VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2817829
Hallo iedereen,

Mijn auto:

Volkswagen Golf 7 GTD 2.0 TDI
Bouwjaar: 2013

Ik heb het volgende probleem:

Bij het belasten van de motor spuugt er koelvloeistof uit het reservoir via de overflow. Ik merk dat de auto een bepaalde druk opbouwt en dat de slangen heel hard worden. Als ik heel rustig rij dan gebeurd er vrij weinig en merk ik er ook niks van.

1. Auto start normaal
2. Auto rijdt en schakelt goed (Je merkt niks van de overdruk in het koelvloeistofsysteem)
3. Geen witte rook in de ochtend
4. Geen lekkages
5. Geen koelvloeistof bij de olie of andersom

Monteur gaf aan dat het de waterpomp kon zijn en heb ik deze waterpomp vervangen door een niet elektrische.
Thermostaat is ook vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor.

Ze hebben een koppaking test gedaan en ze hebben GEEN uitlaatgassen gevonden in het systeem.

Wat ik 100% zeker weet is dat het koelvloeistof systeem NIET is ontlucht. Is er een speciale procedure om deze auto's te ontluchten? Ook als er GEEN elektrische waterpomp meer in zit?

Volkswagen dealer geeft aan dat het koelvloeistof systeem ontlucht moet worden. Iemand enige ervaring? Iemand misschien hetzelfde meegemaakt? Ik hoor het graag.
#2817832
Volgens mij werkt de zgn "snuiftest" minder goed op een diesel dan bij een benzine motor.

Heeft de nieuwere type motoren niet 2 thermostaten? Ivm olietemperatuur. Zou toch eens proberen om goed te laten ontluchten.

Overigens toen mijn tdi een lekke koppakking had, had ik als enig symptoom overmatig druk op koelsysteem..
Laatst gewijzigd door MVW op 17 apr 2019 15:09, 1 keer totaal gewijzigd. Reden: "Tfoe, wholla" uit tekst verwijderd; onrespectvol
#2818115
Muhammetkalafat schreef:Hallo iedereen,

Mijn auto:

Volkswagen Golf 7 GTD 2.0 TDI
Bouwjaar: 2013

Ik heb het volgende probleem:

Bij het belasten van de motor spuugt er koelvloeistof uit het reservoir via de overflow. Ik merk dat de auto een bepaalde druk opbouwt en dat de slangen heel hard worden. Als ik heel rustig rij dan gebeurd er vrij weinig en merk ik er ook niks van.

1. Auto start normaal
2. Auto rijdt en schakelt goed (Je merkt niks van de overdruk in het koelvloeistofsysteem)
3. Geen witte rook in de ochtend
4. Geen lekkages
5. Geen koelvloeistof bij de olie of andersom

Monteur gaf aan dat het de waterpomp kon zijn en heb ik deze waterpomp vervangen door een niet elektrische.
Thermostaat is ook vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor.

Ze hebben een koppaking test gedaan en ze hebben GEEN uitlaatgassen gevonden in het systeem.

Wat ik 100% zeker weet is dat het koelvloeistof systeem NIET is ontlucht. Is er een speciale procedure om deze auto's te ontluchten? Ook als er GEEN elektrische waterpomp meer in zit?

Volkswagen dealer geeft aan dat het koelvloeistof systeem ontlucht moet worden. Iemand enige ervaring? Iemand misschien hetzelfde meegemaakt? Ik hoor het graag.
Is het bij jou opgelost? Zit namelijk met dezelfde probleem, en volgend week wordt mijn waterpomp vervangen. Zou alleen zonde zijn als dit voor niks gebeurd.
#2818267
m535i schreef:
Muhammetkalafat schreef:Hallo iedereen,

Mijn auto:

Volkswagen Golf 7 GTD 2.0 TDI
Bouwjaar: 2013

Ik heb het volgende probleem:

Bij het belasten van de motor spuugt er koelvloeistof uit het reservoir via de overflow. Ik merk dat de auto een bepaalde druk opbouwt en dat de slangen heel hard worden. Als ik heel rustig rij dan gebeurd er vrij weinig en merk ik er ook niks van.

1. Auto start normaal
2. Auto rijdt en schakelt goed (Je merkt niks van de overdruk in het koelvloeistofsysteem)
3. Geen witte rook in de ochtend
4. Geen lekkages
5. Geen koelvloeistof bij de olie of andersom

Monteur gaf aan dat het de waterpomp kon zijn en heb ik deze waterpomp vervangen door een niet elektrische.
Thermostaat is ook vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor.

Ze hebben een koppaking test gedaan en ze hebben GEEN uitlaatgassen gevonden in het systeem.

Wat ik 100% zeker weet is dat het koelvloeistof systeem NIET is ontlucht. Is er een speciale procedure om deze auto's te ontluchten? Ook als er GEEN elektrische waterpomp meer in zit?

Volkswagen dealer geeft aan dat het koelvloeistof systeem ontlucht moet worden. Iemand enige ervaring? Iemand misschien hetzelfde meegemaakt? Ik hoor het graag.
Is het bij jou opgelost? Zit namelijk met dezelfde probleem, en volgend week wordt mijn waterpomp vervangen. Zou alleen zonde zijn als dit voor niks gebeurd.

Nee nog niet opgelost maar kijk even naar je privebericht!
#2834442
Goedendag, heb je toevallig nog de oplossing voor dit probleem? Ik zit met een soort zelfde probleem waarbij ik 2x een liter koelvloeistof heb moeten bij vullen en ik geen lekkages zie behalve heel wat spetters koelvloeistof rondom en op de tank

Hoor het graag
#2834549
Beste GioVW,

Lees mijn eerdere geposte oplossing en zoektocht hierin bij mij is het nu opgelost door de verstopte Kachel radiateur te vervangen en zo ook de thetmostaat.

Na vervanging het bekende probleem van de golf7 opgelost lees maar mijn post.

Succes fijne avond giovw👍😉
Laatst gewijzigd door Golf7tdiErHu op 29 jul 2021 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#2840514
Golf7tdiErHu schreef: 29 jul 2021 19:06 Beste GioVW,

Lees mijn eerdere geposte oplossing en zoektocht hierin bij mij is het nu opgelost door de verstopte Kachel radiateur te vervangen en zo ook de thetmostaat.

Na vervanging het bekende probleem van de golf7 opgelost lees maar mijn post.

Succes fijne avond giovw👍😉

Beste goivw,

ik heb denk ik hetxzelfde probleem nu helaas.
mijn golf gtd uit 2015
kan ik je hier even vandaag over bellen als je je nummer achterlaat via mijn mail .
serdarcelebi_@hotmail.com
mijn garage wil er een andere 2ehands motorblok ingooien , omdat ie hetzelfde heeft ervaren zegt de monteur/eigenaar vd garage met dezelfde auto en is van mening dat er een scheur in het huidige blok zit.

symptomen:
temp. blijft gelijk 90 graden ten allen tijde
kachel is redelijk warm in het eerste uur , daarna wordt ie koud in de auto
kachelhuis radiateur is verstopt zover ben ik al wel.
koelvloeitof spuugt ie uit reservoir.

als ik je hier zsm even overkan spreken of we het over hetzelfde probleem hebben , dan ben ik je zeer dankbaar.

mvg.

Serdar Celebi
#2840518
Als je op antwoord wacht van GioVW dan kun je lang wachten, die heeft het forum sinds augustus 2021 niet meer bezocht... althans niet ingelogt... wil je antwoord van Golf7tdiErHu dan wacht je op een reaktie, of nog beter stuur hem een prive-bericht... zodra hij inlogt krijgt hij te zien dat er een prive-bericht voor hem is...

Je verhaal rammelt een beetje, je zegt dat de kachel redelijk warm is het eerste uur, maar je zegt ook dat je kachelradiateur verstopt zit... Dit staat haaks op elkaar, want je kachel geeft geen warmte af als deze verstopt zit. De radiateur is er eenvoudig uit te halen en te controleren of deze verstopt is of niet... Ik heb een verstopte kachel-radiateur gehad, deze is vervangen en de motor is gespoeld om de rommel die de radiateur verstopte eruit te krijgen...

Garages die direct roepen dat er een ander blok ik moet omdat ze zelf een auto hebben gehad met soortgelijke symptomen daar zie je me niet terug. Eerst gedegen onderzoek doen, dan wat roepen ...
#2845572
goedendag mannen,

Zijn de problemen bij jullie verholpen? Want ik loop tegen het zelfde probleem aan

Afgelopen december heb ik een golf tdi 2.0 150pk gehaaald, maar loopt ik al sinds februari/maart tegen het probleem aan dat mijn auto koelvloeistof verliest. Ik ben vanaf dag 1 al bezig met het vinden van de storing na 3 garages verder en de dealer waar ik het heb gekocht heeft nog niemand de oorzaak kunnen vinden.

Ik moest eerste instantie om de 4000 km koelvloeistof bijvullen. Afgelopen maand merk ik dat het probleem iets meer aan de heftigere kant wordt, maar nog steeds lekt het inwendig geen idee naar waar.

Volgende dingen al geprobeerd (moest vanuit de dealer waar ik hem kocht)

Intercooler losgekoppeld 4 weken mee gereden lekte het

Egr-koeler losgekoppeld 4 weken mee gereden lekte het nog steeds

Het bizare is de dealer een vakgarage heeft en zelfs zij het oorzaak niet hebben kunnen vinden meerdere malen kvs reservoir onderdruk gezet, maar niks gevonden.

Ik merk als ik een rid van gemiddeld 500 km rijd dat er ongeveer dit weg loopt en dit is wat ik afgelopen donderdag heb gehad.

Vanuit garage naar huis 100 km gereden en de volgende dag naar leeuwarden en terug ongeveer allemaal bij elkaar 500 kilometer, maar nogmaals dit merk je pas als de auto de hele nacht heeft stil gestaan en je volgende ochtende de motorkap open gooit.


Ik heb het dop van de kvs reservoir vervangen op advies van een andere garage die ik telefonisch sprak.

Wieowie zou mij met dit probleem kunnen helpen
Bijlagen:
IMG_0394.jpeg
IMG_0394.jpeg (2.09 MiB) 1672 keer bekeken
#2845576
Door in meerdere topic je probleem te posten krijg je niet sneller antwoord... Twee threads over verlies koelvloeistof en het is wel duidelijk dat je geen van beide threads volledig hebt gelezen...

Werkt je verarming wel? Krijg je "hete" lucht uit alle roosters als je de verwarming vol open zet? Schroef zijpaneel middenconsole bij de pedalen maar eens los, voel even onder de kachelradiateur of het daar niet nat is. Kachelradiateurs raken vaak verstopt en soms gaan ze lekken...
#2849191
@Bart12345 Als je even de moeite genomen had de zoekfunktie te gebruiken had je gezien dat er talloze threads zijn over koelvloeistof bij een MK7 en uiteindelijk wijzen ze allemaal naar hetzelfde probleem: Kachelradiator deels of volledig verstopt...

Het is onnodig om 3x in hetzelfde topic te vragen of het al is opgelost, 1x is voldoende...

Laat hem eens uitlezen met VCDS dan.

Melding "motor oververhit"

Als de motor loopt en hij op bedrijfstemperatuur i[…]

Golf 5 aircoprobleem

Recente uitleesapparatuur... heb ik eerder gehoord[…]

Rechts of Links maakt voor de werkwijze niet uit, […]

Controleer alle vacuüm leidingen (met name van de[…]

Connect casually with like-minded individuals on t[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]