VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door thefox
#1409125
Nu ik een golf gti heb ben ik er ook achter gekomen dat deze veel bekijks heeft ook door personen waarvan ik het idee heb dat ze hem op een andere manier leuk vinden.
Op het forum kom ik niet veel tegen hoe de golf het beste beveiligd kan worden.
Er wordt momenteel een bearlock systeem in mijn auto geplaatst.
Niet voordelig maar wel goedkoper als dat hij gestolen word.
Mijn vraag is rijden er meer golf rijders rond met dit systeem aan bord en zo ja bevalt het.
bearlock.jpg
bearlock.jpg (36.63 KiB) 4677 keer bekeken
Gebruikersavatar
door Karakan40
#1411804
Damn, wat voor systeem is dat dan?

Ik was laatst bij de politiebureau, en er kwam een jongen aangifte doen, dat zijn golf5 gti was gestolen, bij mij in de buurt.

Ik heb nou een stuurslot van halfords gekocht, die zet ik er dan avond op tot de ochtend.
Nou mogen ze aan me stuur gaan zagen, houdt ze wel even bezig...
Gebruikersavatar
door Meller
#1411948
Klopt ! heb ik ook al een keer gezien.. schijnt wel goed te werken.. beter dan een stuurslot oid omdat je dit niet kan doorknippen/zagen ofzo.. wordt mechanisch op slot gezet door een pin.. dus ook niet electronisch uit te zetten voor de handige boefjes..

edit: http://www.bearlock.nl/

kost wel wat maar dan heb je ook wat.. alarm is net zo duur al dan niet duurder..
door John767
#1414192
In mijn Golf heb ik ook een versnellingsbakslot gezet. Deze zet bij de handgeschakelde uitvoering de versnelling muurvast in de "R". De stalen plaat is ongeveer een halve centimeter dik, dus je zal echt moeten gaan slijpen wil je die eruit krijgen.

De uitvoering die ik heb is alleen niet van Bearlock, maar van een goedkoper (maar net zo goed) merk. Dit is van Construct.
Wat ik begrepen heb mag je Bearlock niet zelf inbouwen, en is daardoor duurder. Maar de Construct versie mag je wel zelf inbouwen, en dat is echt niet moeilijk. Er zit gewoon ene goeie beschrijving bij.

Onder andere BW Safety kan deze sloten leveren.
Kijk op http://www.bwsafety.nl/
Laatst gewijzigd door John767 op 12 jun 2010 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Karakan40
#1415384
stuur van halfords past er niet op... stuur is te dik! dus teruggebr8.

Heb het bedrijf van bwsafety gemaild. ff kijken wat ze vragen voor het plaatsen.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1415464
Vroeger had je zo'n "noodschakelaar"die je tussen de + kabel monteerde en een grote rode sleutel kon je draaien om wel of niet in/uit te schakelen, dat werkte ook goed, maar dan heb ik het over de jaren 70/80.
Gebruikersavatar
door Karakan40
#1416014
€ 245 als je het zelf kan doen,, merk = construct (beter dan dipol)
€ 425 incl inbouw.

best prijzig als je het wilt laten inbouwen, en zelf doen is geen optie voor mij.
Gebruikersavatar
door Karakan40
#1416911
ja idd...

Een stuurslot schrikt ook wel af, alleen jammer dat die van halfords niet past op gti stuur.

je hebt trouwens MINI AUTOTRACKER (GSM-GPS)
Mini Auto tracker om in uw auto te verbergen! Eenvoudig te bedienen met unieke GSM tracking technologie. Simpel met uw laptop, pc, PDA of internet uw auto volgen, zonder abonnementen!
€ 325,=

Dit lijkt mij toch vele malen beter!!! Kan je tenminste ook de dieven laten oppakken (neerknallen) en je auto + schade opeisen (als je ze niet neerknalt tenminste)
door evdl
#1852358
Ik had een R32 golf V. Medio maart 2011 heb ik een bearlock laten inbouwen bij een officiele vw dealer in hoofddorp. 2 weken later is mijn auto gestolen op klaarlichte dag in de parkeergarage van de RAI tijdens de autorai. Bleek dus achteraf zonde geld. Heeft in totaal €650,00 euro gekost. Werkt dus niet, daar heeft de moderne dief van tegenwoordiging al iets op bedacht. Zelfs overdag kan dit snel onklaar gemaakt worden, of er moet stiekum door een medewerker van het inbouwbedrijf een sleutel zijn nagemaakt. Ik was in iedergeval sprakeloos toen ik de lege parkeerplek zag....
door Tim_vr6
#1852380
Alles met een sleutel is te kraken.

Simpele oplossing is de obd stekkervd auto verplaatsen.
Op de sloop een een obd stekker halen en deze op de standaard plaats zetten.
Laat ze dan maar een laptop eraan hangen om je ecu te kraken :SCRATCH:
door evdl
#1852423
Kan je bij een dsg versnellingsbak een hevel zomaar losschakelen in de motorruimte? Dan is een bearlock helemaal zinloos. Hoe lang duurt zo iets. Ik stond 100 meter van de ingang geparkeerd in de garage onder de RAI, vlakbij de pakeermeter en centrale receptie bij de RAI waar veel mensen de hele dag langs lopen. Dan lijkt het me lastig om te gaan sleutelen. Wegslepen is ook onmogelijk in die garage, want je moet al goed opletten met rijden in de garage zelf. Een sleepauto kan daar niet komen. Zo krap is het. Dus moet het systeem op een makkelijke manier te omzeilen zijn. Naast de bearlock zat er ook een klasse 3 alarm op met wegsleepbeveiliging. Het is voor mij een raadsel.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.