VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
door TouaregR5
Laat de winter maar lekker weg... over 4 weken gaat de sleurhut er weer achter! Een familie/vriendenweekend wat we al 5 jaar doen iedere 1ste weekend van april op de camping... lekker BBQ veel bier en stom praten! Dit jaar met zijn 20'en :mrgreen:
Afbeelding
door Burp
Lekker hoor. Net terug van wintersport. Op de snelweg prima toeven en zoeven met de Treg. Mijn caravan komt er niet eerder achter dan de zomervakantie :)
door TouaregR5
Vrouwtje rijdt de Touareg ... ik moet het met minder doen en rij al een tijdje een 740i :mrgreen: ding is 15 jaar en lekker voordelig in de bijtelling. hier een plaatje naast elkaar :mrgreen: .... wilde het toch even kwijt.. 8)

Afbeelding
Afbeelding
door TouaregR5
Een vraag aan de benzine rijders... wat verbruikt jullie Touareg in het verkeer?

Mijn vrouwtje rijdt steeds minder en we zitten nu op zo'n 15.000km per jaar (laatste 2 jaar al).. zitten er over te denken om in te ruilen voor een benzine! Kleiner wil ze niet rijden dus de keuze is beperkt tot een Touareg of XC90... MB en BMW wil ze onder geen beding rijden!
door Burp
Ik heb een redelijk zuinige rijstijl en zit nu op de lange termijn op 14,1/100 of 1:7. Op de snelweg zit ik ongeveer 1:8 bij 120. Daarbij zit een ritje naar Oostenrijk met een skikoffer op het dak. Caravan naar Italie nog niet. Ben er al bang voor :)

In de stad moet je niet naar je verbruik kijken.
door TouaregR5
Valt mij alle zins mee! Ik betaal nu voor de T bijna 700 euro WB per kwartaal en met max. 15.000km per jaar is het een dure wagen die meer stil staat hier op de oprit of bij de vrouw op de zaak dan dat ie rolt.

Heb een rekensom gemaakt en we zouden met vergelijkbare km's rond de 1500,00 euro per jaar op besparen...
door Burp
Dat klopt dan ook weer. Als je niet teveel rijdt is een diesel inderdaad erg duur.

Gelukkig hebben we goedkope karretjes :)
door TouaregR5
Hahaha goedkoop zeker.. ze kosten bijna geen roggel maar als je kijkt wat ik 5 jaar geleden hebt betaald en wat ik nu waarschijnlijk terug krijg voor inruil :(
door Burp
Gelukkig heb ik hem tweede hands gekocht. Nou ja, goed voor de economie moet je maar denken. Deze auto is niet voor iedereen weggelegd. En als je hem wel rijden kunt dan draag je bij aan de economie, dat is zeker :)
door TouaregR5
Denk dat de VW T geruimd word.... iemand mss interesse in de dakrails? en heb nog een set velgen met winterbanden 255/55/18 8mm liggen (velgen V10-look geschikt voor R5)

wss komt er wel een VW voor terug maar dan een golf gti of r20
door TouaregR5
Auto is verkocht, zou ingeruild worden bij VW maar als wij hem zelf eerder konden verkopen meer korting op de andere auto ;)

Touareg gister om 17:00 uur op autoscout gezet, om 17:30 afspraak voor de zelfde avond en om 20:00 uur is de auto betaald en overgeschreven. Heb nu nog orginele dakdragers, winterbanden 7mm en V10 look velgen (geschikt voor 2.5 TDI) en sneeuwkettingen geschikt voor SUV's
door TouaregR5
Toch mis ik de grote auto... heb al heel wat auto's gereden.. van passat tot 911 maar zo'n SUV is toch de beest! Aangezien de Touareg weg is en een nieuwe golf voor mijn vrouwtje ervoor terug is gekomen... zoek ik zelf toch weer iets leuks voor mij zelf! Ik heb iets gevonden, geen VW (ben er klaar mee moet ik eerlijk zeggen).. rij nu een BMW 740i, zeer fijne auto! ding is ruim 15 jaar en nog geen 1 enkele storing oid. gehad :tu: maar ik wil toch weer een SUV.. X5 vind ik niet mooi, Touareg heb ik al gehad... dus blijft over een XC90 of ML Amg ... tja moeilijke keuze moet ik even nachtje over slapen :SCRATCH:
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden