VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2278855
Bun schreef:
whitevw schreef:
Bun schreef:Ik heb heel veel gezeur gehad met mijn NZ, uitvallen en stotteren als hij warm was.
Van alles vervangen, bobine heeft geholpen maar uiteindelijk is het na het vervangen van bougiekabels bij mij helemaal verholpen ;)
Viel bij jou dus ook op de raarste momenten uit?
We hebben nu een nieuwe hallgever, is nog ingepakt, als we het alsnog niet nodig hebben, kon ik het dinsdag weer terugbrengen.
Kon je zien wat er aan de kabels mankeerde?
Koud was er niks aan de hand, als hij warm werd begon hij te bokken en viel hij soms uit.
Toen hallgever en ontsteking vervangen. Hielp niks. Had nog een bobine liggen dus die geprobeerd. Werd al beter. Ook de ontstekingsunit op de computer vervangen.

Alsnog blijf hij gek doen en zoals gezegd waren bougiekabels de redding :) je kon zien dat ze beste tijd gehad hadden maar verder niets geks ;)
Nou gaat dat eerst maar proberen denk ik....
wij hebben vervangen":
bobine
2 ontstekingen compleet van de sloop
brandstof pomp en relais 67
relais 32
digijet
contactblokje nieuw :SCRATCH:
kvs
temperatuursensor
luchtfilter :LOL:
bobine nieuw :mrgreen:
#2278890
Is de aluminium slang vanaf het hitteschild op de uitlaat richting de inlaat nog in orde?
Als het niet de ontsteking is, kan het ook heel goed een bevroren inlaat zijn.

De inlaat bevriest: --> stotteren-->uitvallen, poosje stilstaan, --> inlaat warmt weer op door de motorwarmte --> "ineens niks meer aan de hand". Even later begint de ellende weer van vooraf aan. :?
#2279232
gj-x8rs schreef:Is de aluminium slang vanaf het hitteschild op de uitlaat richting de inlaat nog in orde?
Als het niet de ontsteking is, kan het ook heel goed een bevroren inlaat zijn.

De inlaat bevriest: --> stotteren-->uitvallen, poosje stilstaan, --> inlaat warmt weer op door de motorwarmte --> "ineens niks meer aan de hand". Even later begint de ellende weer van vooraf aan. :?
mmm Dat hou ik even in mn achterhoofd...
Maar mijn golf stottert nooit, rijdt als een trein.....
Start s morgens perfect ...ook met vriezend weer
#2279620
MK2-VRT schreef:Ja dus geen nieuwe hall gever erin gezet maar een sloop ding ? Kan net zo goed ook naar de klote zijn, toevallig als ze beide kapot zijn, maar dat weet je maar nooit.
Toen wel een sloop hallgever erin gezet...
Nu heb ik een nieuwe halgever gekocht, maar de vraag is of het een beetje makkelijk te vervangen is?
#2279704
Ja die is wel te vervangen hoor, maar zoals gezegd moet je ontsteking dan even uit elkaar gehaald worden.

Afbeelding

1 Bougiestekkers
2 Bougies (20 Nm)
3 Bobinekabel
4 Ontstoringsstekker
5 Bobine
6 Klem (1) (massa)
7 Klem (4)
8 Klem (15) (plus)
9 In hoofdkabelstreng
10 Schakelapparaat transistorontsteking
11 Stekker
12 Koellichaam
13 O-ring
14 Stroomverdeler (kan maar in één stand worden ingebouwd)
15 Hall-voeler
16 Bout (10 Nm)
17 Onderdrukdoos
18 Lagerdeksel
19 Stofkap
20 Rotor
21 Koolstift met veer
22 Verdelerkap
23 Afscherming voor radio-ontstoring
24 Op massapool accu

Kun je niet controleren of de bougie's nog vonken op het moment dat hij afslaat / even niet meer start ?
#2283467
MK2-VRT schreef:Ja die is wel te vervangen hoor, maar zoals gezegd moet je ontsteking dan even uit elkaar gehaald worden.

Afbeelding

1 Bougiestekkers
2 Bougies (20 Nm)
3 Bobinekabel
4 Ontstoringsstekker
5 Bobine
6 Klem (1) (massa)
7 Klem (4)
8 Klem (15) (plus)
9 In hoofdkabelstreng
10 Schakelapparaat transistorontsteking
11 Stekker
12 Koellichaam
13 O-ring
14 Stroomverdeler (kan maar in één stand worden ingebouwd)
15 Hall-voeler
16 Bout (10 Nm)
17 Onderdrukdoos
18 Lagerdeksel
19 Stofkap
20 Rotor
21 Koolstift met veer
22 Verdelerkap
23 Afscherming voor radio-ontstoring
24 Op massapool accu

Kun je niet controleren of de bougie's nog vonken op het moment dat hij afslaat / even niet meer start ?
Dat willen we ook, maar hij valt alleen uit tijdens het rijden, en slaat ook 9
van de 10 keer direct weer aan...
#2302488
m20vt schreef:Hallo, het zou wel aardig zijn als je de oplossing ook zou posten?!, heb nl. een vergelijkbaar probleem met de MK2.
Exact hetzelfde probleem ?

En wat heb je al gedaan om te controleren ?
#2303016
Hallo Stefan, ja in principe wel, ook plotselinge uitval bij bv. 150 op de autobaan!, geen vooraankondiging zoals stotteren! Bij mij ligt er een ABF motor in. Alle gangbare dingen zijn al vervangen zoals Hallgever, kontaktblokje, krukas-sensor, brandstofpomp-relais, uiteraard alles nieuw spul. Tevens een andere computer gemonteerd. Hij doet het inderdaad ook alleen als die goed warm is, het viel me wel op de laatste keer dat terwijl de motor uitviel en het kontakt nog gewoon aanstond er geen kontrole lampjes brandden!!, draai ik het kontakt uit en weer aan branden ze weer en springt de auto bij uitrollen meestal weer aan!, gr. Marcel.
Laatst gewijzigd door m20vt op 07 jan 2013 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2303914
Bedankt voor de reacties, de opvoerpomp kan dit probleem van plotseling uitvallen niet veroorzaken, het heeft toch waarschijnlijk met het wegvallen van de stroom te maken. (overigens brandstofdruk is al gemeten!) En hoewel het inderdaad lijkt op een probleem met het kontaktblokje, deze heb ik zelf zoals geschreven vervangen voor een nieuwe (Febi), kan een alarm (uiteraard met startonderbreker!) zo'n probleem ook veroorzaken??, gr. Marcel.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]