VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door ejay
#1703255
vanmiddag de hele middag bezig geweest om mijn 1600 kevermotor achter de bak van mijn 1303 cabrio (ook een 1600) te hangen maar ik krijg hem niet pas achter de bak. Aan de bovenzijde bij de startmotor sluit hij mooi aan maar aan de onderzijde heb ik nog zo`n 5 mm speling....wat ik ook doe: het sluit niet aan. Zou het kunnen zijn dat er verschillende soorten 1600 motoren zijn? Ja, die zijn er maar volgens de garage waar ik de motor kocht zou hij achter mijn bak moeten passen...wat doe ik dan fout?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1703257
Als hij niet zou passen, dan zou je hem ook nooit zover erop krijgen.

Heb je de nieuwe bak al eens op de oude gelegd om te vergelijken ?

Echt een passend antwoord op je vraag kan ik je helaas niet geven hierop.
Gebruikersavatar
door ejay
#1703272
De bak is hetzelfde, het blok is veranderd. Helaas heb ik het oude blok niet meer....
#1703866
heb je de koppeling van je oude motor gebruikt of zat er al een koppeling op de motor
hier kunnen wel verschillen zitten , er zijn nml drukgroepen met een metalen ronding op de veren en andere zonder

probeer eerst eens zonder koppeling en zie wat er dan gebeurt

erwin
Gebruikersavatar
door ejay
#1704187
Het is de koppeling vd nw motor, ik kan inderdaad proberen zonder de koppeling de motor te plaatsen, kijken of ie dan wel past...gr. Edwin
Gebruikersavatar
door ejay
#1704624
nee, de kabel zit los genoeg. De hefboom ligt netjes tegen de achterzijde van de bak zonder spanning dus dat kan het niet zijn...
Gebruikersavatar
door ejay
#1704649
jos_br schreef:Niet toevallig twee pasbusjes tegenover elkaar zitten? Een in de bak en een in de motor op dezelfde plaats?

Jos.
Hmmm...volgens mij niet maar het zou zo maar wel kunnen....komende woensdag ben ik er weer en dan trek ik het blok weer onder de wagen uit en dan maar eens goed kijken...
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]