VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2303934
Een alarm kan idd ook voor vreemde dingen zorgen.

Maar het beste is meten of proberen iets te meten als hij ermee stopt, maar helaas is dat niet altijd even makkelijk, en dus ook niet altijd even makkelijk om het probleem ineens te achterhalen.

Maar als hij het nu erg vaak gaat doen, kun je het contactblokje eens overbruggen, dan kun je die al uitsluiten of je hebt gelijk de oorzaak te pakken.

Gr Stefan
#2304316
Inderdaad voor professionele dieven geen probleem een alarm maar die komen niet zo snel op een Golf uit 1989 af ;) , het alarm zat al erin bij aankoop en ikzelf zou alleen een goede startonderbreker hebben ingebouwd, af-fabriek alarmen bij moderne auto's stellen voor die lui ook niks voor! Ik zal het alarm zeker eens onder de loep nemen! Stefan hoe herken ik het relais voor de ECU?(zie geen no.30 bij de zek.kast), heb nl. geen mk3 zekeringen kast erin zitten, gr. Marcel.
#2304634
moderne auto's met eenmalige dealersleutels zijn populair hahahah werden toen behoorlijk wat dure merc's gestolen bij de dealer :LOL:

nee idd op een golfje komen ze niet snel af , maar als ze haast hebben intresseert het ze niet en 10 seconden werk voor zeg 200 euro is makkelijk verdienen plus dat een oude golf ook niet zo snel opvalt

haven rotterdam > bootje richting noord afrika > jij op vakantie en dan zie je je auto ineens rijden :LOL:
#2304636
Een alarm of niet, als je een schakelaar op de OBD stekker maakt, kunnen ze helemaal niks..

Dit zit natuurlijk niet op een Golf 2 of 3, maar op die auto's met alarm ben je ook niet zo 123 weg..Ja afslepen kan elke gek, maar dat ff buiten beschouwing gelaten dan, want dan is niks meer safe..

@Marcel,

Als je een Carb model hebt, heb je geen ECU en dus ook geen relai ervoor..Een injectie motor heeft relai nr 30 of 109 en zit altijd op plaats 3 in de zekeringkast..En het brandstofpomp relai, nr 67 of 167 op plaats 12 in de kast.

Gr Stefan
#2304669
m20vt schreef:Hallo, het zou wel aardig zijn als je de oplossing ook zou posten?!, heb nl. een vergelijkbaar probleem met de MK2.
ja weet ik, had ik ook willen doen, maar mn pc had ook problemen.... :SCRATCH:
#2304670
m20vt schreef:Hallo Stefan, ja in principe wel, ook plotselinge uitval bij bv. 150 op de autobaan!, geen vooraankondiging zoals stotteren! Bij mij ligt er een ABF motor in. Alle gangbare dingen zijn al vervangen zoals Hallgever, kontaktblokje, krukas-sensor, brandstofpomp-relais, uiteraard alles nieuw spul. Tevens een andere computer gemonteerd. Hij doet het inderdaad ook alleen als die goed warm is, het viel me wel op de laatste keer dat terwijl de motor uitviel en het kontakt nog gewoon aanstond er geen kontrolle lampjes brandden!!, draai ik het kontakt uit en weer aan branden ze weer en springt de auto bij uitrollen meestal weer aan!, gr. Marcel.
ja klopt ik heb dus exact hetzelfde probleen (gehad) en ook alles vervangen zoals jij hebt gedaan. ik heb er nu weer een nieuw relais 32 in gedaan, en tot nu toe geen problemen gehad....maar ja ....dat zei ik de vorige keren ook.
We wachten maar af....
#2304823
@ whitevw; relais 32 is voor de ecu bij een NZ motor, had je ook hetzelfde met die kontrole lampen in je dash dan?? @ Stefan origineel zat er een PF motor in, verder in de oude type zekeringen kasten zit het brandstofpomp relais op no.2 (bij de nieuwe inderdaad op 12), hier heb ik een nieuwe 167 in gezet, heb uit andere forums begrepen dat de digifant modellen met de oude zekering kast op nummer 1 het relais no. 53 heeft zitten voor de ECU, wat bij mij ook het geval is. Hetzelfde als bv. het claxon relais. Daarom vroeg ik me af heeft de ABF motor niet perse het relais met no. 30 of 32 nodig??, worden trouwens behoorlijk warm die 2 relais bij mijn Golf!, gr. Marcel
Laatst gewijzigd door m20vt op 10 jan 2013 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2307601
m20vt schreef:@ whitevw; relais 32 is voor de ecu bij een NZ motor, had je ook hetzelfde met die kontrolle lampen in je dash dan?? @ Stefan origineel zat er een PF motor in, verder in de oude type zekeringen kasten zit het brandstofpomp relais op no.2 (bij de nieuwe inderdaad op 12), hier heb ik een nieuwe 167 in gezet, heb uit andere forums begrepen dat de digifant modellen met de oude zekering kast op nummer 1 het relais no. 53 heeft zitten voor de ECU, wat bij mij ook het geval is. Hetzelfde als bv. het claxon relais. Daarom vroeg ik me af heeft de ABF motor niet perse het relais met no. 30 of 32 nodig??, worden trouwens behoorlijk warm die 2 relais bij mijn Golf!, gr. Marcel
Ja klopt, relais 32 is voor de ECU...
Controlelampjes...uhm...Met op contact zetten branden er 2 lampjes, die gaan daarna uit en verder zie ik niets branden, en volgens mijn gaat er ook niets branden als ie opeens uitvalt....
Vandaag viel hij weerrrrrrrrrr uit, om direct weer aan te slaan.... :GRR:
Ik krijg nu het idee dat er iets met de zekeringskast is...waarom? geen idee
#2307672
Bun schreef dat het probleem uiteindelijk opgelost was toen hij de bougie kabels had vervangen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 1.8 PF, en jawel ook opgelost dmv bougie kabels. :E
Zie in de tekst nergens dat je de bougie kabels vervangen hebt of heb ik dat gemist ?
#2307816
@ whitevw kun je dat "OPGELOST" even uit de titel weghalen?? ;) Zekeringen kast bij de MK2 is inderdaad ook wel eens een issue door waterlekkage via de voorruit, dus bij jou ook geen kontrole leds aan direkt na het uitvallen?, en heeft je Golf een toerenteller?, bij mij dus ook pas als ik het kontakt uit en aan heb gehad weer brandende leds en meestal weer starten! @pip bun schreef dat de auto stotterde/bokte en soms uitviel. Dit is bij 'whitevw' en mij niet het geval!, gewoonweg zonder waarschuwing vooraf uitvallen. Ik sluit natuurlijk niks uit maar de bougiekabels lijken me niet de oorzaak, wat deed de PF dan precies??, gr. Marcel.
Laatst gewijzigd door m20vt op 07 jan 2013 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#2307895
pip schreef:Bun schreef dat het probleem uiteindelijk opgelost was toen hij de bougie kabels had vervangen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 1.8 PF, en jawel ook opgelost dmv bougie kabels. :E
Zie in de tekst nergens dat je de bougie kabels vervangen hebt of heb ik dat gemist ?
Ja klopt....die heb ik ook al vervangen...in de Kerstvakantie...was ook geen overbodige luxe haha..
Maar het probleem is dus nog niet echt weg...

En vorig jaar is er een nieuw contactblokje in gekomen....
#2307907
m20vt schreef:@ whitevw kun je dat "OPGELOST" even uit de titel weghalen?? ;) Zekeringen kast bij de MK2 is inderdaad ook wel eens een issue door waterlekkage via de voorruit, dus bij jou ook geen kontrolle leds aan direkt na het uitvallen?, en heeft je Golf een toerenteller?, bij mij dus ook pas als ik het kontakt uit en aan heb gehad weer brandende leds en meestal weer starten! @pip bun schreef dat de auto stotterde/bokte en soms uitviel. Dit is bij 'whitevw' en mij niet het geval!, gewoonweg zonder waarschuwing vooraf uitvallen. Ik sluit natuurlijk niks uit maar de bougiekabels lijken me niet de oorzaak, wat deed de PF dan precies??, gr. Marcel.
Nee Mijn golf heeft geen toerenteller, dus kan niet zien of die uitvalt zeg maar...
We zijn aan het rijden, mooi geluid, geen rare bijgeluiden bedoel ik, geen stotteren, tis gewoon oeps en uit...en gas blijven geven en we rijden binnen paar seconde weer gewoon door..
Gisteren zat ik niet op de bestuurderplaats, ik had niet eens in de gaten dat ie opeens uitviel hahaha..
#2307910
Zekeringskast ziet er mooi uit, geen natte, zwarte of doorgeroestte plekken...
Hoe kan ik dat controleren dan? We hebben alle zekeringen eruit gehaald en bekeken...
We hebben alle zekering bewogen terwijl hij liep...

Niets raars....
door m20vt
#2311436
Aan de zekeringen kast hoeft van buiten niet altijd wat te zien zijn, corrosie van binnen dwz slechte kontakten, en de massa punten (stekkertjes) naast de kast allemaal goed??

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.