VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2849279
Hallo allen!

Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vriendin gekocht waar we samen aan sleutelen. Het is wel de bedoeling dat ze er deze zomer ook nog van kan genieten.

De auto loopt redelijk, alleen loopt stationair erg ruw. Uit de co meeting komt naar voren dat er 10% teveel lucht is, wat afneemt met gas geven. Verder zijn er geen foutmeldingen uit te lezen.

Het lijkt of de auto soms even een cilinder overslaat, dus ik moest zelf aan de ontsteking denken. De verdelerkap lijkt nieuw en van binnen is ook geen slijtage te zien. De bougies zijn nieuw en vonken goed en ook de bougie kabels lijken nieuw (ook nat gemaakt, en geen vonken te zien).

Na veel lezen op het forum hier, heb ik al het gasklephuis schoongemaakt, alle slangen nagelopen op lekken en een nieuwe benzine filter geplaatst.

Ik moet nu meer aan een slechte sensor denken.

Filmpje van het stationair lopen: https://youtu.be/wstIPNmuOhA?si=S6Hqv3i3NOeXUgnY

Heeft iemand enig idee waar ik het kan zoeken?

Al vast bedankt voor jullie wijsheid!
#2849337
  • Controleer alle vacuüm leidingen (met name van de rembekrachtiger naar het blok toe).
  • Gasklephuis pakking kan defect/krom zijn. Oefen wat druk op de luchtinlaat boven het gasklephuis en probeer het geheel heen en weer te bewegen. Als de toerentaal schommelt, dan weet je genoeg.
Voor de rest heb je al genoeg vervangen, buiten het controleren/vervangen van de luchtfilter geen idee.
#2849354
Ik volg even. Ik heb ook een ADZ motor en bij mij loopt de motor ook onregelmatig. Niet zo erg dat hij bokt zoals bij jou maar niet lekker stabiel.

Heb inmiddels rotor en verdelerkap vervangen. Van de week brandstoffilter en de flens van de monopoint vervang ik preventief.
#2849366
Dank voor de reactie en suggesties! Het glasklephuis had ik al gereinigd en de pakking gecontroleerd (zag er goed uit), maar ik zal je tip nog even proberen. De luchtfilter heb ik er ook uitgehad en die was netjes.

Ik was nog wel opzoek naar een uitleg over het controleren van de vacuümslangen. Ik kon zelf nergens een goede uitleg met foto’s/ video vinden om welke slangen het precies gaat. Wellicht dat iemand mij daar nog verder mee kan helpen.

@Strutmut de brandstoffilter vervangen was in mijn geval wel nuttig. Er kwam redelijk wat zooi uit vanaf de tank kant van de filter, dus dat werd tijd. Het vervangen was echt zo gepiept, dus daar hoef je het niet voor te laten!

Ik ben volgend weekend pas in de gelegenheid om weer te sleutelen. Wanneer ik een dagje bezig ben geweest, zal ik nog een update geven.
#2849382
Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik ga dat morgen denk ik even doen.

Ik ben zelf op zoek naar een rookmachine om alle auto’s die ik heb (3 nu) te kunnen controleren op vacuüm lekken. Dat is wat fijner en preciezer dan met remreiniger op je mogelijk hete motor delen te spuiten.

Mijn cruisecontrol werkt ook niet. Dus ik vermoed bij onze golf wel een lek ergens.
#2849465
Oké, we zijn weer wat verder. De auto startte niet, dus ik trok het luchtfilterhuis open om wat remreiniger er in te spuiten. Starte meteen. Het gekke is dat er rook uit het huis kwam toen ik het filterhuis opende. Auto liep meteen goed met het luchtfilterhuis open. Enig idee hoe dit kan?
#2849686
Update:
De vacuümslang is vervangen, maar helaas loopt de auto nog het zelfde.

Ik heb een rookmachine te leen, dus ik ga binnenkort eens kijken of ik elders iets kan vinden. Verder heb ik ook zelf een obd scanner besteld, dus als die binnen is, dan kan ik de auto ook even rijdend uitlezen.

Los van het probleem, zag ik dat de multiriem en de riem voor de waterpomp aan vervanging toe zijn, dus dat gaan we ook binnenkort even fixen.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.