VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1766896
hallo,

Ik heb 4 maanden geleden een aftermarket xenon kit op mijn sirocco laten plaatsen. De eerste maand ben ik enorm veel terug naar de garage moeten gaan omdat de xenons nooit correcte werkte: ( er ging maar 1 lamp aan, of er knipperde een lamp). na veel gepruts van de garagist werkten de xenons toch goed voor een paar maanden maar nu zit ik het met het volgende probleem:

een week geleden ging er een lampje branden dan mijn rechter licht niet meer werkte. Ik ben hiermee dus naar de garagist gegaan die mij de xenons heeft verkocht en hij vertelde mij dat 1 lamp was doorgebrand, dus ik kreeg een nieuwe xenon kit onder garantie maar hierbij was er nog altijd hetzelfde probleem dat 1 van de 2 lampen nooit goed aan gaat en goed werkt. Dus ben ik erna naar een VW dealer geweest en deze wouden niet werken aan xenonkit in verband met de garantie dus heb ik nu mijn originele lampen terug laten steken. maar als je xenon lichten gewoon bent is het klote om terug met ori lichten te rijden.. :(

- Heeft iemand enige ervaring met dit probleem? en hoe ik dit eventueel kan oplossen
- Zouden jullie het me afraden om nog eens een xenon kitje te proberen bij een andere garagist? of ga ik er altijd problemen mee blijven hebben?

mvg jeroen
#1766899
Breng het spul terug naar de verkoper en vraag je geld terug, leg uit dat het allemaal niet werkt zoals het behoort te werken. heb al vaak dit soort berichten gelezen dat men trammelant kreeg met xenon wat men achteraf had ingebouwd, dit soort lampen vereist toch wel de nodige aandacht en alleen af fabriek heb je de garantie dat de lampen ook daadwerkelijk werken want dara is het electronische schema van de auto op aangepast, hoe mooi het ook is, als je problemen krijgt, dan wordt het vaak van kwaad tot erger.
#1766902
Je kan zeker wel after market xenon inbouwen zonder problemen. Niet alle xenon is geschikt ervoor en heeft de computer problemen mee. De dealer zal inderdaad bij problemen niet helpen bij after market xenon maar alleen bij origineel alleen het probleem is dat achteraf in jouw auto dit in te bouwen een hele dure optie word omdat er allerlei andere zaken moeten worden aangepast.

Met de juiste after market set rijd jij met xenon rond. Mag ik heel brutaal zijn als ik vraag welke xenon het was die je erin had zitten?
#1766948
ik heb het al naar dealer terug gebracht en hij heeft mijn geld terug gegeven. Het was een H.I.D-kit (van philips denk ik, de kit zit in een zilverkleurig metalen valiesje.

Welk merk van kit zou je mij dan aanraden om te installeren?
#1766970
Nagenoeg alle sets zitten in een zilveren omhulsel :tu:

En HID staat voor High Intensity Discharge en dat is juist xenon. Het is dus helaas geen merk :tu: .

Ik heb 2 verschillende sets waarvan een voor canbus en deze werkt nagenoeg altijd op alle auto. Er zijn uitzonderingen waarbij ik een andere ballast heb moeten leveren om de problemen die er wel eens waren met de boardcomputer te kunnen verhelpen.

daarom denk ik dat ik met mijn carnamics kits jouw een kitje kan leveren waarmee je geen problemen mee hebt. Zou je die toch hebben dan mag de set natuurlijk gewoon retour. Nu weet ik niet of je hier in de buurt woont maar dat moet je dan maar laten weten
#1769809
Ik heb ook gedonder er mee gehad, had eerst een setje van Kuhne voor weinig die het altijd deed.
Toen een Corrado gekocht en een duurder setje aangeschaft maar ik had precies dezelfde problemen als jij helaas.
Heb het er nu maar weer uitgehaald ben het zat.
Die was van Maxx pro.
Soms wil het wel eens een massaprobleem wezen?
Sukses ermee
Groetjes Sebas Corrado 245pk ;)
#1929470
ik heb zelf ook een scirocco met aftermarket xenon ( canbus)
wat voor melding kreeg jij op je boardcomputer?

Bij mij komt er ' Front left low beam' , ik heb doormiddel van vcds de functies:

- cold lamp diagnoses
- xenon without shutter

maar bij mijn 2010 model heb je deze functies niet die je kan activeren ten opzichte van 2009 modellen.

Iemand die wel weet hoe je dit kan activeren?
#1933634
@Antera

Bedoel je dat er geen mogelijkheid is om die opties zichtbaar te maken of bedoel je dat die foutmelding op de boardcomputer niet te omzeilen is.

probleem bij is dat de boardcomputer alleen de 1e 30 seconden de foutmelding geeft vervolgens doen verdwijnt de Check melding. ik hoorde dat je door middel van warning cancellers dat kan omzeilen.
klopt dit?
#1933966
SnKy-B schreef:@Antera

Bedoel je dat er geen mogelijkheid is om die opties zichtbaar te maken of bedoel je dat die foutmelding op de boardcomputer niet te omzeilen is.

probleem bij is dat de boardcomputer alleen de 1e 30 seconden de foutmelding geeft vervolgens doen verdwijnt de Check melding. ik hoorde dat je door middel van warning cancellers dat kan omzeilen.
klopt dit?

als je de juist warning cancelers plaatst of de juiste ballasten dan zal dit probleem weg zijn inderdaad.

Het lampcontrolesysteem is niet meer uit te zetten bedoelde ik. Na 30 seconde gaat ie weg inderdaad om de andere informatie weer te geven waar het display voor is. Pas als hij een keer uit is geweest en dan weer aan komt deze melding weer
#1934821
kevert schreef:Heeft dit niet gewoon te maken met can-bus waarom het niet werkt?
Ik denk dat als je een setje xenon geschikt voor canbus koopt het je zal helpen hoor, of zeg ik nu iets raars ? :lol:

nee je zegt niks raars maar er is niks zo lastig als canbus. ik heb diverse golf 5 voorzien van xenon en de een pakt wel een canbus geschikte set en de andere niet. dus het is heel lastig. Ik kan je wel cancelers leveren maar precies zoals ik zeg kan zijn dat het niet werkt houd hier dus rekening mee.
kosten als ik het goed zeg € 20
#1934898
Ja ik weet dat canbus een hoop hoofdpijn kan geven daarom rijd ik nog in een oudere auto :lol: maar tja ik denk toch dat daar het probleem gewoon ligt.
Het schijnt dat er ook met weerstanden tussen je xenon bedrading kan helpen, ik las dat toevallig een paar dagen geleden ergens :SCRATCH: .... ik weet niet het fijne er van natuurlijk ;) .
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]