VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2254723
Hallo volkswagen fans, ik heb een rode golf 4 die ik zo goed mogelijk wil onderhouden.
2 dingen

1: veel zwarte plekjes (remslijpsel?) op mijn velgen, met wat krijg ik deze het beste weg?
2. Paar dagen terug heb ik me auto grondig schoon gemaakt en in de wax gezet (turtle wax) en viel het me op hoeveel kleine krasjes (waarschijnlijk van het wassen) in mijn lak zaten, hoe krijg ik deze het beste weg? Ik heb me auto gewassen met zo'n washandschoen.
#2258308
Remmenreiniger gebruiken, het is tenslotte remstof etc. Als het er echt vast op zit, of een keer je velgen goed schoonspuiten met hogedrukspuit.
Gebruikersavatar
door KevinJ
#2263926
golfgtiputten schreef:Remmenreiniger gebruiken, het is tenslotte remstof etc. Als het er echt vast op zit, of een keer je velgen goed schoonspuiten met hogedrukspuit.
Dat is wel een beetje de beunmethode. :LOL:

Gewoon een goede velgenreiniger kopen, inspuiten en eventueel borstelen, dan met een hoge druk reiniger afspuiten. Daarna eventueel nog kleien voor overgebleven remstof.
Gebruikersavatar
door Tim
#2268989
Eerst goed reinigen met APC (all purpose cleaner) en mocht je dan nog zwarte pikkels houden kun je Iron-X gebruiken.
door Xizer
#2269015
golfgtiputten schreef:Remmenreiniger gebruiken, het is tenslotte remstof etc. Als het er echt vast op zit, of een keer je velgen goed schoonspuiten met hogedrukspuit.
Remmenreiniger is een ontvetter, de laatste keer dat ik remslijpsel zag leek het me niet erg vet...
Tim schreef:Eerst goed reinigen met APC (all purpose cleaner) en mocht je dan nog zwarte pikkels houden kun je Iron-X gebruiken.
:tu:

Eerst inspuiten met velgenreiniger, even laten inwerken, inborstelen en vervolgens afspoelen met water. Vervolgens met de Iron-X zoals hierboven vermeld. Remslijpsel is metaal dat in de lak van de velg brandt. Iron-X lost dit metaal!
#2270845
en als het dan nog niet weg is kan je tarX gebruiken, want het zou best zo kunnen zijn dat wat nog blijft zitten teer is, van asfalt of iets dergelijks, je hebt ook nog wel andere alternatieven, citrus tar and glue remover, autofinesse.

dan nog eventjes kleien om het hardnekkigste vuil wat echt vast zit weg te halen en niet vergeten om een wax op je velgen te zetten, dan is het schoonmaken volgende keer een stuk makkelijker :tu:
Tiguan dashboard lampjes

hmm ok ik weet t zelf ook niet meer een VW deale[…]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]

420 ledstrip. 300 euro inbouw en coderen. Trackmot[…]

Inbouw ACC. Of cruise control

Klopt acc is niet mogelijk bij auto’s tot week 48.[…]

Hoi Ik heb er zelf ook inklapbare spiegels in late[…]

Heb je enig idee wanneer de bakolie voor het laats[…]