VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
Hallo dames en heren!

Mijn speakers in mijn golf naderen hun einde snel. De voorste zijn nog zeeeer oke, maar de achterste zijn dat allesbehalve. Nu kan ik voor heel goedkoop wat goedkope JBL speakers op de kop tikken, maar vroeg em af wat de huidige situatie nu is met de standaard speakers?

Afbeelding
Zoiets?? :SCRATCH:

Ik weet niet zeker of er een versterker in zit, maar de voorste speakers klinken aardig goed!

De speakers die ik wil halen zijn 2 ohm, als er al een versterkertje in zit, die een 2 ohm output heeft, hoef ik dus geen aparte versterker aan sluiten.

Kan iemand verifiëren dat mijn theorie klopt? Of gwn wat meer algemene informatie geven over wat ik zou kunnen doen?

Ik haal er trouwens gelijk 4, dus als ik toch een versterker moet plaatsen, dan liever een 4 kanaals versterker naar alle 4 de woofers, en de tweeters origineel laten via de HU en standaard filters?
de meeste speakers zijn tussen de 3 a 4 ohm . als je een 2 ohm stabiele versterker neemt wat ze meestal zijn . wil zeggen dat op 2 ohm meer vermogen eruit komt. maar als je tussen de 3 en 4 ohm speelt meer controle over de speakers hebt en een beter geluid .

Hoe hoger ohmage hoe meer voltage door de speakers gaat dus betere controle.
Meestal is de dempings factor ook hoger op 4 ohm dan op 2 ohm . :tu:

Dus gewoon 4 ohm speakers aan een 4 kanaals / 2 ohm stabiele versterker aansluiten :D

Wattage is niet altijd het belangrijkste . de samen hang speaker en versterker wel !!!

Vandaar er ook verschil in geluids kwaliteit is met verschillende versterkers.

Low entry vandaag de dag is goed . maar hi-end als je daar aan begint ben je verkocht .

En speel je ook veel meer muziek smaken met meer plezier :E

Kon het effe niet laten om deze info door te geven mvg Cornelis
Heey Cornelis!

Het liefst wil ik eigenlijk helemaal geen versterker, omdat het nu lekker origineel is allemaal! Misschien zit er wel een originele versterker in mijn golf.. Ik weet t niet :SCRATCH:

Maar weet jij dan toevallig hoe dat zit in een golf 4? Of daar een versterker/filter in zit..
inderdaad kan het zijn dat je een originele versterker in je golf hebt te zitten van VW.

Hang af van wat voor type golf je hebt 8)

Met wat voor radio speel je nu ?
Handleiding VW Tiguan

Vandaag , 28-11 , kreeg ik vanuit Duitsland via de[…]

Babyblauwe Eco UP! -> CNG

Ik zit boven in het Friese land, waar je eigenlijk[…]

Standkachel inbouwen golf 7.5 2017

Goedenmiddag heeft er iemand ervaring met een stan[…]

Bedankt. Dat is voor mij helaas te oud.

Gezien je zegt dat ie full options is, is er gee[…]

Regensensor plaatsen Golf 8

Goedemorgen, mijn wagen heeft zeker een lichtsenso[…]

Let je goed op dat je sleepcontact geschikt is and[…]