VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1705642
Die dealer kon mij letterlijk naar de kl*te lopen, maarja, daar heb je nog geen andere EOS..

Echt jammer hoe ze je behanden, als een stuk stront o.i.d.

Dan over die leenauto lijkt me ook pure onzin, ben zelf vrachtwagenchauffeur en bij ons bedrijf doen we ook auto's verhuren en ook veel voor schade bedrijven en dealers, dus zie eigenlijk het probleem er niet van in, ofja niet..Waarschijnlijk kost dat ook ( veel ) geld waar ze dus in feite niks voor terug krijgen, ik bedoel daarmee dat je nu geen auto ter reparatie of schade aanbied en dan wel gebruik zou maken van een leenauto.

Echt slordig van de VW Dealer! Een klein beetje service kan er niet eens vanaf en al gelijk gaan drijgen over een rechtzaak..Sjonge jonge wat moet je ermee..
Gebruikersavatar
door Vladi
#1705647
Das je goed recht of hoe heet dat programma al gebeld?

Die zijn wel in voor zo'n relletje denk ik.
Gebruikersavatar
door 20vpatrick
#1705656
Weet je wat de dagwaarde is van je oude eos??
straks krijg je die uitgekeerd via een verzekering??
Ik zou eens zoeken bij andere dealers ,misschien hebben die wel een showroom model staan??
Weet je meteen wat de waarde is.en als je een mooie vind,,,wie weet kunnen de dealers onderling wat regelen.
Gebruikersavatar
door Eshy
#1706341
Vind het allemaal wel heel vaag klinken...
Kijk dat je bij moet betalen vind ik niet heel erg raar, natuurlijk. Je krijgt een nieuwer model.
Die leenauto snap ik alleen niet! Zoals jij zegt, zijn de sleutels door onzorgvuldig gedrag van een medewerker van de dealer kwijtgeraakt. Dan is de dealer daar gewoon verantwoordelijk voor! Of hij nu een intern onderzoek wil of niet maakt toch voor jou niets uit! Ik denk dat je in het ergst geval nog aangifte kunt doen bij de politie. Moet je alleen even kijken op basis van welk artikel.
Overigens kun je volgens mij ook de inkomstenderving vergoed krijgen van de dealer, aangezien deze duidelijk verantwoordelijk is voor (de kans op) de diefstal.
door karin45
#1707362
allemaal bedankt voor jullie reactie. Wat betreft dagwaarde: VW Wittebrug had offerte gemaakt van nieuwe auto wat waarde dan zou zijn, aan de hand daarvan wordt dagwaarde berekend. Geintje, Wittebrug gaf echter aan schade-expert (deze expert heeft echt zijn best gedaan hoor) een lagere waarde door. Kale waarde zonder de accessoires welke ik had. Kreeg een bedrag uitgekeerd en ben toen gaan aankaarten dat Wittebrug verkeerde dagwaarde had doorgegeven. Ze bleven echter naar expert toe die verkeerde waarde geven. heb info gevraagd bij andere dealers (pon o.a.) en kreeg prijzen gemailed met welke auto de mijne vergelijkwaardig was en een prijslijst per mail. Hierna alles doorgemailed naar schade expert en ja, toen begreep hij dat er iets niet eerlijk was gegaan en ik heb nu een extra waarde ontvangen betr. dagwaarde auto. Zelfs hiermee wilden ze me "een oor aannaaien". Klinkt waarschijnlijk niet aardig, maar ja. Heb gisteren met Rechtsbijstand mevrouw opgenomen dat als ik geen vervangend vervoer krijg, ik schadederving inkomsten ga claimen bij ze. We hebben bedrijf ongediertebestrijding en in April is dat hard werken, veel klanten / steden rijden. Heb ik dus echt auto bij nodig. Voor de 24 moeten ze gereageerd hebben, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. kan misschien nog weleens lang aanhouden, maar ik geef niet op. Al was er maar wat bemiddeld, hadden we maar overleg gehad en waren ze ook maar wat tegemoetgekomen, had ik best wat willen betalen voor nieuwere model. Maar nu krijgen we financiele problemen door hun nalatigheid. Mijn verzekering heeft ook hard zijn best gedaan en ben door hun goed op de hoogte gehouden (Anac). Heb van hun 375,00 euro ontvangen voor vervangend vervoer, echter dat is al op. Kom je ook niet zover mee. Auto per dag kost immers zo rond de 38 euro. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt.
Laatst gewijzigd door karin45 op 22 mar 2011 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
door karin45
#1707365
Politie heb ik trouwens nu twee keer gebeld, ze gaan me terugbellen. Helaas is dit waarschijnlijk niet belangrijk genoeg, want ze moeten nog bellen. Ja me beste vriend, toch?
Gebruikersavatar
door Vladi
#1707584
Ongedierte bestrijden in een EOS :SCRATCH: :mrgreen:

Al gebeld naar DAS je goed recht zoals ik zei?
Of geen optie?
Gebruikersavatar
door Jacobus
#1709555
nu hebben ze de naam echt verdiend

de stealer


niet normaal zo iets , ik zou door gaan tot mijn laatste cent

hebben ze daar geen camera bewaking ?

en daar nooooooooooooooooooooooit meer een auto kopen
Gebruikersavatar
door KevinJ
#1711517
Ik zie niet helemaal in waarom die Wittebrug een slechte dealer is. Okee, ze hadden je wel als minste een leenauto kunnen aanbieden, maar ten eerste krijg je een nieuwe EOS in plaats van een tweedehands met alle opties die je wil voor maar 6500 extra. Je had ook kunnen kiezen voor een kale nieuwe eos, die is evenveel waard als een oudere Eos met alle opties. Dat een sleutel weg is hoeft niet te liggen aan de dealer. Er kan zo een verkeerde medewerker tussen zitten, daar kan de dealer niks aan doen, je kan niet aan iedereen ruiken of die goed of slecht is. Tuurlijk is het niet leuk dat je net aangeschafte bolide weg is, maar zo erg verkeerd is de dealer toch ook niet te werk gegaan?

Groeten Kevin
door Jantje2010
#1711800
KevinJ, bedenk wel even dat het de fout van Wittebrug is dat haar Eos weg is.

Ik weet ook wat het probleem van Wittebrug in dit geval, zij kunnen jouw sleutel niet overhandigen en dus geeft hun verzekering problemen.
Gebruikersavatar
door GabberNL
#1714199
ik werk zelf bij een autobedrijf helaas geen vw ma goed dat even ter zijde.
wanneer jij de sleutel afgeeft bij de balie, zijn hun verantwoordelijk voor je auto.
vaak worden auto's achter een hekken gezet en kostbare auto's binnengereden,

werk zelf bij van hunnik autogroep, en wij zijn verplicht als monteur, de kostabre/nieuwe auto's binnen te houden of achter het geslote hekken. we mogen auto's niet in de versnelling zetten maar moet op de handrem of beide! en als het evt moeglijk is de kont na het hekken toe te zetten om te kunnen verkomen dat de achterkant omhoog wordt getakeld.
als dat bedrijf, geen regels hiervoor heeft is het gewoon een K*T bedrijf.
hopelijk krijg je al je centen tot op de laatste terug, veel succes met je proces;)
Gebruikersavatar
door Bun
#1714242
KevinJ schreef:Ik zie niet helemaal in waarom die Wittebrug een slechte dealer is. Okee, ze hadden je wel als minste een leenauto kunnen aanbieden, maar ten eerste krijg je een nieuwe EOS in plaats van een tweedehands met alle opties die je wil voor maar 6500 extra. Je had ook kunnen kiezen voor een kale nieuwe eos, die is evenveel waard als een oudere Eos met alle opties. Dat een sleutel weg is hoeft niet te liggen aan de dealer. Er kan zo een verkeerde medewerker tussen zitten, daar kan de dealer niks aan doen, je kan niet aan iedereen ruiken of die goed of slecht is. Tuurlijk is het niet leuk dat je net aangeschafte bolide weg is, maar zo erg verkeerd is de dealer toch ook niet te werk gegaan?

Groeten Kevin
maar dan blijft de dealer toch ten alle tijden verantwoordelijk ??? :SCRATCH:
en het feit dat ze geen intern onderzoek willen maakt het ook al een beetje verdacht ..

Karin, ik zou in alle hoeken hulp gaan zoeken .. wat Vladi al zei, DAS of Radar etc. ..
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#1715162
Bernhard schreef:
KevinJ schreef:Ik zie niet helemaal in waarom die Wittebrug een slechte dealer is. Okee, ze hadden je wel als minste een leenauto kunnen aanbieden, maar ten eerste krijg je een nieuwe EOS in plaats van een tweedehands met alle opties die je wil voor maar 6500 extra. Je had ook kunnen kiezen voor een kale nieuwe eos, die is evenveel waard als een oudere Eos met alle opties. Dat een sleutel weg is hoeft niet te liggen aan de dealer. Er kan zo een verkeerde medewerker tussen zitten, daar kan de dealer niks aan doen, je kan niet aan iedereen ruiken of die goed of slecht is. Tuurlijk is het niet leuk dat je net aangeschafte bolide weg is, maar zo erg verkeerd is de dealer toch ook niet te werk gegaan?

Groeten Kevin
maar dan blijft de dealer toch ten alle tijden verantwoordelijk ??? :SCRATCH:
en het feit dat ze geen intern onderzoek willen maakt het ook al een beetje verdacht ..

Karin, ik zou in alle hoeken hulp gaan zoeken .. wat Vladi al zei, DAS of Radar etc. ..
+1...als bij de dealer de sleutel zoek raakt en de auto daarna spoorloos verdwenen is dienen zij dit op te lossen op een fatsoenlijke manier. Zo niet ben je een vervelende persoon van een dealer :evil:
door Jantje2010
#1715237
Zoals ik al zei, het probleem van Wittebrug is het feit dat de verzekering niet dekt als de sleutel niet aanwezig is. Wij moeten de sleutels van ALLE auto's die binnen in de werkplaats staan om 5 uur in de kluis opbergen.

en KevinJ, als jij een auto van November 2010 hebt (die is nu in mijn ogen dus pas 5 maanden oud) zou hebben die gestolen wordt zou jij ook niet akkoord gaan dat je 6500 euro bij moet betalen om een nieuwe te krijgen... Als jij zegt van wel dan moet ik je toch helaas mededelen dat je knettergek bent in mijn ogen..

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad