal k[…]

Snap ik, maar er ligt geen kabel naar onder de p[…]

Lijkt mij dan toch dat de gedane reparatie niet va[…]

Golf 4 Paneelstof deur

Ligt eraan wat je precies wilt, er is zat te vinde[…]

Contact met alarmlichten

Ik ben bezig met een basis golf 3 rolling stones 1[…]