VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene Seat Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2075535
Jij hebt geen lens, Je hebt gewoon een reflector net zoals de standaart koplampen van bijvoorbeeld Golf 4 etc..
Kan je wel xenon in doen. Zou wel A-merk aanschaffen, want de kans is groot dat je lichtbeeld niet meer klopt wanneer je een goedkooper setje monteerd.

Maatje van mij heeft een alfa 147, geen projectors wel een H7 xenon kitje. En bij hem is 't wel goedkeur. En als het afkeur is dan doe je toch voor de apk een gloeilamp erin? En na de apk xenon lamp er weer in plaatsen.
#2075931
Ik wil het liefste dat het gewoon werkt zonder gedoe met APK. Niet dat ik lampen moet vervangen omdat hij naar de APK moet. Dit is overigens pas in 2013. Dit zou betekenen dat er een 6000/8000k lamp in kan. Ik heb ervaring met 8000k in mijn oudere auto en dat beviel uitstekend.

Echter heb ik een paar foto genomen van mijn huidige koplamp. Het gaat om de grote ring, dat is h7 en normaal licht.
Bijlagen:
IMG_0104.JPG
IMG_0104.JPG (1.88 MiB) 4703 keer bekeken
#2077954
Kan je gewoon xenon in zetten hoor ;) Is alleen een gokje met apk. Zoveel moeite is het ook weer niet om 1x per jaar even stekker loskoppelen van xenon en xenon lamp even te verwisselen voor een halogeen lampje. En met een beetje mazzel kan je xenon gewoon blijven zitten

Hoeveel Mk3 eigenaren bouwen die Hella Golf 4 look lampen in hun 3 icm xenon. Dat ken toch ook gewoon
#2078200
jurgendevries schreef:Kan je gewoon xenon in zetten hoor ;) Is alleen een gokje met apk. Zoveel moeite is het ook weer niet om 1x per jaar even stekker loskoppelen van xenon en xenon lamp even te verwisselen voor een halogeen lampje. En met een beetje mazzel kan je xenon gewoon blijven zitten

Hoeveel Mk3 eigenaren bouwen die Hella Golf 4 look lampen in hun 3 icm xenon. Dat ken toch ook gewoon
Ik heb me laten voorlichten dat ik H7R lampen nodig heb omdat ik een reflector heb. Deze lampen zouden de lichtbundel beter onder controle hebben als een gewone H7 xenon lamp.

Met mijn vorige auto zaten H1 angel eyes met 8000k lampen en tijdens APK heeft er niemand over gezeurt. Ze hebben het wel aangezet en getest maar hij stond qua hoogte goed ingesteld dus niks aan de hand.
#2078214
hardwareman schreef: Ik heb me laten voorlichten dat ik H7R lampen nodig heb omdat ik een reflector heb. Deze lampen zouden de lichtbundel beter onder controle hebben als een gewone H7 xenon lamp..
Nou inbouwen dus!

En het kwam net in me op dat ik een poos terug een topic met de nieuwe regelgeving over xenon achteraf inbouwen op een auto van 2006> had geplaatst. Mischien handig voor jou als jou Ibiza van 2006 of later is

linkje
#2078337
jurgendevries schreef:
hardwareman schreef: Ik heb me laten voorlichten dat ik H7R lampen nodig heb omdat ik een reflector heb. Deze lampen zouden de lichtbundel beter onder controle hebben als een gewone H7 xenon lamp..
Nou inbouwen dus!

En het kwam net in me op dat ik een poos terug een topic met de nieuwe regelgeving over xenon achteraf inbouwen op een auto van 2006> had geplaatst. Mischien handig voor jou als jou Ibiza van 2006 of later is

linkje
Elektrische hoogteregeling heb ik en zal dus intact blijven neem ik aan. Koplamp sproeiers heb ik niet en is doorgevoerd vanuit Seat vanaf bouwjaar 2007.
#2078341
hardwareman schreef:Elektrische hoogteregeling heb ik en zal dus intact blijven neem ik aan. Koplamp sproeiers heb ik niet en is doorgevoerd vanuit Seat vanaf bouwjaar 2007.
Electrische hoogte regeling blijft intact ja. En koplamp sproeiers zijn niet verplicht.
#2088531
jurgendevries schreef:
hardwareman schreef:Elektrische hoogteregeling heb ik en zal dus intact blijven neem ik aan. Koplamp sproeiers heb ik niet en is doorgevoerd vanuit Seat vanaf bouwjaar 2007.
Electrische hoogte regeling blijft intact ja. En koplamp sproeiers zijn niet verplicht.
Ik ben ze eens aan het vergelijken maar er zit behoorlijk veel verschil in.

Zo zijn er bijvoorbeeld Pilot setjes, HID setjes en merkloze. De ene beweert wonderen met Pilot, de andere met HID en de ene weer met merkloze.

Waar moet ik zoal op letten?

Zoals gezegt wil ik geen gesodemieter met APK en/of dagteller/boord computer hebben. Ik heb dan sowieso Canbus nodig of niet?
#2108947
Jij heb geen canbus op je auto zitten.

Maar koplampsproeiers zijn vanuit seat bij ELKE auto met ORIGINEEL xenon gemonteerd, ook de ibiza 6l van voor de facelift ;).

Hoogteregeling waar over gepraat wordt gaat over AUTOMATISCHE hoogteregeling en niet electrische. Alleen is de regeling recent aangepast waardoor die automatische hoogteregeling en koplampsproeiers niet meer verplicht zijn.

Ook met h7r lampen blijf je genoeg strooilicht houden maar de keuze blijft aan jou. Dat je veel meer ziet met een dergelijke set zit uiteindelijk meer tussen de oren dan in werkelijk meer zicht.
#2315759
Erik-Jan schreef:ik heb dezelfde koplampen als jij, H7 heb je nodig.
ik heb 6000k erin, en dat bevalt prima.
Heb ze wel laag af laten stellen, omdat ik geen gezeur wil hebben met mensen verblinden.
Klopt, bevalt mij ook erg goed.

Heb je ze lager als normaal afgesteld?

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]