VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1715266
wittebrug geen woorden voor!! stelletjes stealers,,,
lang verhaal,ik gaat liever naar een alle merken garage.krijg je zelfs nog wat te drinken aangeboden.en wordt het goed gedaan!!
Gebruikersavatar
door KevinJ
#1717284
Ik zeg ook niet dat de dealer niet verantwoordelijk is, tuurlijk de dealer moet het oplossen, maar de dealer is daardoor niet ineens altijd slecht ofzo als er bij hem een sleutel en een auto verdwijnt.
Gebruikersavatar
door Bun
#1717329
KevinJ schreef:Ik zeg ook niet dat de dealer niet verantwoordelijk is, tuurlijk de dealer moet het oplossen, maar de dealer is daardoor niet ineens altijd slecht ofzo als er bij hem een sleutel en een auto verdwijnt.
maar ze lossen het niet op, en daarom zijn ze wel slecht ;)
nogmaals, als ik verantwoordelijk was als dealers zijnde zou ik me de ballen uit m'n broek schamen en meewerken aan alles wat nodig is, dus bijvoorbeeld zo'n intern onderzoek ..

doen ze dat ? nee dus .
Gebruikersavatar
door KevinJ
#1717336
Lossen ze het niet op dan? Kan dat er niet helemaal uit op maken, ze komen toch met een vervangende auto. Echter kan het wel beter opgelost worden idd! :tu:
Gebruikersavatar
door Bun
#1717339
KevinJ schreef:Lossen ze het niet op dan? Kan dat er niet helemaal uit op maken, ze komen toch met een vervangende auto. Echter kan het wel beter opgelost worden idd! :tu:
tijdelijke leenauto .. maar misschien gaan we inderdaad door de informatie snel dingen aannemen.

@ts
Komt er op neer dat TS de auto in beheer gegeven hebt en dan de verantwoordelijkheid over gaat naar hen. Zij raken hem kwijt ( of ze de sleutels nou kwijtraken, auto uit het pand wordt gejat of dat ze hem zelf in de sloot douwen ) dus zijn zij verantwoordelijk. In principe hebben zij een onrechtmatige daad gepleegd. je had een overeenkomst met ze, en deze zijn ze niet nagekomen.

zal het even voor je nazoeken, maar ik zou er zeker met hulp van rechtsbijstand even achteraan gaan .. je kan zelfs nog aanvullende schadevergoeding eisen voor alle kosten die je maakt ;)
Gebruikersavatar
door KevinJ
#1717347
Niet alleen een tijdelijke leen auto hoor, topicstarter heeft het ook over een nieuwe Eos, waar 6000 euro voor bijbetaald moet worden ( Waarom dit zo is, laten we er even buiten ). Dus niet alleen een tijdelijke leenauto. Wordt een beetje opgepompt allemaal omdat het iedereen STEALER enzo roept.

Tuurlijk moet dit opgelost worden en wilt ook niet Wittenburg de hemel in prijzen ( Ken het bedrijf verder niet ), maar om meteen boeh en bah te roepen is ook wat overdreven. :tu:
Gebruikersavatar
door Bun
#1717350
KevinJ schreef:Niet alleen een tijdelijke leen auto hoor, topicstarter heeft het ook over een nieuwe Eos, waar 6000 euro voor bijbetaald moet worden ( Waarom dit zo is, laten we er even buiten ). Dus niet alleen een tijdelijke leenauto. Wordt een beetje opgepompt allemaal omdat het iedereen STEALER enzo roept.

Tuurlijk moet dit opgelost worden en wilt ook niet Wittenburg de hemel in prijzen ( Ken het bedrijf verder niet ), maar om meteen boeh en bah te roepen is ook wat overdreven. :tu:
nouja, die auto is een specieszaak, daar was er maar één ..
dat ze niet precies dezelfde auto kunnen leveren is dus begrijpelijk, en die nieuwe Eos aanbieden vind ik ook goed, maar om daarna je handen ervan af te trekken vind ik een beetje cru ..
door karin45
#1723230
Update: Even betreffende bedrag van 6500 euro. Ik had op gestolen auto veel accessoires zitten. O.a andere bumper en afneembare trekhaak, mooi afneembaar navigatiesysteem met achteruitrijcamera. Dat maakt o.a. de kosten. Voor ik nieuwe eos aanschafte zei dhr. ten Have van Wittebrug me dan goed tegemoet te kunnen komen, vanwege makkelijker wat met prijs te doen, dan met tweedehands via ander bedrijf. Ik heb 4200 euro korting gehad, werd neergezet aan bureau bij jonge medewerker en direkt na zetten handtekening aanschaf nieuwe eos, stond ik buiten zonder leenauto. Dacht (ja hoe naief kun je zijn) dat we daarna zouden overleggen hoe rest van de financienverschil op te lossen. Zoals al eerder gezegd, wilde best zelf wat bijleggen, maar niet zoveel. Volgens mij heeft Wittebeurg namelijk met korting van 4200 euro zelf geen cent erbij ingeschoten. Tevens staat geld financiering ivm lopende lening (bedrag 31000 euro) al twee maanden op hun rekening. Wittebrug is met Riva holding samen een lease Haaglanden begonnen, dus je mag aannnemen dat ze wel een auto hadden kunnen missen.
Ben nu bezig met rechtsbijstand. In eerste instantie werd er al niet gereageerd op schrijven door RB. Na een week kwam er bericht van een advocaat of we even wilden wachten met verdere stappen, hij/zij had de spullen net pas gehad van Wittebrug. In de loop van de week zouden ze kontakt opnemen. Nee Dus! Vrijdag weer brief naar advocaat, uiterlijk dinsdag reactie en ja hoor die kregen we. Kort maar krachtig: ik krijg geen leenauto had ik maar tweedehandswagen moeten nemen en zijn client is geen verwijt omtrent de diefstal te maken. Okee op naar de rechtbank, hopelijk. Ik heb enigszin het idee dat mevrouw RB deze stap niet graag zet. Ga vragen om tijdschema en stappenplan. Kan zij daar niet aan voldoen mag ik aan RB vragen om andere advocaat welke door hun vergoed gaat worden. Dit kan echter wel eens moeilijk worden. Als geen rijk persoon, wordt je dus enigszin in een hoek gezet. Maar ben er nog niet klaar mee. Bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door karin45 op 15 apr 2011 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
door Nadeem
#1723595
Denk dat je het over de Witteburg vestiging Zichtenburgh hebt. Of niet? Daar zijn ze niet zo snugger mbt service. Dan zou ik liever naar Wittebrug Forepark gaan. Daar is de service ook veel beter.

Ligt niet aan Witteburg, maar aan de MENSEN die daar werken.

Karin, geef niet op! Want je staat in je goede recht. Want eigenlijk zegt, Witteburg. "We hebben geen sleutel, dus volgens ons heb je die sleutel aan de dief gegeven. Om bij ons geld te kunnen vangen." Nou dan kunnen ze het heen en weer krijge denk ik zo.... :evil: Stelletje mafkezen die hier af en toe rondlopen zeg. Hou je niet voor mogelijk.
#1723658
Nou karin, je staat in je goed recht,ben een keer bij wittebrug (zilverstraat) geweest voor spartbord,voorbumper te spuiten.Werdt ervoor gebeldt alles was klaar.ik m'n auto opgehaaldt.rij de straat uikrijg ik een klapband.(ok geen moeite ff snel bandje verwisselen) kom ik tot me verbazing dat ik geen lm velg meer in me auto had liggen maar een thuiskomertje.En weet zeker dat ik een lm velg in had liggen,met slotboutjes die waren dus ook verdwenen op alle 4 de banden.
Uiteindelijk met veel pijn en moeite nieuwe slotboutjes gekregen

gr rich
door Nadeem
#1724199
vwboratuning schreef:Nou karin, je staat in je goed recht,ben een keer bij wittebrug (zilverstraat) geweest voor spartbord,voorbumper te spuiten.Werdt ervoor gebeldt alles was klaar.ik m'n auto opgehaaldt.rij de straat uikrijg ik een klapband.(ok geen moeite ff snel bandje verwisselen) kom ik tot me verbazing dat ik geen lm velg meer in me auto had liggen maar een thuiskomertje.En weet zeker dat ik een lm velg in had liggen,met slotboutjes die waren dus ook verdwenen op alle 4 de banden.
Uiteindelijk met veel pijn en moeite nieuwe slotboutjes gekregen

gr rich
alleen nieuwe slotboutjes? En hoe zit dat met die LM velg dan?
Gebruikersavatar
door Jacobus
#1725459
ik ga dit even nauwsluitend volgen

zeg waarom stap je niet naar sbs 6 of radar of kassa etc etc

niemand wil negatieve reklame en zeker geen dealer stel je eens voor dat ze hun dealerchip kwijtraken
#1725474
Nadeem schreef:
vwboratuning schreef:Nou karin, je staat in je goed recht,ben een keer bij wittebrug (zilverstraat) geweest voor spartbord,voorbumper te spuiten.Werdt ervoor gebeldt alles was klaar.ik m'n auto opgehaaldt.rij de straat uikrijg ik een klapband.(ok geen moeite ff snel bandje verwisselen) kom ik tot me verbazing dat ik geen lm velg meer in me auto had liggen maar een thuiskomertje.En weet zeker dat ik een lm velg in had liggen,met slotboutjes die waren dus ook verdwenen op alle 4 de banden.
Uiteindelijk met veel pijn en moeite nieuwe slotboutjes gekregen

gr rich
alleen nieuwe slotboutjes? En hoe zit dat met die LM velg dan?
Srry door frustatie vergeten te vertellen die hadden ze met pijn en moeite toevallig na 4 dagen terug gevonden,nadat ik dagelijks het gebeldt.
door Nadeem
#1725623
vwboratuning schreef:
Nadeem schreef:
vwboratuning schreef:Nou karin, je staat in je goed recht,ben een keer bij wittebrug (zilverstraat) geweest voor spartbord,voorbumper te spuiten.Werdt ervoor gebeldt alles was klaar.ik m'n auto opgehaaldt.rij de straat uikrijg ik een klapband.(ok geen moeite ff snel bandje verwisselen) kom ik tot me verbazing dat ik geen lm velg meer in me auto had liggen maar een thuiskomertje.En weet zeker dat ik een lm velg in had liggen,met slotboutjes die waren dus ook verdwenen op alle 4 de banden.
Uiteindelijk met veel pijn en moeite nieuwe slotboutjes gekregen

gr rich
alleen nieuwe slotboutjes? En hoe zit dat met die LM velg dan?
Srry door frustatie vergeten te vertellen die hadden ze met pijn en moeite toevallig na 4 dagen terug gevonden,nadat ik dagelijks het gebeldt.
Whehehehe, okey dan. Ik dacht al. Wel mazzel voor je. :tu:
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]