VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jellevdl
#1841499
Bij mijn Golf 4 uit 1999 LPG G3 met een kilometerstand van 209000 is tijdens de APK keuring een te hoge CO geconstateerd.
Uitgelezen met VAG com die lamdasensor storing aangaf. Lamda vervangen maar helaas geen resultaat.

Nogmaals een CO test gedaan waar wat vreemde gegevens uit kwamen, op toeren loopt de motor veels te rijk, bij stationair veels te arm,
het vreemde is dat op LPG de waarde precies andersom zijn! Er bleken ook veel misfire's te zijn.

Natuurlijk werd er meteen aan de kop gedacht aangezien de kilometerstand van 209.000, uit de compressie test bleken de cilinders
nog maar 8 bar te hebben, erg laag dus.

Nu heb ik er voor gekozen om er een compleet ander blok in te zetten, deze aangesschaft met een kilometerstand van 140.000.
Aangezien ik het meteen goed aan wilde pakken meteen koppeling, waterpomp, distributie, multiriem + spanner, bougie + kabels en bobine vervangen.
Deze motor liep en meteen en een stuk rustiger dan het oude blok.

Nu heb ik vandaag mijn auto opnieuw naar de APK gebracht en tot mijn grote verbazing: te hoge CO en te lage lamda waarden!
Iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1841520
Rij eens een stuk op benzine en kijk wat dan het CO is..

De lambda storing zie je vaker maar komt vaak door heel iets anders, dus de lambda hoeft niet altijd kapot te zijn! In jou geval kan dat te maken hebben met je gas installatie..Vraag het maar eens aan de gasboer.

Welke storing stond er exact in ?

En heb je nog de waardes van de 4-gas test ? Dat zegt vaak al een hoop..

En heb je de lambda vervangen door een origineel exemplaar ? Een immitatie werkt vaak niet of niet goed!
door jellevdl
#1841535
MK2-VRT schreef:Rij eens een stuk op benzine en kijk wat dan het CO is..

De lambda storing zie je vaker maar komt vaak door heel iets anders, dus de lambda hoeft niet altijd kapot te zijn! In jou geval kan dat te maken hebben met je gas installatie..Vraag het maar eens aan de gasboer.

Welke storing stond er exact in ?

En heb je nog de waardes van de 4-gas test ? Dat zegt vaak al een hoop..

En heb je de lambda vervangen door een origineel exemplaar ? Een immitatie werkt vaak niet of niet goed!
Dankjewel voor je snelle reactie!

Ik heb de afgelopen dagen alleen maar op bezine gereden zodat de computer op de nieuwe motor kon adapteren, daarna weer 2 dagen op LPG gereden en toen naar de keuring gebracht.

Voordat de motor is vervangen ben ik bij een LPG specialist geweest, die vertelde mij dat zodra de
auto niet eerst goed was op bezine, hij ook niks aan het gassysteem kon doen.
Voor de zekerheid nog wel even nieuwe injectoren geplaatst maar dit maakte geen verschil.

De lamda sensor die ik heb geplaatst is een originele van VW aangezien ik al had gelezen
dat er aardig wat problemen waren met imitatie.

Helaas heb ik geen waardes van de 4-gas test, deze kreeg ik niet mee...
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2820017
Vwvangerrie schreef:Die van mij is altijd te hoog bij de meting zet ik alle grote verbruikers zoals achterruitverwarming airco verlichting en kachel ventilator
En dan is hij precies goed

Je reageert op een topic van 8 jaar oud.... :ZZZ:
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]