VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door abusser
#189521
zoals vele van jullie, was ik rond mijn 12e al helemaal gek van kevers. Modellen sparen, agenda vol met kever plaatjes, je kent het wel.
Toen ik rijles ging nemen wist ik dan ook al wat mijn eerste auto ging worden.
Al voor ik examen had gedaan, stond er een kever voor de deur te pronken, een licht blauwe 1300 uit 1974.
Drie maanden later mijn rijbewijs gehaald, en eindelijk kon ik rijden in mijn trots!
Een jaar of 7/8 heb ik dat in volle tevredenheid gedaan, kever wat verlaagd, bredere banden er onder, en zomer en winter rijden.
Natuurlijk zat er ook onderhoud aan, zo heb ik de bodemplaten en de chassiskop onderplaat eens laten vervengen bij Jaro kevers in Waalwijk.
Na 8 jaar rijden begaf mijn blok het, en daarbij kwam er meer groot onderhoud aan. Op dat moment had ik echter niet de tijd en de finacieele middelen om het aan te pakken, dus de kever weggezet, een golf gekocht en rijden maar weer.

Drie jaar, en verschillende golfjes later, de kever weer uit de stalling getrokken, naar huis vervoerd en begonnen met de herstel werkzaamheden. Een ander, nu een 1600 blok erin, nieuwe spatborden gekocht met liggende lampen en kleine achterlichten, en nieuwe treeplanken.
Maar helaas..... het mocht niet zo zijn.....
Mijn toemallige relatie liep stuk, en nood gedwongen moest ik mijn kever verkopen....
Freek, een vriend van me, had er wel interesse in, hij had al meer kevers staan, en mijn kever ging dus naar Freek.

De kever kon ik echter niet los laten, bij bezoeken aan Budel, rosmalen en Spa, bleef het kriebelen.
Ik had me er echter mee verzoend, dat mijn kever verleden tijd was, en ik mischien in de toekomst ooit eens een andere kever zou kopen.
Tuurljk zou dit anders zijn, want het zou nooit zo erg "mijn" kever worden als bij mijn eerste kever.

Inmiddels zijn we twee en een half jaar verder.
Een nieuwe relatie is een feit, en ook samen wonen hoort daar al bij.
Mijn kever stond nog steeds bij Freek, precies zoals hij die twee en half jaar teug van me had over genomen.
Mijn vriendin, die nu ook wel eens mee ging naar een treffen, was stiekem toch ook wel een beetje aangestoken met het kever virus. (al zou ze dit niet snel toe geven....)

We hadden samen al eens gekeken naar een andere kever, maar toch besloten het niet te doen. Er staat nog een verbouwing in de planning en de middelen om beide te doen ontbraken.
Groot was dan ook mijn verbazing, toen mijn vriendin me vertelden dat ze alvast een verjaars kado voor me had.
Ze had wat op en neer gebeld met Freek, en ze had mijn kever terug gekocht!
Mijn kever! Helemaal super!!
Inmiddels is het onze kever, en kan ik afmaken waar ik twee en een half jaar terug aan begonnen ben!
Er zit nog een hoop werk in, maar met geduld en het een en ander sparen komt het wel goed.

Zoals hij er twee en half jaar geleden bij stond:







Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals hij er nu bij staat:
Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen zijn we al weer bezig met onderdelen scoren.
De buit van Spa:
Afbeelding

De bedoeling is hem eerst apk klaar te maken.
Er zit nog wat laswerk aan, de dorpels en bekende plekjes.
En natuurlijk zullen we ook nog wel het een en ander tegen komen tijdens het opknappen.
Ik ben nog op zoek naar kleine achterlichten (muizenpootjes) en een lange voorklep.
Daarna zal hij eerst matgrijs gerold worden, en ga ik eerst weer rijden en genieten!
Sparen voor een goede spuit beurt en natuurlijk ook nog even kijken welke kleur het gaat worden.
Maar voorlopig kan ik weer verder met MIJN kever!

Meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=KVAJVCLJ
Laatst gewijzigd door abusser op 31 aug 2006 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
door Brutal
#189527
Leuk om te horen. Dit is een kans die je niet zo gauw zult krijgen.. Hoop dat je veel plezier ermee kunt hebben..
Gebruikersavatar
door paulyvw
#189529
Super lief van je meissie...ik wens jullie samen veel klus- en rijplezier!!
door Tommy
#189533
zeer mooi verhaal! wens je weer veel veilige km's met je kevertje en Toppie van je vriendin!!
door JaapL
#189539
Dat zijn de betere vrouwen, laat toch zien dat ze om je geeft! :wink:

Mooi verhaal erbij, foto's. Goed bezig!

Ik wens jou en je vriendin onwijs veel veilige kilometers toe in de kever, en hou je update's in de gaten!

Gegroet,

JaapL
Gebruikersavatar
door variejantje
#189548
Dit is een gaaf verhaal zeg, wat een topactei ook van je meissie, wees er zuinig op, op beiden wel te verstaan. Ik zal je projectje volgen!!!!

En Freek? heeft die alles aan zien komen en gedacht, dat gaat niet gebeuren, ik zorg voor de kever wachten op betere tijden????
Gebruikersavatar
door abusser
#189608
variejantje schreef: En Freek? heeft die alles aan zien komen en gedacht, dat gaat niet gebeuren, ik zorg voor de kever wachten op betere tijden????
Zal me niet verbazen!

Nog even een foto, zoals ik jaren heb rondgereden:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door vwcrazy
#189637
kijk dit zijn de leukere berichten!!

Wees idd zuinig op alle 3
vriendin: want zo'n vriendin vind je niet snel weer.
vriend freek: dat hij gewoon dat de kever van je koopt als je het moeilijk hebt en later net zo makkelijk terug kan kopen.
En op je kever zo dat je er nog lang van mag genieten :wink:
Gebruikersavatar
door mouse
#189671
wat een verhaal dit hoor je niet vaak een echte vriend dus die Freek

verder heel veel succes het met het opknappen van je kever en vele veilige kilometers toegewens

groeten mouse
Gebruikersavatar
door Dave
#189947
Goeie zaak Dre,

Kunnen we eindelijk samen sleutelen.
Wees maar blij met zulke mensen om je heen maatje.

Groetjes,

Dave
Gebruikersavatar
door abusser
#191435
Gisteren even de lampen schoongemaakt en opnieuw gespoten. Zien er weer uit als nieuw! :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
door bullie
#191448
erg netjes gedaan hoor
Gebruikersavatar
door abusser
#210084
Achter lichten gescoord op marktplaats.
Worden als het goed is vandaag verstuurd...
door hennygti
#210101
hey top dat je je kever weer trug heb kan je weer lekker verder knutselen

en super kado van je meisie zeg !

veel geluk zame en met de kever

mvg henny

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Update navigatie Tiguan

Verkeerde update gedownload?

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]