VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
door kees76
#2849134
Allereerst excuus voor wederom een topic hierover maar wat ik zoek heb ik niet kunnen vinden.
Ik heb een Polo met Rns 310 erin. Naast de radio zit een soort houder op dashboard. Het lijkt erop dat ik daar iets mis. Daarnaast las ik dat er een bluetooth module onder de bijrijder stoel zou moeten liggen. Daar vind ik alleen een losse connector.
Het vreemde is dat ik de smartphone wel kan verbinden met de Rns. Die vind VW bluetooth naam en met code 0000 kan ik verbinden. De rns heeft dan ook aan dat samsung S23 is verbonden. Maar vervolgens kan ik er niks mee! Ook bluetooth audio werkt niet. Enkel via de media knop en dan MDI speelt hij Spotify af zij het met heel zacht volume.
Maar als ik helemaal geen BT module heb hoe kan hij dan toch verbinden? Ik heb begrepen dat de rns 310 en 315 bijna gelijk zijn op de sd kaart na voor navigatie. Ik heb er een sd in zitten van vw wat dus betekend dat het een rns 310 moet zijn zonder intern BT. En ik mis dus een klein kastje blijkbaar voor in die houder. Als ik het goed begrijp moet ik die hebben om überhaupt te kunnen bellen? Zijn die kleine kastjes er nog wel? En gaat het dan werken zonder die BT onder de stoel? Hoop dat iemand duidelijkheid kan geven. Zie ook de foto's.
Bijlagen:
20240427_131009.jpg
20240427_131009.jpg (4.3 MiB) 177 keer bekeken
20240501_170516.jpg
20240501_170516.jpg (3.91 MiB) 177 keer bekeken
door Mari
#2849139
In die houder behoort een zogeheten Bluetooth module geplaatst te worden, die ontbreekt klaarblijkelijk.... Volgens mij heb ik jaren terug daar hier ook al eens over gepost (eens kijken of ik dat nog terug kan vinden)

Is de zogeheten Bluetooth Pairing Device, die heb je in 2 varianten, eentje met alleen knopjes en eentje met een display erop. Ik heb ooit een filmpje gemaakt van hoe dat device in de houder geplaatst moest worden... Ik had de versie met het display.

2de hands zijn deze misschien nog ergens te vinden, worden al vele jaren niet meer gemaakt
Bij nader inzien lijkt deze houder toch wat anders te zijn, wellicht voor een bepaald type telefoon (waarschijnlijk oud model nokia)...

De lossen stekker doet vermoeden dat de module ook niet aanwezig is...
door kees76
#2849140
Oke dan is de vraag of ik vast wil houden aan de vw style of er meteen over gaan naar Android car radio met mirrorlink. Al die vw delen kosten zo te zien ook genoeg. Dat kleine display is al knap aan de prijs. Maar hoe maakt die eigenlijk contact in die houder. Ik zie helemaal geen contactjes. Of is het inductie achtige verbinding?
door Mari
#2849142
Zodra je de pairing device in de houder zet, wordt een deel van de houder ingedrukt en komen de contactvingers van de connector vrij... dat zie je niet omdat dit afgeschermd wordt door de pairing device. Haal je de pairing device er weer uit, dan schermt een deel van de houder wederom de connector af... Alles ter voorkoming dat iemand met zijn vingers aan de contacten gaat zitten...

Ik zou voor een andere radio gaan met alle opties die je wil...
door kees76
#2849144
Ah okee ja beste maar meteen upgraden naar wat moderner materiaal. Wil wel die houder eraf halen maar zit dan weer tegen gaten aan te kijken. Wil je ook weer niet.

Zal morgen middag dat even proberen. Ik vind t all[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]

Bak heeft niks van doen met de motor. Heb je wel d[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]

Airco lijkt niet te koelen

Deze heb ik ook gehad airco laten bij vullen en he[…]