VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door BlackN
#2238776
Leden,

Wie weet er iets over de onderstaande motoren, zijn ze betrouwbaar of zijn het probleemmotoren?

Ik heb een Audi A4 op het oog uit 2003 met een 2.5 TDI V6 automaat.

Hopelijk kunnen jullie mij iets meer vertellen.
Gebruikersavatar
door polopower
#2238833
welke versie is het (mbt pk's)?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2238858
Die 2.5 Tdi motoren waren volgens mij echt probleem gevallen waar o.a. ook de brandstofpomp vaak van kapot ging..Net zoals nokkenas problemen, ook lusten ze graag een slok brandstof in de stad, dus onder de 1 op 10 is niet zo vreemd..En kosten een berg geld aan onderhoud over het algemeen.
Gebruikersavatar
door BlackN
#2238885
120 kw, 163pk,


@MK2-VRT volgens mij? Kan je dat aantonen, want dat is juist waar ik naar opzoek ben. Ik weet dat er problemen waren, maar vanaf wanneer waren die opgelost. Of zijn ze er nog..?
Gebruikersavatar
door Timberland
#2238897
het is voornamelijk de eerste generatie 2,5 tdi

De nieuwe generatie had Rollers ipv slepers in de kop.
Deze hebben geen last meer van slijtage en hadden het bekende brandstofpomp ook opgelost.
Even googlen welke motornr dat precies zijn
Gebruikersavatar
door BlackN
#2238916
Bedankt! Ik heb het gelezen.

Nu staat er dat er probleem blokken zijn maar de 163 pk''s dat niet hebben, of vat ik dat verkeerd op?
De motorcode verwacht ik nog te krijgen van de verkoper zodat ik wat meer kan achterhalen.

Lees toch wel veel over problemen, hoge kosten en duur in onderhoud etc. Misschien toch maar even een Passat uit 2006 nemen en met het voorjaar met wat extra centjes een A4 cabrio uit een recenter bouwjaar dan 2003 nemen...?
Gebruikersavatar
door BlackN
#2238964
KaRaKaN schreef:Ga dan net zo goed wachten en koop in het voorjaar een A4 cabrio..... Want wat wil je nou hebben?
Damn, ouwe bekende ook nog actief hier!

Ik moet een dikke diesel hebben om 6000/8000 km maand in te knallen. Dus wil comfort en luxe maar wel voor een bepaald budget. Als je zoveel km's rijdt wil je natuurlijk wel enige betrouwbaarheid en voor die prijsklasse, net onder de 10.000 euro, verwacht ik dat ook wel.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2238965
Dan koop maar niet zo'n ellende bak met een 2.5 tdi erin gezien het aantal km wat ermee gereden gaat worden..Want met wat pech lopen de reparaties hoog op, en dan praat je met gemak over duizenden euro's

Zou dan gaan voor een iets andere, oudere 1.9 tdi, of de hogere klasse, maar dan zul je over je budget heen fietsen.
Gebruikersavatar
door BlackN
#2238977
MK2-VRT schreef:Dan koop maar niet zo'n ellende bak met een 2.5 tdi erin gezien het aantal km wat ermee gereden gaat worden..Want met wat pech lopen de reparaties hoog op, en dan praat je met gemak over duizenden euro's

Zou dan gaan voor een iets andere, oudere 1.9 tdi, of de hogere klasse, maar dan zul je over je budget heen fietsen.
Heb ook een 1.9 tdi Passat op het oog uit 2006. Dat is niet dezelfde klasse misschien, maar wel nieuwer. Maar wel een compleet andere auto.
Gebruikersavatar
door polopower
#2239133
de latere 163 pk heeft veel minder problemen.
Verbruik in de stad van onder de 1 op 10 is niet zo, dan rij je echt als een gek.
Heb nu de 2e ( de eerste was een ouder type motor) en rij voor het grootste deel geen snelweg kilometers.
Het verbruik is dan ongeveer 1 op 13/14 bij normaal rijden.
snelweg is die iets zuiniger, rond de 1 op 15/16 bij 130.
Elke auto heeft wel dingen die kapot kunnen gaan, bij deze is het inderdaad iets duurder.
Maar je krijgt er ook wat voor terug.
Gebruikersavatar
door BlackN
#2239466
Ik probeer uit te zoeken vanaf wanneer die blokken nu 'beter' zijn. Ik wacht nog op de motorcode van de Audi.
Ik verwacht dus veel km's te maken en wil daarom de afweging maken of het wel interessant.

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]