VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
hoeveel volt geven je radio uitgangen? Op zoveel volt moet je je gain afstellen. Dan moet het goed zijn. Anders krijg je alleen maar vervorming. ( CrazyTurk , trouwens van het keeway / scooterfreaks forum ?)
CrazyTurk schreef:Maar ja het is gelukt denk ik. Heb wat gespeelt nu en klinkt wel lekker. Vind de tweeters nog steeds te hard eigenlijk ookal heb ik ze naar de vooruit gericht
trek je filter van je compo eens open. er zit vast een jumper in.. dus een aantal pennen waar bij staat 0dB -3dB -6dB of iets in die trant. zet die maar eens op de hoogste -waarde om het makkelijk uit te leggen
Vind het een beetje overdreven om een apart topic aan te maken. Dus ik doe het hier maar even.

Ik heb op dit moment een Sony CDX-GT540ui headunit, met daarop een waardeloze versterker (2 kanaals, 2x 50w rms 1x gebrugd 160w rms) en daar achter een subwoofer (Audio System Radion 10, 250w rms) en als speakertjes in me deuren de standaard Lupo speakers (die worden nu aangestuurd door de headunit, a 17w rms)

Nu wil ik dus nieuwe speakers voor in de voordeuren kopen en deze ook op een versterker aansluiten.

Nu vraag ik me alleen af wat verstandig is en wat mogelijk is, ik heb natuurlijk nu een versterker die 2x 50w rms aankan, die zou ik eventueel voor speakers kunnen gebruiken. Probleem is alleen dat me headunit maar tulp aansluitingen voor 1 versterker heeft.

Is het toch mogelijk om via een omweg twee versterkers aan te sluiten? Dus een aparte versterker voor me sub er bij te halen en dan nieuwe speakers op me huidige versterker aan te sluiten. Of kan ik beter voor een 4 kanaals versterker gaan?
denk een standaard vraag :

hoe hebben julie (golf mkII rijders), de kabels getrokken?
voor de voeding voor de versterker en waar de massa aangesloten.

ik ga a.s zaterdag met me broer me audio set inbouwen me golfie, vandaar de vraag....zodat ik gelijk weet waar ik moet prikken :D
Bentley schreef:Vind het een beetje overdreven om een apart topic aan te maken. Dus ik doe het hier maar even.

Ik heb op dit moment een Sony CDX-GT540ui headunit, met daarop een waardeloze versterker (2 kanaals, 2x 50w rms 1x gebrugd 160w rms) en daar achter een subwoofer (Audio System Radion 10, 250w rms) en als speakertjes in me deuren de standaard Lupo speakers (die worden nu aangestuurd door de headunit, a 17w rms)

Nu wil ik dus nieuwe speakers voor in de voordeuren kopen en deze ook op een versterker aansluiten.

Nu vraag ik me alleen af wat verstandig is en wat mogelijk is, ik heb natuurlijk nu een versterker die 2x 50w rms aankan, die zou ik eventueel voor speakers kunnen gebruiken. Probleem is alleen dat me headunit maar tulp aansluitingen voor 1 versterker heeft.

Is het toch mogelijk om via een omweg twee versterkers aan te sluiten? Dus een aparte versterker voor me sub er bij te halen en dan nieuwe speakers op me huidige versterker aan te sluiten. Of kan ik beter voor een 4 kanaals versterker gaan?
je kan rca splitters halen dan maak je van 2, 4 tulpkabels.
Jasonnl schreef:Heb sinds gister een probleem met mijn versterker.
Zette het contact aan en hoorde iets raars ( of iets doorbrande ofzo) en mijn versterker is er mee op gehouden. Het power lampje staat uit en een rood lampje staat nu aan met protect erop. wat betekent dit??
de zekeringen zijn heel.
Pak even je boekje van je versterker er bij, als je die nog hebt, daar staat precies in wat dit betekent.
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn versterker. bij mij kwam het gewoon doordat ik mijn gain van de versterker gewoon véeel te hoog had staan, waardoor hij te warm werd en er mee ophield. was ook niet meer werkende te krijgen dus bij mij liep het uit op aanschaf van een nieuwe versterker..
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 25
Foutcode p00071

Ja juiste sensor is op kenteken gehaald Wat de […]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]