VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door larss18
ik ben 18, en bedoel je dat dat echt niet kan of dat het bizar duur is?

maar als je gewoon normaal rijd, dus bij 3k toeren schakelt hoeveel rijd die dan ongeveer? 1:?
door gerald99
ALS je er al een kan vinden die het aandurft dan betaal je idd de hoofdprijs vriend van me heeft ze vr6 met moeite kunnen verzekeren kost hem 130 eurie in de maand!
als het je eerste auto is zou ik zoiezo eerst voor een 1.6 1.8 of 2.0 8v gaan deze rijden prima komen goed van hun plek en voor minder geld heb je een mooiere uitvoering dan wanneer je een 16v of vr6 koopt;)
door larss18
de 2.0 8v spreek me ook wel aan (115pk toch?) wordt die wel makkelijk verzekerd tegen een leuke prijs?
door larss18
hmm oke, ik ga hem ook alleen wa verzekeren. moet ook nog benzine kopen xD

ik ga denk ik maar voor de 2.0 8v!:) lijkt me een leuk autotje:D
is er een topic waar een overzicht staat waarop je moet letten als jeen auto koopt?

oja en nog een vraagje, kan er in die 2.0 8v een turbo gezet worden?
door larss18
hmm oke, maar door een bedrijf laat ik het zowiezo niet doen. daar moet je zowat een lening voor afsluiten als 18 jarige:P

nou de turbo laat ik verlopig nog maar even achterwege;) hoe kan je het beste meer pks uit je motor halen, uitlaat? powerfilter?

en wat is chiptuning? :)

in ieder geval alvast bedankt voor al je uitleg!
door gerald99
kijk de papieren na, het apk rapport rij iig een stuk met de auto en neem iemand mee die er verstand van heeft.
ik koop bij voorkeur van een dealer, iemand die ik ken of van iemand van dit forum.
Als je er geen goed gevoel over hebt zou ik het al niet meer doen ook niet als je contact met diegene opneemt en dat er in de loop van de week steeds meer 'kleine' probleempjes bijkomen.
door gerald99
larss18 schreef:hmm oke, maar door een bedrijf laat ik het zowiezo niet doen. daar moet je zowat een lening voor afsluiten als 18 jarige:P

nou de turbo laat ik verlopig nog maar even achterwege;) hoe kan je het beste meer pks uit je motor halen, uitlaat? powerfilter?

powerfilter scheelt meestal alleen in geluid en kan zelfs minder pks opleveren.
chiptuning zou ik niet doen als je het alleen voor de pks doet chippen als je geen turbo hebt levert namelijk maar een klein aantal pks op 10-11 ongeveer.
hoe wil je eigg het dan doen met de turbo want neem aan dat je zelf de kennis niet hebt?
door larss18
nee klopt, maar ik ken iemand die er wel heel veel verstand van heeft! dus dat komt wel goed:) ik zie wel wat ik ga doen met de auto:p eerst maar eentje kopen xD
door Marvii
gerald99 schreef:
larss18 schreef:hmm oke, maar door een bedrijf laat ik het zowiezo niet doen. daar moet je zowat een lening voor afsluiten als 18 jarige:P

powerfilter scheelt meestal alleen in geluid en kan zelfs minder pks opleveren.
chiptuning zou ik niet doen als je het alleen voor de pks doet chippen als je geen turbo hebt levert namelijk maar een klein aantal pks op 10-11 ongeveer.
hoe wil je eigg het dan doen met de turbo want neem aan dat je zelf de kennis niet hebt?
Meer PK's?

Ander spruitstuk!
Chip kan maar is zonde van t geld

Dat is het meest voor de hand liggend. Anders kom je al gauw met een turbo of supergarger in aanraken, en die bedragen zijn echt van de malle!
door larss18
aha oke, dus een nieuw spruitstukje:D ik ga gewoon is op internet kijken;)

bedankt voor de informatie allemaal !!

op marktplaats zie je trouwens heel veel golfjes maar ze hebben allemaal iets van 200k kilometers, is dat nou heel erg veel voor een auto?
door Marvii
larss18 schreef:aha oke, dus een nieuw spruitstukje:D ik ga gewoon is op internet kijken;)

bedankt voor de informatie allemaal !!

op marktplaats zie je trouwens heel veel golfjes maar ze hebben allemaal iets van 200k kilometers, is dat nou heel erg veel voor een auto?
Ligt eraan. 200k is veel zodra er veel is nagelaten met onderhoud. Als de auto altijd beurtjes heeft gehad op de goede momenten en er is altijd goed onderhoud geweest loopt zn blokkie zomaar nog 100 a 150. Dus het ligt er helemaal aan hoe er mee gereden is, hoe het onderhoud is geweest etc etc.
door gerald99
200k is wel een hoop maar ze kunnen het aan mits ze goed onderhouden zijn.
die van mij heeft 245000 gelopen en start elke ochtend prima en doet het altijd;)
als je twijfelt over een auto die je ziet post hem dan even op dit forum en vraag de mening van anderen meestal kent iemand deze wagen wel en kan je er wat meer over vertellen
door divided
ik vind dat als je een auto koop met 200+ je dat ding altijd een goede beurt moet laten geven tenzij dat reeds aantoonbaar gedaan is.
zelfde geldt voor distributieriem
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]