VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
door JoDo
#2849088
Goedenavond samen,

sind enkele dagen rij ik in een prachtige Tiguan, maar over de omgang daarmee, en dan m.n. de digitale ondersteuning loop ik vast. Ik kom nog op diverse plekken (informatie over ) zowel de We Connect app als de Volkswagen app tegen. Inmiddels ben ik er achter dat de We Connect app niet meer ondersteund wordt en vervangen is door een heuse Volkswagen app.

Ik heb mezelf inmiddels een VW ID aangemeten en mezelf tevens tot hoofdgebruiker van de auto gebombardeerd. Echter, mijn vrouw rijdt ook regelmatig in de auto dus voor haar wil ik graag een "gewone" gebruiker aanmaken, maar over de plek waar ik dat moet doen tast ik volledig in het duister. In de app krijg ik het niet voor elkaar, in de verschillende portals wordt ik van het bekende kastje naar de bekende muur gestuurd. Heeft iemand een stappenplan hoe en waar ik mijn echtgenote als gebruiker aan mijn auto toevoeg???

Verder kun je in het infotainment systeem naar de Shop (helemaal naar links swipen), maar daar krijg ik steevast de volgende melding:

"U gebruikt een verouderde versie van de shop. Updatet u de software en probeert u het nog eens, alsublieft. In de waarschuwingen kunt u de software-update starten". Deze melding suggereert dat er een Shop voor de Tiguan is, maar ik heb ook ergens gelezen dat er voor de Tiguan geen shop is, in welk geval de foutmeldinmg tenmisten misleidend is.

Ik heb inmiddels het hele infotainmentsysteem uitgekamt maar vind nergens iets waarmee ik de update in gang kan zetten. Ook hiervoor de vraag: is er iemand die hier raad mee weet.

Voor de goede orde: het is een Tiguan 1.5 150 pk benzine uit maart 2022 welke vanuit Duitsland geimporteerd is.

Alvast bedankt voor de reacties.
Update discover media

Welke dongle is dat dan? Zoek in Google met:[…]

Car play /android/radio /navi

Hoi Rene. Ik heb een paar maanden terug een Xtrons[…]

Ik heb verschillende problemen met mijn ID.3 waaro[…]

De auto is van '21, dmv een coulance regeling is d[…]

Airco lijkt niet te koelen

Het hoeft zeker geen oplossing te zijn voor jou pr[…]

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]