VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Vorige maand nog met mn maat geweest voor n Golf 1 naar G40 om te keuren.
Papieren vd donorauto gegeven, gewogen en daarna op de brug en co meting.
Die keurmeester heeft er nog n rondje in gereden en was oké, met 1 uur waren we klaar :tu:

Was ook in Roosendaal, wel n andere knakker...
Ronald1992 schreef:Dus als ik geen kenteken heb met de motorcode van de donotblok gaat hij ook niet omgekeurd worden?
En moet je ook je remmen aanpassen?
Heb er al meerdere omgekeurt zonder papieren, zonder probleem..Ze controleren dan de motorcode en motornummer.

Remmen hoef je niet aan te passen bij een motorwijziging, hij moet gewoon zijn remvertraging halen.

Je remmen aanpassen is wel een must, voor jezelf en voor anderen, buiten het rdw verhaal om.
MK2-VRT schreef:
Ronald1992 schreef:Dus als ik geen kenteken heb met de motorcode van de donotblok gaat hij ook niet omgekeurd worden?
En moet je ook je remmen aanpassen?
Heb er al meerdere omgekeurt zonder papieren, zonder probleem..Ze controleren dan de motorcode en motornummer.

Remmen hoef je niet aan te passen bij een motorwijziging, hij moet gewoon zijn remvertraging halen.

Je remmen aanpassen is wel een must, voor jezelf en voor anderen, buiten het rdw verhaal om.

Oke gelukkig want me maat heeft een blok zonder papieren .
Remmen aanpassen stond ook op het programma enige probleem is dat deze wat later komen.
Eigennaar van de donor heeft niet eerder tijd
Vandaar mijn vraag
Hoi

Ik had hier ook een vraag over en misschien weet iemand hier meer over.

Ik heb sinds kort een Golf I GTI 81KW . Op het kenteken van de RDW staat niks bij motorinhoud en ook niks bij de motor code ingevuld.
Als ik op onderdelen zoek via het kenteken zie ik dat er een 1600 GTI motor in zou moeten liggen.

Nu is hier door de vorige eigenaar een Golf II 1.8 GTI 79KW PF motor ingelegd .

Moet ik deze auto nu nog steeds laten om keuren omdat er eigenlijk niks op kenteken staat over de motorinhoud en motorcode en het vermogen ook nog eens minder is geworden.

Met vriendelijke groet Frank
Mij is verteld dat je voor het rdw een auto voor een bepaald bouwjaar (1997 vgm?) niet officieel omgekeurd hoeft te worden. De enige reden waarom je dit zou doen is verzekeringstechnisch maar aangezien je in vermogen omlaag bent gegaan is het daarvoor ook niet interessant in principe! Dus persoonlijk zou ik het lekker zo laten (heb ik ook gedaan met mijn eigen golf;) )
Het mij verteld verhaal hierboven is 100% onjuist.
Elke wijzinging van motorcode moet door de rdw gekeurd worden. Voor 1998 is het alleen op de permanente eisen dus redelijk gemakkelijk mits je de herkomst van de motor kunt aantonen. Bij vw is aan hand van het chassisnummer gewoon terug te leiden hoe die geleverd is motorisch.
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]