VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door TouaregV10
Voor de geïnteresseerde:
Mijn Touareg v10 uit okt 2003 is sinds 3 jaar in mijn bezit. het is een grijskenteken uitvoering en ik gebruik hem alleen zakelijk. Iedere km met deze auto is een waar plezier om mee te rijden, helaas staan daar wel wat hoge onderhoud kosten tegenover. ik zal een korte omschrijving geven van de problemen en kosten welke tot nu toe ben tegengekomen. puur als info, want ik geniet nog elke km van deze auto.

in 2010, km stand 175000 Dynamo aandrijfboutje afgebroken, deze kon gelukkig uitgeboord worden en zo hoefde niet de hele distributie vervangen te worden en was de rekening zo'n 2500,- euro incl de nieuwe dynamo bij een officiele VW garage.

juni 2012, km stand 188000: linkerturbo stuk. na wat rond gebeld te hebben gelukkig een garage gevonden (auto Meerstad in Nieuw Vennep) welke de reparatie fors voordeliger wilde uitvoeren dan de officiele VW garage. Ik had zelf al een (orginele) turbo gekocht ( 1250,-) en de garage gaf aan de klus te kunnen doen voor 1600,- euro incl het vervangen van de waterpomp. Dit scheelde de helft met de offerte van 2 VW garages. Na dat ze de motor hadden uitgebouwd ben ik (super nieuwsgierig natuurlijk) gaan kijken. De monteur liet me stap voor stap de problemen zien welke ze tegen kwamen. Zo was het uitlaatspruitstuk links gescheurd en recht op weg om te schuren. De rechter turbo werkte nog wel maar er waren duidelijk sporen dat zijn beste tijd geweest was. Na even flink slikken toch maar gevraagd of ze de klus compleet konden klaren. een weekje later kon mijn trekkie weer opgehaald worden. de totale kosten waren natuurlijk wel even slikken, de factuur was met 4500 euro flink, maar bijna 500 voordeliger dan was afgesproken. dit met de kosten van de linker turbo die ik al gekocht had kwam het totaal op zo'n 5750,- euro ex de BTW.

Ik rij nu zo'n 2 weken met de auto en hij heeft het nog nooit zo goed gedaan, er was altijd al een ratel te horen, waarvan gedacht werd dat het een pakking was. dat geluid is weg en de V10 snort weer heerlijk.

Naast deze grote kosten is het verder gebleven bij het normale onderhoud en de bandjes welke met 295/35/21 ook wel een behoorlijke aanslag zijn.

Er zijn natuurlijk genoeg auto's die voordeliger te rijden zijn maar nogmaals, als je met deze auto rijd vergeet je snel het logisch nadenken en neemt de emotie de overhand. wat een heerlijke auto!

ik heb wat foto in een album gezet, ik weet alleen niet hoe deze te linken zijn hier.

[album][/album]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]