VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door larss18
Dat ga ik zeker laten doen! want wil geen onverwachte dingen tegenkomen nadat ik hem gekocht heb :P

maar ik zat net even op internet te kijken, die vr6 heb je ook al vanaf 2250:o en dat is dan een 2.8! wat is een beetje de normale prijs voor zon vr6?
door divided
vr6 voor 2250 is wat mis mee, heeft tonnen gelopen, is kaal (draai ramen etc), flink aan slijtage onderheven, of je hebt geluk.
en dat laatste komt niet zo heel veel voor.

waarschijnlijk nog een van de slechte ontsteking blokken. dis was beter dan rotor toch ?

bedenk je ook wel dat je met zo'n VR6 moeite moet doen om 1:10 te kunnen rijden.
Laatst gewijzigd door divided op 21 jun 2010 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
door mrB
mijne heb 222.000 gelopen en loopt alsof tie net een ton erop heb zitten :) enne als j 18 bent zou ik geen vr6 kopen, verzekering is een hel.. ALS je het al verzekerd krijgt betaal je echt veel en kun je niets anders doen dan tanken en je premie betalen :lol: ik had mijn 1e auto ( merc 190e 1.8 ) net aan verzekerd gekrege omdat mn oom verzekeringsagent is ) 70 maatschappijen en 1tje 'wilde wel kijken om het misschien te accepteren..', deden vet en vet moeilijk.. laat staan met een 2.8 vr6 :P
Laatst gewijzigd door mrB op 21 jun 2010 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.
door gerald99
divided schreef:vr6 voor 2250 is wat mis mee, heeft tonnen gelopen, is kaal (draai ramen etc), flink aan slijtage onderhven, of je hebt geluk.
en dat laatste komt niet zo heel veel voor.
Haha helemaal mee eens je kan het beste bij vr6 jes kijken die op mplaats staan voor 3000 euro ong. Daar word tog veel lager op geboden en kan je dus als je geluk hebt voor 2000 euro kopen of ietsje meer!
door Golfjunkie
Tsja, je hebt vr6en van 2250 euro en van 5000 euro, mag jij 1 keer raden waarom ;)
De waarde van een auto word door meerdere dingen bepaald natuurlijk.

Denk dan aan:
- Km stand
- staat van de auto (exterieur en interieur)
- onderhoudshistorie
- opties
- bouwjaar
- enz enz

Ik bedoel: Mijn Mk3 Gti stond in de showroom voor €5000, maar die heeft wel bijna alle denkbare opties zoals Climatronic, alles elektrisch, en een (redelijk) lage km-stand.
Maar er kan net zo goed een gti naast hebben gestaan van €2000 zonder al die opties ;)
door Marvii
mrB schreef:mijne heb 222.000 gelopen en loopt alsof tie net een ton erop heb zitten :) enne als j 18 bent zou ik geen vr6 kopen, verzekering is een hel.. ALS je het al verzekerd krijgt betaal je echt veel en kun je niets anders doen dan tanken en je premie betalen :lol: ik had mijn 1e auto ( merc 190e 1.8) net aan verzekerd gekrege omdat mn oom verzekeringsagent is 8) 70 maatschappijen en 1tje 'wilde wel kijken om het misschien te accepteren..', deden vet en vet moeilijk.. laat staan met een 2.8 vr6 :P
Haha nou ik ben er zo 1. December 19 geworden. 3 weken geleden een VR6 aangeschaft. Via een tussenpersoon bij Nationale Nederland terrecht gekomen. €130 p/m met rechtbijstand en inzittende verzekering. Maar inderdaad ook 70 maatschappijen gebeld en 1 wilde me hebben!

Ontopic: Die van mij heeft 224000 gelopen. Loop ook alsof ie net een tonnetje gelopen heeft. Dus alles hangt af van onderhoud!
door larss18
en als je een 2e hands golfje koopt bij een dealer, weet je dan zeker dat de kwaliteit goed is?
door Marvii
larss18 schreef:en als je een 2e hands golfje koopt bij een dealer, weet je dan zeker dat de kwaliteit goed is?
Niet zeker, maar altijd meer kans als bij particulier. Even buiten het feit van wat voor dealer. Groot verschil is er namelijk is dealers..
door Golfjunkie
gerald99 schreef:Als dat bedrijf aangesloten is bij de Bovag en adverteerd met NAP enzo dan kan je er al een stuk meer op vertrouwen! Doe wel altijd even navraag ook naar de bedrijven hier op het forum
En dan heb je nog steeds geen zekerheid!!!
Als een bedrijf een (inruil)auto binnen krijgt controleren ze hem op de normale punten zoals apk punten enzo, hun kunnen ook niet alles zien natuurlijk! ;)

Voorbeeld is bijv. mijn auto, gekocht bij een dealer, maar na een korte tijd al problemen met de bak gehad...Dat hadden hun en ik allebei niet kunnen weten ;)

Je moet gewoon op je gevoel afgaan :mrgreen: , ziet een auto er netjes uit en rijdt ie goed, heeft ie alle beurtjes enzo gehad, dan kun je hem gerust kopen ;)
EN altijd iemand meenemen die verstand heeft van auto's als je dat zelf niet hebt! 8)
door Golfjunkie
gerald99 schreef:Klopt ik gaf ook geen garanties alleen tips en dat hou je idd kan zelfs gebeuren met een nieuwe auto maar voordeel van een bedrijf dat bij Bovag is aangesloten is dat als je er terug mee gaat dt ze je in ieder geval enigszins tegemoet komen..
Ik geef ook alleen maar een tip/aanvulling :tu:
En als je wil dat ze je tegemoetkomen zul je de auto wel met (bovag)garantie moeten kopen ;)
door Marvii
als je echt garantie wil hebben moet je een nieuwe auto kopen. haha. :tu:. maar je kan er zelf al een hoop mee regelen bij aankoop. er is altijd wel iets op papier te zetten. zeker met verborgen gebreken enzo. altijd alles wat er beloofd word bij verkoop, vast laten leggen op papier!
door Koentjuhh
Hallo allemaal ik heb sinds een paar weken een golf 3 variant met elektrische ramen alleen al beide achteramen werken niet zoveel vanaf het dashboard of bij de achterdeuren zelf. Ik heb geen idee hoe dat kan

Iemand een idee?
Opmerkelijke lekkage Egolf

Hallo beste medeforummers, Heb niet vaak iets te […]

Opmerkelijke lekkage Egolf

Hallo beste medeforummers, Heb niet vaak iets te […]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Bedankt voor jullie reacties. Als het goed is komt[…]

Stuur en stoelverwarming

Weet jij iemand die daar veel vanaf weet in de buu[…]

GTI remmen op golf V 1.6

Hallo allemaal, Mijn naam is Jesse, ik ben nieuw […]

Sinds de aanschaf van onze cabrio al de nodige zak[…]