VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1396890
Hey iedereen,

Alvast bedankt als je me wil en kan helpen!
Ik ben momenteel in het bezit van een A4 avant TDI en wil binnenkort een Audi TT gaan aanschaffen.

Zijn er mensen met Tips waar je op moet letten?
De motor zal een 1.8T zijn. Zijn dit goede motoren of hebben ze vaak problemen, zoja wat voor problemen kom je daar dan bij tegen? Kilometerstanden die je beter kunt weren??

Laat maar weten als je iets hebt!

Groeten, Bart
#1398111
ik heb me er nog niet echt in verdiept maar ook beetje rond gezocht over die motoren.. nou sprak ik laatst een klasgenoot van mij en die zei: dat de oliezeef van deze motoren nog wel eens gauw verstop gaan zitten. en deze beter kunt vervangen voor een nieuw exemplaar die wel goed is. van volgens mij een nieuwere versie.. weet niet van welk jaartal je een TT zoekt misschien zitten ze daar al wel op.

dat is het enigste slechte eigenlijk wat ik er over heb gehoord :tu: verder goeie motor, en kun je volgens mij nog aardig wat meer vermogen uit halen!
#1437922
De motor heeft weinig kwaaltjes.
Let er wel op dat hij zijn beurten heeft gehad.
Waterpomp wil nog wel eens sneuvelen bij deze motoren.

(heb er nu zelf last van) :mrgreen:

Verder heeft het instrumentenpaneel nog wel eens storingen.

Verder ben ik nog geen gekke dingen tegen gekomen!

Succes!
#2064952
Ik zie dat dit wel een heel oud topic is.. maar ik probeer hem toch weer even op te starten haha :P
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen over de Audi TT Ben zelf echt helemaal weg van deze auto vooral de sporteditie.. :oops: Ik wel graag jullie meningen horen, want ik hoop ooit nog eens deze auto te mogen besturen :)
Reparatie lijkt me erg duur.

Ja zeker wel, natuurlijk is het achteraf. Maar je […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]