VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Maritska
#899017
Hoi allemaal,

Ik heb een korte vraag (hoop ik) :oops:
Wat zit er normaal gesproken in bovenstaand type auto naast de knop voor de luchtvering?
Ter verduidelijking: Linksonder de pook aan de bestuurderskant zit, dacht ik, de knop voor de luchtvering. Daarnaast aan de rechterkant zit in sommige auto's wel een knop en in sommige een gat. Wat is dat dus voor knop?
Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken! Alvast bedankt. :)
Gebruikersavatar
door mice
#899042
Afbeelding
Hij lijkt me voor de gearing instelling hoog/laag/dif instelling etc.
door Maritska
#899044
Bedankt voor je snelle reaktie mice. Ik dacht dat de linkerknop high/low etc had staan maar dan heb ik vast niet goed gekeken.
Als je luchtvering hebt, heb je dan beide knoppen?
door Maritska
#899082
Ahum......heeft met het wel of niet op terrein rijden te maken begrijp ik.
Dus links is voor de automatische luchtvering en rechts voor de gearing. Heeft niets met elkaar te maken....is dat een juiste conclusie?
Gebruikersavatar
door TommyGTI
#899111
Een Touareg heeft links altijd een knop zitten, dat is voor de hi en low gearing.

Standaard heeft een Touareg een centrale sper, optioneel kan je nog een sper voor de achteras bestellen, dan krijg je zoals deze boven op de linker knop heeft het onderstede laatste 2 onderste icoontje er bij, Dan heb je een centrele sper met een 100% sper op de achteras.

De rechter knop is voor de luchtvering, dat is optioneel te bestellen, wel standaard voor de V10 TDI.

Ben zelf een keer een dag op cursus geweest in Duitsland, een dag lang met Touaregs door t bos en over modderwegen ploegen... Dat is een testlocatie speciaal voor Touareg klanten aangelegd. Zodat mensen weten wat die auto allemaal kan. Zelfs op all season banden komt zo'n ding elke berg op... :D 8)

Ook een leuk weetje is, dat voor een grote 4x4 banden test de loctatie een keer is afgehuurd. Oorspronkelijk zouden ze deze banden met Mercedes ML's gaan testen. Maar naar een 1,5 uur baggeren, stonden deze allemaal met verbrande remschijven, en door t vele vastzitten allemaal weer op de perkeerplaags. De banden werden toen onder de Touaregs gemonteerd, welke daar ook aanwezig waren, en toen hebben ze de hele dag kunnen testen met Touaregs zonder problemen....

1-0 voor Volkswagen ;)
Gebruikersavatar
door RemyVR6
#899112
Het lijkt mij precies andersom. Links de knop voor diff, gearing enz. Rechts de wagenhoogte. Gezien de symbolen die erop staan... Maar de linkse is volgens mij standaard. :roll:
Gebruikersavatar
door RemyVR6
#899113
Voila .... :lol:
Gebruikersavatar
door mice
#899116
De foto is niet bindend hoor, gewoon een google voorbeeld.
Kan best zijn dat ze in het eggie anders zitten.
door Maritska
#899127
Hmmm in het echt weet ik nog niet, ik heb hem nog niet.
Op de foto's van de auto is het niet heel duidelijk te zien wat er bij de knoppen staat. Maar ik geloof niet dat het dus een groot probleem is als de rechterknop er niet zit.

Ik weet een beetje van alles over auto's maar ben absoluut wat VW betreft een newbe. :roll: (Heb nu een Grand Espace.....4 kinderen dus ja... ;) )
Ik ben al jaren verliefd op de Touareg en nu gaat het er eindelijk van komen. Ik zou best zo'n testdagje willen rijden ;)

Wat looks betreft is het trouwens volgens mij wel meer dan 1-0 voor VW!! :D
Gebruikersavatar
door TommyGTI
#899183
mice schreef:De foto is niet bindend hoor, gewoon een google voorbeeld.
Kan best zijn dat ze in het eggie anders zitten.
Wat is zei is ook naar aanleiding van de foto.

Een standaard Touareg (behalve V10 TDI) heeft niet standaard de rechter knop van de luchtvering. Deze mist ook het scroll wieltje om de demping van de luchtvering in te stellen, ook mist deze t knopje daarnaast, waar Lock op staat. Druk je dat knopje in dan blokkeerd de vering. Dus rij je door een kuil heen met je linkervoor en rechter achterwiel, dan balanceerd de auto op 2 wielen ;)

De linkerknop zit er altijd, alleen de onderste stand is optioneel, die van de midden + achter sper.

Zo duidelijk? :D
door Maritska
#899344
Voor mij helemaal duidelijk nu! Heel erg bedankt. Als de auto hier is dan maak ik nog wel een mooi plaatje want hij is echt heel gaaf! :D
Gebruikersavatar
door Diamond
#912353
@ tommygti: mijn vader heeft ook een Touareg en wil heel graag een x meemaken waartoe de auto nou eigenlijk in staat is...Heb je info over die testlocatie? en is dat gangbaar voor particulieren?
Gebruikersavatar
door ap16v
#912377
Diamond schreef:@ tommygti: mijn vader heeft ook een Touareg en wil heel graag een x meemaken waartoe de auto nou eigenlijk in staat is...Heb je info over die testlocatie? en is dat gangbaar voor particulieren?
Maybe is dit iets voor hem?

http://www.4x4hetnoorden.nl/ ;)

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Je hebt een foutcode en vraagt wat te doen? Foutc[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad