VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
#2849195
Hallo,
Ih heb een Golf 6, met een RCD310 erin. Ik heb de wens on muziek van spotify op m'n telefoon naar de radio te streamen via bluetooth. (ik heb geen bluetooth module onder m'n stoel zitten). Ik heb in China zo'n adaptertje besteld voor een paar euro.
rcd310.jpg
rcd310.jpg (19.46 KiB) 173 keer bekeken
Dit werkt prima, goed geluid als ik de radio op AUX zet.

Ik kwam er echter achter, dat de bluetooth adapter ALTIJD aanstaat. Ik kan 'snachts vanuit m'n bed connect met de adapter in de auto die op straat staat geparkeerd, dus helemaal uit staat. Eerst dacht ik dat de adapter dan na verloop van tijd de accu zou leegtrekken, maar kennelijk gebruikt hij zo weinig dat dat na 14 dagen parkeren nog niet merkbaar is.

Nu kwam ik er pas achter, dat de adapter nog wel zichtbaar is via bluetooth, maar niet meer wil verbinden. De adapter heeft dan al ca. een maand onafgebroken aangestaan. Als ik de accu even ontkoppel, en weer aansluit, werkt de adapter weer.

Lang verhaal kort: Het zou beter zijn als deze adapter zou uitschakelen als de contactsleutel wordt verwijderd. Ik heb de 'QuadLock' connector pin-out achterop de radio bestudeerd, en het lijkt er op dat en geen geschakelde +12V beschikbaar is. De radio wordt kennelijk uitgeschakeld d.m.v. de CAN bus.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Groet,
Henk
pinout_694329028_image.png
pinout_694329028_image.png (210.75 KiB) 173 keer bekeken
#2849215
Snap ik, maar er ligt geen kabel naar onder de passagiersstoel, dus dat wordt een ingrijpende verbouwing. En zo'n bluetooth module moet ook weer 'ingeleerd' worden vermoed ik. Al met al denk ik dat ik een draadje trek van de sigarettenaanstekerplug naar die adapter. Die plug schakelt namelijk wél met het contact.
PatrickDS vinden dit leuk
#2849221
henkheijmink schreef: 08 mei 2024 12:04 Snap ik, maar er ligt geen kabel naar onder de passagiersstoel, dus dat wordt een ingrijpende verbouwing. En zo'n bluetooth module moet ook weer 'ingeleerd' worden vermoed ik. Al met al denk ik dat ik een draadje trek van de sigarettenaanstekerplug naar die adapter. Die plug schakelt namelijk wél met het contact.
Dat dacht ik ook toen bij mijn golf 6 nog, maar dat kabeltje naar de stoel lag er bijzonder snel in. ;-)
#2849253
Dat is al wat jaartjes geleden alweer. Het heette volgens mij bluetooth premium carkit of zoiets dergelijks. Was met microfoon en plug & play tussenkabel erbij. Wat betreft codering, ik had toen nog geen vcds met bijbehorende kabel, dus dat heb ik laten doen bij de dealer. Modules worden volgens mij al niet meer nieuw gemaakt door vw maar je kan ze online genoeg vinden. Je moet alleen even goed lezen welke je nodig bent. Autopar verkoopt ze ook wel bijvoorbeeld.
henkheijmink vinden dit leuk
Melding "motor oververhit"

Dank voor de reactie. Ik zal het doorgeven aan de […]

Dank voor de reactie en suggesties! Het glasklephu[…]

Dank je wel mari, sorry daarvoor had inderdaad gek[…]

Druk op de rempedaal

Dan wordt het tijd dat ze eens met VCDS aan de gan[…]

@vwbasm sorry voor de late reactie, was nog niet[…]

Software update ID 4

heeft niets met je update te maken maar met je sch[…]

Zal ik maandag eens laten doen

Goedendag mensen, Mijn naam is jeroen en kom uit E[…]