Pagina 49 van 51

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 29 jun 2014 01:00
door golfgtiputten
Powerfilter in olieën kan funest zijn voor je luchtmassameter. Heb zelf ook een green filter, hier zit ook geen olie oid op/in.

Je kunt hem evt laten weken in een bak benzine, en dan goed op laten drogen en dan weer monteren.

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 29 jun 2014 14:43
door KevinJ
Te veel olie is funest. In oliën is wel belangrijk, omdat de olie een groot gedeelte van de vuiligheid uit de lucht opvangt. Je moet hem niet doorweken in olie, maar gewoon een paar druppels aanbrengen.

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 29 jun 2014 22:51
door vwprojects
KevinJ schreef:Te veel olie is funest. In oliën is wel belangrijk, omdat de olie een groot gedeelte van de vuiligheid uit de lucht opvangt. Je moet hem niet doorweken in olie, maar gewoon een paar druppels aanbrengen.
Lijkt wel een advertentie voor glijmiddel joh".. :mrgreen:

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 30 jun 2014 09:12
door MichielMK2TDI
Nynie schreef:
KevinJ schreef:Te veel olie is funest. In oliën is wel belangrijk, omdat de olie een groot gedeelte van de vuiligheid uit de lucht opvangt. Je moet hem niet doorweken in olie, maar gewoon een paar druppels aanbrengen.
Lijkt wel een advertentie voor glijmiddel joh".. :mrgreen:
:LOL: :LOL: :LOL:

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 30 jun 2014 09:19
door Klamath
Olie van zo'n luchtfilter ook alleen aan de 'vieze' kant van het filter spuiten. dan moet het al eerst helemaal door het filter heen trekken voordat het aan de motorkant los kan komen.

Rijdt zelf al 4 jaar rond met een K&N filter. word 1x per jaar schoongemaakt en nieuw geolied. en die rijdt nog steeds perfect. Ik ga er zelf altijd nog even weer met een keukendoekje overheen om evt overtollig olie weer van het filter af te halen. LMM heel houden is belangrijker dan een powerfilter. :mrgreen: maar 't inolien is wel heel belangrijk. anders kan er allemaal fijn stof de motor in gezogen worden. da's minder fijn. :tu:

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 30 jun 2014 10:42
door GOFAST
ik heb jaren zonder olie gereden. tja.......ging ook goed.

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 30 jun 2014 11:17
door Klamath
't zal voor een gewone auto mss niet zo hard gaan, maar ik weet wat het rijden zonder ingeolied filter doet bij een off-road auto. mja, dat is wel een heel eind stoffiger dan op straat rijden.
(ging nog wel aardig rap mbt tot slijtage zeg maar. :lol: )

zolang de fabrikant van de filter meld dat je ze in moet oliën zal ik dat ook gewoon doen, laat ik het zo zeggen. mja, vaak ben je te bang, dat is dan ook nog wel weer zo.

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 30 jun 2014 11:32
door GOFAST
off road is olie wel handig ja :lol:
of een cycloon filter.

ik had 2x me LMM kapot, toen was ik gestopt met in oliën op me tdi.

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 30 jun 2014 17:51
door Schippersss
Je hebt ook filter die niet hoeven ingeolied worden, van bijvoorbeeld pipercross. Ik heb deze en spuit hen zo nu en dan uit met lucht.

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 01 jul 2014 01:08
door Gerkenator
ik weet hoeveel ik er op moet doen, goed uit laten lekken en laten drogen voor dat ik hem ga monteren.
en idd is het niet nodig om filter ook aan de bovenkant ( motorkant ) in te olieën.

en ja ik heb natuurlijk ook een lmm.

Re:

Geplaatst: 07 okt 2014 09:14
door FlorisH
MORREN schreef:
Tommy schreef:ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.

&
Ik weet niet precies de winst die het geeft, moet nu weer op de rollerbank.
Maar de gasklep is een heel stuk groter, dus hij zuigt veel meer en harder aan, dus de luchtweger van de k-jet injectie reageerd sneller en spuit wat meer brandstof in.
Alleen een andere pakking kopen, inlaatspruitstuk iets aanpassen en het gashendeltje overzetten.
Hier is een link..

http://www.scirocco.org/tech/mk2/5000tb/5000tb.html

En deze, zefde verhaal, andere plaatjes.

http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... lebody.htm

Suc6


Kan iemand mij het artikelnummer van deze gasklep geven of aangeven van WELKE audi ik de gasklep moet pakken ? een 2,3 5cyl audi 100/80 uit eind '80/'90 ?

Of als iemand er 1 heeft, let me know ;)

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 05 dec 2014 12:11
door vwgolf3gt
mischien niet helemaal juiste topic. maar wel low budget tip. tape om dop 17 om velgen niet te beschadigen simpel en werkt perfect. scheelt je een set dure doppen.

Re: Re:

Geplaatst: 05 dec 2014 22:08
door kevert
FlorisH schreef:
MORREN schreef:
Tommy schreef:ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.

&
Ik weet niet precies de winst die het geeft, moet nu weer op de rollerbank.
Maar de gasklep is een heel stuk groter, dus hij zuigt veel meer en harder aan, dus de luchtweger van de k-jet injectie reageerd sneller en spuit wat meer brandstof in.
Alleen een andere pakking kopen, inlaatspruitstuk iets aanpassen en het gashendeltje overzetten.
Hier is een link..

http://www.scirocco.org/tech/mk2/5000tb/5000tb.html

En deze, zefde verhaal, andere plaatjes.

http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... lebody.htm

Suc6


Kan iemand mij het artikelnummer van deze gasklep geven of aangeven van WELKE audi ik de gasklep moet pakken ? een 2,3 5cyl audi 100/80 uit eind '80/'90 ?

Of als iemand er 1 heeft, let me know ;)

Dat is volges mij een zenith 2b2 carburateur , succes met zoeken want ik zie ze niet zo vaak te koop.

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 05 dec 2014 22:18
door goud
Laat ik er nu 2 hebben ;-)

Re: Het grote Low-Budget tuning topic

Geplaatst: 20 jan 2015 10:31
door KevinJ
Dit had ik ook op mijn Scirocco, heel veel gaskleppen passen van Audi 90/100. Je moet wel je inlaat een stukje uitvijlen / dremelen.