VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene Seat Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1914525
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een 2/3 maand in het bezit van een Seat Ibiza 6L uit bouwjaar 2006. Ik heb de Sensation versie met een 1.4 16v 100 pk benzine motor. De auto is verder standaard maar wel erg luxe met veel leuke snufjes. Echter ontbreekt xenon en omdat in mijn vorige auto's dit wel zat wil ik het ook graag in mijn nieuwe auto.

Zoals gezegt is de auto verder standaard en zijn er geen aanpassingen gedaan. Nu zitten er originele koplampen in van Seat in combinatie met een gewone 55w lamp. Nu heb ik me laten vertellen dat je verschillende xenon setjes hebt en dat dit te maken heeft met je flens en de koplamp.

Ik heb elektrische hoogte regeling in mijn koplampen en wil niet dat ik met de apk gesodemieter krijg. Verder heb ik gekeken naar verschillende kleuren en mij leken de 6000/8000k de beste kleuren voor de auto.

Nu is het voor mij onduidelijk hoe dat gaat met mijn elektrische hoogte verstelling en de aanschaf van xenon. Het moet natuurlijk wel een goede set zijn en geen storingen bijvoorbeeld veroorzaken.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!
Bijlagen:
2.jpg
2.jpg (55.16 KiB) 5821 keer bekeken
#1914559
Een koplamp waar een lens inzit heeft in 99% van de gevallen een perfect lichtbeeld, dus ook geen gezeur met de APK..

In koplampen waar je HC/R op ziet staan, die zijn eigenlijk niet gemaakt voor Xenon, maar dat wilt niet zeggen dat ze er niet in mogen, de kans zit erin dat je lichtbeeld dan niet goed is..Een hele kleine afwijking is geen probleem, maar als dit verkeerd is, dan word hij daarop afgekeurt.

Bovendien moet het ook niet verblinden..

Bij de nog jongere auto's moet je dan ook koplampsproeiers hebben.

Het meest gebruikt is wel de 8000 en 10000 K..En de 10 is net een tikkie blauwer.
#1914652
MK2-VRT schreef:
Bij de nog jongere auto's moet je dan ook koplampsproeiers hebben.

Het meest gebruikt is wel de 8000 en 10000 K..En de 10 is net een tikkie blauwer.
ook hebben ze dan AUTOMATISCHE hoogteregeling nodig

omtrend de kleur is 10.000K afkeur apk 8000K is precies de grens. Houd hier dus rekening mee met aanschaf
#1915118
Ik had voor mijn Ibiza 6L een Ibiza 6K met een angel eyes koplamp met xenon 8000k wat een perfecte keuze was. Echter vind ik 6000 of 8000k perfect alleen weet ik niet of dat in mijn koplamp gaat vanwege het lichtbeeld.

Als ik op de koplamp kijk van mij staat daar meer informatie op welke lens er bijvoorbeeld in zit?
#1915352
MK2-VRT schreef:Hoe kom je daarbij Mark ?

Verschil tussen 8000 en 10000 is ook nihil, zet ze maar naast elkaar, heb altijd al 10000K gehad, nooit problemen met de APK of buurman gehad..

het is volgens de wet afkeur ook rdw heeft dit bevestigd niet uit de lucht gegrepen :tu:
#1915353
hardwareman schreef:Ik had voor mijn Ibiza 6L een Ibiza 6K met een angel eyes koplamp met xenon 8000k wat een perfecte keuze was. Echter vind ik 6000 of 8000k perfect alleen weet ik niet of dat in mijn koplamp gaat vanwege het lichtbeeld.

Als ik op de koplamp kijk van mij staat daar meer informatie op welke lens er bijvoorbeeld in zit?
als het standaard koplamp is met lens en er zit geen xenon in zijn ze officieel niet xenon geschikt wat niet wil zeggen dat je ze niet kan monteren en ook dit zal geen problemen op mogen leveren
#1917814
Antera schreef:
hardwareman schreef:Ik had voor mijn Ibiza 6L een Ibiza 6K met een angel eyes koplamp met xenon 8000k wat een perfecte keuze was. Echter vind ik 6000 of 8000k perfect alleen weet ik niet of dat in mijn koplamp gaat vanwege het lichtbeeld.

Als ik op de koplamp kijk van mij staat daar meer informatie op welke lens er bijvoorbeeld in zit?
als het standaard koplamp is met lens en er zit geen xenon in zijn ze officieel niet xenon geschikt wat niet wil zeggen dat je ze niet kan monteren en ook dit zal geen problemen op mogen leveren
Het zijn originele koplampen vanuit Seat. Echter weet ik niet of deze met een lens zijn. Hoe kom ik daar achter?
#1917967
BIj de originele xenon koplampen van een 6l heb je op de plek het meest richting de middengrill lensen.
Hier een foto van mijn xenon units
Afbeelding
Afbeelding

Je kunt op ebay gelijksoortige units kopen alleen heb ik geen idee van het soort lamp ed welke daar in gemonteerd worden. Wanneer ze gelijk zijn aan de originele units zul je ook originele balasten ed moeten gebruiken en dan wordt het al snel en kostbaar iets.
In originele units zitten ds1 lampen met h7 voor het grootlicht.

Ik ben al een aantal mensen met een 6l met achteraf ingebouwde xenon in niet lens units tegen gekomen maar je verblind daar enorm mee. Het probleem zit hem erin dat de plaats van het brandpunt van die aftermarket xenon niet goed is. Hierdoor komt er na de reflectie geen goed lichtbeeld tevoorschijn.
#1918123
MK2-VRT schreef:Deze lampen zijn niet met lens..Dat heb je zo gezien.

Maar neem even een kijkje op je koplamp glas zelf, daar zul je iets van HC/R zien staan en geen DC/R ( Xenon )
Op de koplamp zelf, zeg maar het glas, staan geen tekens. Ook heb ik in het boekje gekeken maar staat er niks van in. Kan het op de dop staan die ervoor zorgt dat er geen vocht aan de binnenkant in kan komen? Lijkt me een rare positie maar het zou kunnen.

@Wouterp:
Ik wou geen andere units plaatsen namelijk en gaat me alleen om gewoon licht, geen groot licht namelijk.
#1918139
hardwareman schreef:
MK2-VRT schreef:Deze lampen zijn niet met lens..Dat heb je zo gezien.

Maar neem even een kijkje op je koplamp glas zelf, daar zul je iets van HC/R zien staan en geen DC/R ( Xenon )
Op de koplamp zelf, zeg maar het glas, staan geen tekens. Ook heb ik in het boekje gekeken maar staat er niks van in. Kan het op de dop staan die ervoor zorgt dat er geen vocht aan de binnenkant in kan komen? Lijkt me een rare positie maar het zou kunnen.

@Wouterp:
Ik wou geen andere units plaatsen namelijk en gaat me alleen om gewoon licht, geen groot licht namelijk.
dan ga je dus de boel verblinden. Hopelijk kom je mij dan niet tegen bij nacht want dan gaat me grootlicht aan ;).
#1918645
Wouterp schreef:
hardwareman schreef:
MK2-VRT schreef:Deze lampen zijn niet met lens..Dat heb je zo gezien.

Maar neem even een kijkje op je koplamp glas zelf, daar zul je iets van HC/R zien staan en geen DC/R ( Xenon )
Op de koplamp zelf, zeg maar het glas, staan geen tekens. Ook heb ik in het boekje gekeken maar staat er niks van in. Kan het op de dop staan die ervoor zorgt dat er geen vocht aan de binnenkant in kan komen? Lijkt me een rare positie maar het zou kunnen.

@Wouterp:
Ik wou geen andere units plaatsen namelijk en gaat me alleen om gewoon licht, geen groot licht namelijk.
dan ga je dus de boel verblinden. Hopelijk kom je mij dan niet tegen bij nacht want dan gaat me grootlicht aan ;).
Dus ik ben eigenlijk verplicht andere units te plaatsen. Alleen hoe kom ik erachter welke lens ik heb?
#1918993
Als je GEEN lens hebt wat dimlicht betreft, dan blijft het feit vaak hetzelfde..Maar over het algemeen klopt het lichtbeeld dan niet en dan gaat vaak samen met verblinden.

Op de foto hierboven zie je de lens duidelijk zitten..
#1921111
MK2-VRT schreef:Als je GEEN lens hebt wat dimlicht betreft, dan blijft het feit vaak hetzelfde..Maar over het algemeen klopt het lichtbeeld dan niet en dan gaat vaak samen met verblinden.

Op de foto hierboven zie je de lens duidelijk zitten..
Het is alleen de vraag of ik ook lensen heb. Ik zal eens een foto maken.
Update discover media

Welke dongle is dat dan? Zoek in Google met:[…]

Car play /android/radio /navi

Hoi Rene. Ik heb een paar maanden terug een Xtrons[…]

Ik heb verschillende problemen met mijn ID.3 waaro[…]

De auto is van '21, dmv een coulance regeling is d[…]

Airco lijkt niet te koelen

Het hoeft zeker geen oplossing te zijn voor jou pr[…]

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]