VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene Audi Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door prodiX2K
#1692558
Beste,

ben vanplan men b7 5cm te verlagen met een setje eibach veren.
Het is wel zo dat de veren van onder een 1.9 tdi FWD komen en ik met een 3.0 tdi quattro rij.
Kan dit voor problemen zorgen ?
Graag wat info plz ;)

Mvg
Gebruikersavatar
door Antera
#1692600
de veren zullen niet de verlaging brengen die jij verwacht want jouw auto is zwaarderen daardoor zal de auto lager komen dan de FWD. Ook is jouw auto zwaarder dan de FWD waardoor de veren zwaarder belast gaat worden dan ze oorspronkelijk ontworpen en gemaakt zijn. Ook zal je met veren denk ik gaan klappen juist omdat de veren niet voor jouw auto gemaakt zijn.

mijn advies. Koop een set speciaal voor jouw auto. Dit zal ervoor zorgen dat je niet de nodige probleme "kan" tegenkomen door de montage van een verkeerde set
door richardhuiveneers
#1692601
ja. want met veren kan je max 40 mm verlagen. na 40 mm moet je ook je schokdempers vervangen omdat die anders te veel klappen op gaan vangen en kei hard gaan slijten. goedkoop is duurkoop in dit geval.
Gebruikersavatar
door AUDIstefan
#1692878
ja de veren zullen waarschijnelijk ook niet passen !

Maar de vuistregel is 40 tot 45 mm verlagen met veren is MAX!!! op stock dempers.
Verschilt bij elke Merk type weer

Onthoud als je al wat oudere veren hebt of die veel wegdek hebben zien voorbij komen is dit eigenlijk niet zo slim omdat het dan zo op het eind is.

Zal dan kijken voor vaste verlagings set of schroefset dat is wel het beste!
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]