VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
Beste allemaal,

Ik ervaar een probleem met cilinderoverslag wanneer mijn auto stilstaat en de motor stationair draait.

Het betreft een Golf 7 DSG, 1.4 TSI met 110 kW (150 pk) uit 2014, motorcode CZDA.

Het probleem begon als volgt: tijdens het versnellen vertoonde de motor haperingen (stotteren) tussen de 1600 en 2000 toeren. Boven de 2000 toeren versnelde de auto normaal.

Na het uitlezen bij de garage bleek dat er cilinderoverslag was gedetecteerd, in eerste instantie op cilinder 1, maar later ook op wisselende cilinders.

Bij de garage hebben we alle bobines en bougies vervangen, hoewel de bougies er goed uitzagen.

We hebben een compressiemeting uitgevoerd waarbij alle vier cilinders een druk van 9,4 bar lieten zien.

Vervolgens hebben we alle injectoren laten testen volgens fabrieksspecificaties, waarbij bleek dat deze in goede staat verkeerden.

Na deze stappen hebben we het inlaatspruitstuk verwijderd, de gasklep gereinigd en ook de inlaatkleppen schoongemaakt.

Na deze reiniging reed de auto weer soepel.

Echter, nu ervaar ik nog steeds cilinderoverslag wanneer de auto stationair draait, vooral na een langere rit en wanneer ik de auto parkeer. Na enkele minuten/seconden begint het motorlampje tijdelijk te knipperen en voel ik dat de auto licht schudt en niet lekker loopt. Bij het uitlezen met VCDS krijg ik dan cilinderoverslag op alle vier cilinders te zien.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

De reiniging van de kleppen en inlaat hebben we handmatig gedaan, niet met chemische reiniging of walnut blasting.

In de bijlage vind je de foutcodes van VCDS.

Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
IMG_3088.jpeg
IMG_3088.jpeg (2.76 MiB) 180 keer bekeken
IMG_3087.jpeg
IMG_3087.jpeg (3.77 MiB) 180 keer bekeken
IMG_3086.jpeg
IMG_3086.jpeg (3.64 MiB) 180 keer bekeken
IMG_3085.jpeg
IMG_3085.jpeg (3.9 MiB) 180 keer bekeken
IMG_3084.jpeg
IMG_3084.jpeg (4.44 MiB) 180 keer bekeken
UPDATE!

Uiteindelijk een plekje kunnen vinden bij een garage die “Walnut Blasting” aanbied.

Dit is een goeie manier om de inlaat/kleppen te laten reinigen, mocht je nog niet de keuze willen maken voor een cilinderkop revisie.

De kleppen zijn “goed” gereinigd. Zie de foto’s in de bijlage. Hier kun je de foto’s VOOR en NA het reinigen vinden.

Na reinigen van de inlaat, en vervangen van de pakkingen. Draaide de Motor weer stabiel stationair.

Ik heb alle pakkingen van de inlaat, vanaf de Turbo tot de cilinderkop preventief laten vervangen. (Dit ivm aanzuigen valse lucht)
Bijlagen:
IMG_3159.jpeg
IMG_3159.jpeg (174.05 KiB) 40 keer bekeken
IMG_3158.png
IMG_3158.png (4.32 MiB) 40 keer bekeken
Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]