VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2283320
bullus schreef:Dan zou je evt 2 pads kunnen halen voor de glaze en wax apart.

Ik begon ook klein, maar heb nu echt een verzameling opgebouwd..en er komt steeds meer bij. :mrgreen:
Klopt, heb ik ook gedaan. Zojuist een bestelling geplaatst!

Aant. Art.Nr. Omschrijving
1 100619 Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer - 3780ml
1 100734 Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
1 100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
1 101077 Poorboys World - Black Hole - 946ml
1 101227 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 946ml
1 101575 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
1 102118 Monello - Dolce Verde Klei Set
1 102185 Monello - Lavare - 500ml
1 102384 Polishing Power - DAPpere Dinsdag | DAP900 V2 + 12 stuks Monello 6 inch Recessed Pads


Kan niet wachten dat mijn bestelling binnen is!
door Bluepower
#2284939
Idd...
Dinsdag de DAP en nog wat spullen bij CC besteld. Gister keurig bezorgd..
Jammer genoeg dit keer geen leuk extra-tje of presentje erbij.

Maar iig super service, en leuke acties!
door Bluepower
#2284948
Wat in deze post zou ervoor moeten pleiten dat CC zou moeten betalen? Er wordt in 1e instantie een mening gevraagd over wat producten... Pas daarna komt het aan bod waar het aangeschaft wordt, toch?

Ik ben van mening dat iedere particulier hierop het forum anderen mag wijzen op leuke aanbiedingen, zonder dat de winkel direct moet betalen voor (sluik)reclame. Dan zou iedere winkel wel moeten betalen omdat de naam toevallig een keer genoemd wordt..
Gebruikersavatar
door 90benjamin90
#2285216
KaRaKaN schreef:Betaalt carclean.nl wel hiervoor? Lijkt me een stukje commerciële tekst namelijk verpakt in een handleiding.
Carclean betaalt helemaal niks en dat hoeft naar mijn weten ook niet. In eerste instantie heb ik dit topic opgezet om informatie te krijgen over mijn stappenplan. Vervolgens heb ik links gezet naar de producten op carclean.

Carclean is al een sponsor op het vw forum, dat een paar linkjes naar de site wel op zijn plaats zijn.
Gebruikersavatar
door Brian93
#2290555
Heb de zelfde spullen besteld dinsdag, zondag gelijk op de golf 5 van mark getest om krassen weg te werken. Zijn lak was knetterhard, witte pad en inizio was nog te licht na 5x waren de krassen een eind weg. Beter had je een wollen pad meebesteld. En heb je geen wax meebesteld? De EX-P is een sealant geen wax
Gebruikersavatar
door 90benjamin90
#2290861
Omdat mijn auto voor 3/4 opnieuw gespoten is heb ik niet last van veel krassen. Alleen aan de rechterzijde zitten enkele krassen die ik vast met de pads kan wegwerken. De witte pad is ook een polishing pad, voor het wegwerken van krassen kun je beter geel of blauwe pad gebruiken.

Een echte 100% pure was heb ik inderdaad nog niet. De EXP is inderdaad een sealer maar met deze sealer kun je je auto ook goed laten blinken. Ik wil het nog wel zien wat een 100% carnauba was nog meer doet met je lak dan alleen de EXP...
Gebruikersavatar
door Stepposs
#2291296
Brian93 schreef:Heb de zelfde spullen besteld dinsdag, zondag gelijk op de golf 5 van mark getest om krassen weg te werken. Zijn lak was knetterhard, witte pad en inizio was nog te licht na 5x waren de krassen een eind weg. Beter had je een wollen pad meebesteld. En heb je geen wax meebesteld? De EX-P is een sealant geen wax
witte pad en inizio??
witte pad is een polishing pad, en inizio een cutting compound,

inizio gebruik je of met een paarse wol (6/6 cutting power) een gele cutting pad (5/6 cutting power) of een oranje (4/6 cutting power)

mezzo gebruik je met geel(5/6) oranje(4/6) groene heavy polishing pad(3/6) of wit(2/6)

finale met wit(2/6) groene light polishing pad(1/6) of zwart (0/6)

Ik pak meestal eerst mezzo op wit, mocht dat niet baten pak ik mezzo op oranje, mocht het nog niet weg gaan inizio op oranje en dan nog niet inizio op geel, de wollen pad vind ik niet zo lekker werken. Maar voor altijd geldt, testspot pakken op de auto en proberen wat het lekkerste werkt.

en netjes in stappen werken, Dus van inizio naar mezzo naar finale, of mezzo naar finale, maar eigenlijk altijd eindige met de finishing combo.

"Een echte 100% pure was heb ik inderdaad nog niet. De EXP is inderdaad een sealer maar met deze sealer kun je je auto ook goed laten blinken. Ik wil het nog wel zien wat een 100% carnauba was nog meer doet met je lak dan alleen de EXP..."


Een sealant zorgt over t algemeen voor een wat hardere glazige glans, te vergelijken met een glas, een carnauba wax voor een wat warmere diepere glans. Er zijn heeeeel veel soorten wax, en het is uiteindelijk proberen wat jij het lekkerst vind werken.

ook komt er nog bij dat je moet kijken wat je eraan uit wilt geven, de beste bang for bucks wax is geloof ik de natty's van poorboys, gewoon een no nonsense wax. Voor de rest heeft dodo heel veel goeie waxen voor een mooie prijs, ik vind zelf bijvoorbeeld de rubbishboys juiced edition een mooie beading geven en vond m op zwart errug mooi! van dodo heb ik een aantal waxen staan en over allemaal ben ik tevreden.

Zelf ga ik binnenkort een klein potje fuzion halen van wolfgang, valt in een hoger segment, maar schijnt heel makkelijk te zijn in gebruik met een superlook.

verder schijnt de monello ibrido echt super te zijn, dat is net als de fuzion een hybride wax, dat betekend een carnauba met sealant bestanddelen die de standtijd verlengen.

maar zoals ik al zei er zijn er nog zooooooooveel meer die ik nog niet genoemd heb!
Gebruikersavatar
door 90benjamin90
#2291407
Bedankt voor je tips!

Ik ga inderdaad alleen voor een sealant, in eerste instantie. Een hybride wax is inderdaad het beste maar het is ook wat je er aan uit wilt geven! Ik begin gewoon met alleen de sealer. Vervolgens kijk ik naar een was van dodo en kijk ik wat het resultaat is.

In de vakantie eerst maar eens kleien en polijsten!
Gebruikersavatar
door Brian93
#2291819
DIe cutting pad is ook wit.... zitten 2 witte tussen 1 is spierwit en de cutting pad is een beetje gebroken wit.
Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]