VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2237739
Mijn auto wordt komende week voor 3/4 gespoten. Alleen de kofferbak en de rechterzij wordt niet gespoten. Het wordt bij een zeer goed gewaardeerde autoherstelbedrijf gedaan dus ga er niet vanuit dat er een sinasappelhuid is.

Nu heb ik op't werk in de pauze een kleine opzet gemaakt met poetsspullen die ik nog aan moet schaffen voor het vijf stappen plan en dan met name de stappen na het kleien, dus polijsten, glazen, sealen en waxen. Alleen ben vergeten het documentje mee te nemen. :LOL:

Ik wil in ieder geval wel weten wat ik het beste kan doen nadat ik mijn auto terug heb en hoe ik de lak moet gaan behandelen. Ik weet wel dat de lek ongeveer twee maanden moet uitharden en dat deze lange tijd nodig is zodat de lak kan ademenen. Ga je meteen na het spuiten bijvoorbeeld waxen, dan is de kans groot dat de lak dof uit gaat slaan. (gelezen op verscheidene fora's).

Wat zijn dus de stappen die je kunt doen op de gespoten onderdelen van de auto? Op de ongespoten delen ga ik het normale vijf stappen plan doen.

Thanks :tu:
#2237755
Zou inderdaad de eerste 2 maanden de lak met rust laten. Een lichte wax zou wel kunnen na een paar weken en in ieder geval regelmatig wassen met een goede wax-houdende,zuurvrije shampoo. Bedenk wel dat je over 2 maanden midden in de winterperiode met vorst,sneeuw en pekel zit. Een relatief verse lak is dan toch nog kwetsbaar. Na deze 2 maanden uitharden zou ik de lak in de collinite 845 zetten om in ieder geval goed de winter door te komen. Daarna,als de lente weer aanbreekt, pas het 5 stappen plan voor de hele auto uitvoeren.(lakstaat afhankelijk)

Maar goed,kijk eerst maar eens hoe de auto gespoten is.
#2237759
Frogs schreef:Zou inderdaad de eerste 2 maanden de lak met rust laten. Een lichte wax zou wel kunnen na een paar weken en in ieder geval regelmatig wassen met een goede wax-houdende,zuurvrije shampoo. Bedenk wel dat je over 2 maanden midden in de winterperiode met vorst,sneeuw en pekel zit. Een relatief verse lak is dan toch nog kwetsbaar. Na deze 2 maanden uitharden zou ik de lak in de collinite 845 zetten om in ieder geval goed de winter door te komen. Daarna,als de lente weer aanbreekt, pas het 5 stappen plan voor de hele auto uitvoeren.(lakstaat afhankelijk)

Maar goed,kijk eerst maar eens hoe de auto gespoten is.
Ik was mijn auto met Meguiar's Gold Class Car Wash Shampo dus dat moet wel goed zitten toch? Was mijn auto elke twee weken en in de winter ga ik dit denk ik elke week doen. Heb een hekel aan zout! Collinite 845, kun je dat met de hand opbrengen? Ben wel van plan om een polijstmachine aan te schaffen maar de altijd dure kerst komt er ook aan.
#2237763
Frogs schreef:Collinite 845 gaat prima met de hand. Dun opbrengen met bijvoorbeeld een applicatorpad van Meguiar's, laten curen (in laten trekken,uitwasemen), Afnemen met goede microvezel doeken van Meguiar's of liever die van Monello.(Alles te koop bij carclean.nl )

Shampoo is goed.
Veel spul van Monello staat op mijn verlanglijst, eind oktober jarig! Moeders wou weten wat ik wou hebben. Hele bestellijst van carclean.nl is verstuurd :lol:. Bedankt voor je info!
OEM webshops

Hallo allemaal, Welke NL of Duitse websites bevel[…]

Tiguan dashboard lampjes

ik kan hier n hele verhaal gaan schrijven maar als[…]

... ken ik niet, zal een universele tool zijn... l[…]

Dat is niet de originele ledstrip. Ledstrip is ook[…]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]

Inbouw ACC. Of cruise control

Klopt acc is niet mogelijk bij auto’s tot week 48.[…]