VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1762461
Was een paar dagen geleden jarig en wou mijn vriendin mij chiptuning geven 8)
Alleen zeiden jullie en een chiptuner bij ons uit de buurt, dat het zonde was van mijn geld,
Omdat het een 1.6 16v was maar ik heb een ander idee,
Ik heb op mijn auto normale sleutels en wil graag klapsleutels die op afstand mijn auto openen,
Heb nu standaard sleutels zonder afstand bediening
Wat ben ik nodig?
Comfort module;
Klapsleutel;
Dat was het toch? Nou zit er bij ons een auto demontage bedrijf in de buurt,
Eentje met bijna alleen maar vag onderdelen,
Kan ik zoon comfort module zo in de auto monteren?
Groeten
Jan van Etten
#1777437
Voor wat meer heb je een originele klapsleutel. 't Is maar net hoe veel waarde je daar aan hecht natuurlijk maar ik wil die aftermarket prul niet in mijn auto.
Wat heb je nodig: comfortmodule, sleutel (zendergedeelte), sleutelkop (met nieuwe transponder en ongeslepen sleutelbaard), antenne (bij de dealer of op de sloop).
Als je nu een 1J0959799Q comfortmodule hebt, moet je een 1J0959799AH comfortmodule hebben, daarbij hoort een sleutel welke op 433MHz zendt (1J0959753A of 1J0959753N (maar dan wel de 433MHz variant)).
Heb je een 1C0959799 module dan heb je een 1C0959799B module nodig met een sleutel die op 434MHz zendt.
Mocht je nog meer info willen dan pb maar even.
#2604143
Was aan het zoeken naar een originele klapsleutel handleiding en volgens mij heb ik hem gevonden :)

Ik heb dus de comfortmodule 1J0959799Q erin zitten. hiervoor moet ik dus de 1J0959799AH met 1J0959753A of 1J0959753N nodig.
Deze heb ik allemaal al voor een mooie prijs gevonden, maar kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om deze in te bouwen en te programmeren? en wat heb je nodig om de sleutel etc. te programmeren.

hoop dat iemand mij wilt helpen :oops:
#2604156
Kevin2296 schreef:Was aan het zoeken naar een originele klapsleutel handleiding en volgens mij heb ik hem gevonden :)

Ik heb dus de comfortmodule 1J0959799Q erin zitten. hiervoor moet ik dus de 1J0959799AH met 1J0959753A of 1J0959753N nodig.
Deze heb ik allemaal al voor een mooie prijs gevonden, maar kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om deze in te bouwen en te programmeren? en wat heb je nodig om de sleutel etc. te programmeren.

hoop dat iemand mij wilt helpen :oops:
Hoi Kevin2296,

Met het inleren/programmeren van de sleutel(s) kan ik je wel helpen.
Waar woon je?

Mvg

Martijn
#2604195
maxx007at schreef:
Kevin2296 schreef:Was aan het zoeken naar een originele klapsleutel handleiding en volgens mij heb ik hem gevonden :)

Ik heb dus de comfortmodule 1J0959799Q erin zitten. hiervoor moet ik dus de 1J0959799AH met 1J0959753A of 1J0959753N nodig.
Deze heb ik allemaal al voor een mooie prijs gevonden, maar kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om deze in te bouwen en te programmeren? en wat heb je nodig om de sleutel etc. te programmeren.

hoop dat iemand mij wilt helpen :oops:
Hoi Kevin2296,

Met het inleren/programmeren van de sleutel(s) kan ik je wel helpen.
Waar woon je?

Mvg

Martijn
Ik woon in Limburg.
Als ik de sleutels via VagCom moet inleren lukt dit mij wel zelf want heb een kabel en vagcom programma :)

Alleen ik vroeg me af of ik nog meer moet doen dan alleen het inleren van de nieuwe sleutels?
#2604212
Als je nieuwe transponders hebt moet je hem zowizo opnieuw inleren, alleen heb je de inlogcode nodig, kan ik je wel achterhalen want anders kun je nog niks..AB inleren kan zonder pin.
#2604233
dank voor jullie hulp!
@MK2-VRT @maxx007at

De transponder kan ik nog uit de oude klapsleutel halen.
Heb momenteel z'n aftermarked ding maar de sleutel is het aan het begeven etc. dus wil ik een originele klapsleutel :)

Dus even samengevat:
Ik moet de Comfortmodule vervangen door een nieuwere > 1J0959799AH en moet de sleutel 1J0959753A of 1J0959753N kopen.
Vervolgens de comfortmodule die onder het stuur zit (weet niet hoe ik het precies moet zeggen) vervangen door die nieuwe. Gewoon alle torx schroeven voor de kappen losschroeven. De module eruit en erin klikken en hij zit?

Daarna even de sleutel inleren door:
- Sleutelbaard in contaktslot steken
- Contact binnen 5seconden in-, uit- en weer inschakelen
- Na opnieuw inschakelen van het contact max. 15 sec wachten om handmatig deuren te vergrendelen met de 2e sleutel of de vergrendelingknop in het portier
- Vervolgens binnen 30 seconden na vergrendelen, 2 maal de ontgrendelingsknop of de vergrendelknop indrukken.

En anders maak ik even een afspraak bij je stefan. (Ik kan weer bellen :mrgreen:)

Groetjesss

*edit" Waar kan ik die code eigelijk vinden? of is deze alleen uit te halen door de auto uit te lezen met speciaal apparatuur? (had al in ander topic gelezen over een logincode)
#2604713
MK2-VRT schreef:Je kunt die stappen proberen Kevin, alleen werkt dit 9 van de 10x niet en moet het echt ff met de flaptop..
Dankje!
Ik ga het proberen als de onderdelen binnen zijn. Anders zal ik een belletje doen :mrgreen:
#2607289
MK2-VRT schreef:Je kunt die stappen proberen Kevin, alleen werkt dit 9 van de 10x niet en moet het echt ff met de flaptop..

Ik heb vandaag de module ingebouwd en de sleutel met de flaptop *ingeleerd* (heb de transponder overgezet).

Nu werkt alles maar vraag ik me een ding af:
Er zitten aan de comfort module 2 stekkers en ik heb maar 1 stekker aangesloten (omdat er maar 1 lag).
Waarvoor is de andere stekker op de comfort module?

Groetjess
#2829739
Even inhaken op dit oude topic

Ben van plan om een comfort module met klapsleutel te plaatsen in mijn golf 4

Maar comfort module kan ik gewoon overplaatsen zonder dat dit invloed heeft op transponder ?

Dus kan gewoon rijden met de auto erna en dan sleutels bij garage laten programmeren voor afstandsbediening ?
#2829763
om te beginnen indien je nieuwe sleutels geslepen zijn en je de comfortmodule overzet en de transponders van de oude sleutels,
in de nieuwe sleutels plaatst kun je de auto starten.
afstandsbediening moet dan nog ingeleerd worden zoals je zelf ook al aangaf.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.