VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2029420
Ja dat krijg je normaal ook met de condens bij de olie..Zijn maar dunne kanalen en als het bevriest en dicht zit, of vernauwd word, loopt de boel zo kapot.

Zou gewoon voor het weer winter word nieuwe olie erop doen, dan heb je daar amper nog last van omdat de troep dan eruit is.
#2030301
Heel handige en duidelijke tutorial!

Ik zie dat je de vloeibare pakking op het kleppendeksel alleen op de buitenrand en de bougiegaten heb gedaan. Als ik in ElsaWin kijk dan moet je echter ook de andere contactvlakken doen aan de binnekant, wel voorzichtig zijn bij olie kanalen. Nou zal het misschien in de praktijk niet zoveel uitmaken maar hij kan nu olie lekken naar de boutgaten toe en ook de oliekanalen naar de nokkenas kunnen iets gaan lekken waardoor de oliedruk in de nokkenas niet optimaal is denk ik?
#2030341
Waarom zou je de rest van de contactvlakken ook moeten insmeren ? Het gaat zich erom dat hij geen olie naar buiten lekt, en dat er geen olie de bougiegaten in loopt, en dat gebeurt bij deze ook niet, de pakking is enkel op de buitenste rand aangebracht en op de bougiegaten, om er zeker van te zijn dat er geen kanaal verstopt kan raken.

Standaard zat trouwens ook geen pakking daar bij de oliekanalen..Als de boel mooi recht en schoon is, maak ik me niet zo druk dat hij 'geen' olie krijgt.
#2030424
Bij het kleppendeksel wat ik los heb gehaald zaten op de rest van de contactvlakken ook pakking, nou weet ik natuurlijk niet of dat nog origineel was of dat hij al een keer open is geweest.
Afbeelding

Maar als ik in het werkplaatshandboek kijk lijkt het erop dat je alle contactvlakken moet doen (zie plaatje).

Afbeelding

Nogmaals denk dat dit in de praktijk niet heel veel zal uitmaken.
#2030642
Ja zoals het op de tekening staat zou je hem helemaal moeten doen, maar als je kijkt hoe weinig plek er is tussen de oliekanalen, is de kans groot dat een deel van de pakking voor het gat komt tijdens het vastdraaien, en of je daar nu wel of niks tussen doet zal helemaal niks uitmaken..Heb er nooit problemen mee gehad op deze manier.

Deze dit ik de laatste keer heb gedaan was nog nooit uit elkaar geweest en zag op die plek niks van pakking zitten.

Gr Stefan
#2030915
mtd schreef:heb ook kop vervangen alles was al gedemonteerd maar vin het een beetje rommelig van boven nu zijn de inlaat en uitlaat kleppen stoters het zelfde heb het maar geplaats stationeer llop die mooie maar iets gas geef vind ik het een beetje rommelig
Is je toetsenbord kapot ?

Rommelig lopen..Distributie 100% goed ? Foutcodes in het geheugen ? Gasklep eventueel in basisstand gezet ? Montage is goed gebeurt zoals het hoort ?

Teveel pakking kan snel leiden tot het weer vast lopen van de nokkenas.
#2031052
Ja wat hoor je dan, de stoters of de kleppen ? De stoters kun je altijd wel even horen als alles eraf is geweest..Motor een aantal minuten laten lopen, dan hem wat verhoogt laten lopen en het gaat weg..

Deed hij dat eerst niet ? En wat heb je allemaal vernieuwt of open gemaakt ? Alles op moment vast gezet ?
#2031145
heb auto zo gekocht was de kop al af en zo 2 kleppen krom maar alles lag door elkaar heb de kleppen stoter er weer opgedaan weet niet welke waar gezete heb weet niet of dat wat uitmaak maar heb wel de hele nokken as kop met pakkeing gedaan kan ook dat die niet genoeg smering krijg bovenin nu dat er een knaal dicht zit
#2031152
Beste stefan mooie How To ;)

Kun je aangeven hoe lang je er nu mee bezig bent geweest, en wat het allemaal gekost heeft?

Voor de rest heb je het over een vastgelopen nokkenas waardoor de tanden op de riem verdwenen zijn.
Ben nu benieuwd of die (inlaat) nokkenas nu ook beschadigd was en of je een foto van die vastgelopen nokkenas en kleppendeksel hebt. Dat was immers de oorzaak van het probleem.

Leuke cilinderkop techniek van deze motoren.
#2031487
Peter,

Heb de oude nokkenas nog in het huis zitten, deze is vast gelopen omdat het oliekanaal in de kop bevroren is geweest = geen smering en daardoor vastgelopen.

Daardoor is ook de distributieriem kapot gelopen ( tanden eraf ) omdat het nokkenastandwiel ( inlaat ) vast gezeten heeft.

De inlaatnokkenas en het huis waar ze inzitten kun je in elk geval weg gooien en is ook niet meer te gebruiken.

Totale kosten qua onderdelen zijn +/- € 275,- en dan had ik wel toevallig een complete kop gevonden incl nokkenassen, daarvan had ik de 2 kleppen kunnen gebruiken ( kosten normaal ook 30 euro per stuk origineel ) De rest wat vernieuwt is geworden waren de koppakking, kopbouten, 2 distributieriemen, olie + filter, Koelvloeistof, oliedrukschakelaar..

Demonteren gaat allemaal vrij snel, +/- 2 uur en je hebt de kop eraf, schoonmaken van de onderdelen gaat uiteraard ook ( veel ) tijd in zitten, Ik heb het eigenlijk niet echt bij gehouden maar schat een uurtje of 6 - 8.
#2032433
hollo jongens heb hier een polo 14.16v kop gedemonteerd maar er is een probleem de spanrol bout onder op het blok is het schroef draad van stuk heb al met de zelfde maat nieuwe gedraait maar help niet als ik er nu overmaatse schroefdraad in tab pas die bout weer niet in de spanrol wat nu
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]