VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Arnold
#817977
Weitec schreef:ik heb paar porsche c2 wielen gekocht, en die moeten nu onder cabrio 1,
zijn alle 4 7j, welke dikte adapters kan ik het beste pakken en vooral waar kan ik ie kopen?
Adapters kan je bestellen bij www.carfantasy.com, ik heb zelf 30mm adapters ertussen onder mijn Golf 3. Die kosten 260 euro (voor 4). Over het aanlopen durf ik niets te zeggen ;)
Gebruikersavatar
door djCo-B
#818014
djCo-B schreef:Ik ben op zoek naar nieuwe Borbet T achtervelgen. Ik heb nu 9J met ET15, maar ik wil binnenkort een schroefset eronder zetten. Welke ET waarde kan ik nu het beste nemen? 35 of 30? En kan ik dan het beste achter 205/40/16 nemen voor de banden?
niemand een suggestie? :help:
Gebruikersavatar
door Nielzz
#831942
He jongens,

Ik heb een mooi setje 8J wielen gezien voor mijn golf 1. Er zitten alleen 195/40r13 bandjes op. Dan heb ik een teller afwijking van zn 12% Dit is denk ik iets teveel van het goede ofniet?
Zijn er eigenlijk eisen voor bij de apk?
Gebruikersavatar
door Wouterp
#831965
Nielzz schreef:He jongens,

Ik heb een mooi setje 8J wielen gezien voor mijn golf 1. Er zitten alleen 195/40r13 bandjes op. Dan heb ik een teller afwijking van zn 12% Dit is denk ik iets teveel van het goede ofniet?
Zijn er eigenlijk eisen voor bij de apk?
apk is het geen afkeur

er bestaan kastjes die je tussen je tellekabel zet waardoor je teller weer klopt
in die kastje zit een tandwielverhouding namelijk

ik had zelf een kastje op me polo zitten waardoor de teller de juiste waarde aangaf bij een bandenmaat van 175 50 13 ipv 185 55 14
Gebruikersavatar
door MichelMK3
#832050
djCo-B schreef:
djCo-B schreef:Ik ben op zoek naar nieuwe Borbet T achtervelgen. Ik heb nu 9J met ET15, maar ik wil binnenkort een schroefset eronder zetten. Welke ET waarde kan ik nu het beste nemen? 35 of 30? En kan ik dan het beste achter 205/40/16 nemen voor de banden?
niemand een suggestie? :help:
jawel ik zou het niet doen 9j, et 30 want dan komt je velg tegen de schroefschotel aan. Heb je alsnog spoorverbreders nodig. Et 15 op 9j is toch het mooist op een golf3 aan de achterkant. En bandjes...tja wat je zelf wilt, 215-40 of 205-40...je kan zelfs 215-35 nemen
Gebruikersavatar
door MichelMK3
#832053
gti-er schreef:Ik heb even de search gebruikt maar ik kom niks tegen!!
Dus doe ik het maar zo!

Kan ik mijn eigen wielbouten gebruiken bij de RM's?
Dus van origineel staal naar BBS-en?

;)
origineel vw is bol toch, en ik weet niet of je voor rm's bolle of conische bouten nodig hebt...passen doet het altijd wel, maar verstandig is het niet als je bolle bouten in een velg draait waar conische in moeten..
Gebruikersavatar
door djCo-B
#832075
MichelMK3 schreef:
djCo-B schreef:
djCo-B schreef:Ik ben op zoek naar nieuwe Borbet T achtervelgen. Ik heb nu 9J met ET15, maar ik wil binnenkort een schroefset eronder zetten. Welke ET waarde kan ik nu het beste nemen? 35 of 30? En kan ik dan het beste achter 205/40/16 nemen voor de banden?
niemand een suggestie? :help:
jawel ik zou het niet doen 9j, et 30 want dan komt je velg tegen de schroefschotel aan. Heb je alsnog spoorverbreders nodig. Et 15 op 9j is toch het mooist op een golf3 aan de achterkant. En bandjes...tja wat je zelf wilt, 215-40 of 205-40...je kan zelfs 215-35 nemen
thnx man, dan laat ik hem lekker ET15 ;)
Gebruikersavatar
door maartez
#833320
Heb net borbet BS gekocht 16 inch 9j er zitten nu 225/40/16 banden op.
Kan ik hierop ook mijn huidige banden op zetten? 205/55/16
Wil de velgen onder mijn beetle leggen. Hoeveel mogen de velgen uitsteken? De et waarde is 35. De velgen hebben nogal veel stoeprandschade en de randen zijn niet echt mooi meer. Iemand nog tips??
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41

De Booster op de accu gezet met beide polen of zoa[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

waarde bepaling

Goedemiddag, Ik vroeg mij af hoe iedereen de waard[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Ik was b[…]