VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
door yusuf1983
Ik heb een vraag betreft het achteruitrijcamera en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een rns510 in mijn golf 6. Hier heb ik vandaag het camera functie van laten aanzetten zodat als ik de auto in zijn achteruit zet dat het scherm dan omschakeld.

Alleen snap ik een aantal dingen niet.

Ik heb een camera gekocht die je in het kenteken verlichting kan doen.
Hier zit een tulp aansluiting op en een rode en zwarte kleur draad. Kan ik deze willekeurig aansluiten op een geschakelde plus en een massa? Krijg ik dan geen canbus storingen?

Ook heb ik een camera interface gekocht die je op je rns 510 moet plaatsen. Ook hier zit een tulp die je met je camera moet aansluiten. Maar ook weer een rode en zware draad kan ik deze ook zomaar aan een geschakelde plus en massa plaatsen zonder dat dit storing o geeft?

Hebben jullie een andere advies waar ik het op kan aansluiten?
Er zllen vast meerdere mensen zijn die dit hebben aangesloten.
Ik wil niks kapot maken namelijk. Hoop dat jullie mij een advies kunnen geven.

Groetjes YD
door Antera
Volgens mij moeten de zwarte en de rode draad verbonden worden met de camera zodat de interface de camera inschakeld
door GolfL
Welke module heb je gekocht tussen de camera en je RNS510?

Is het een kufatec module? (de 35538)?
door Jeff
Ik heb ooit een camera besteld via ebay. Ik was 4 tientjes kwijt incl versturen vanuit Hong Kong. Beeld van de camera was verdomd goed.
door GolfL
Beide + en - kun je gewoon op je geschakelde voeding zetten.

Je camera kan je eventueel op je achteruitrijsignaal zetten(achterlamp). Maar dit is niet noodzakelijk, een camera kan makkelijk continue aanstaan.

Let er wel op dat je via vagcom nog het een en ander programeerd. Zodat als je in je achteruit gaat je RNS510 overschakeld naar rearviewcamera.
door yusuf1983
GolfL schreef:Beide + en - kun je gewoon op je geschakelde voeding zetten.

Je camera kan je eventueel op je achteruitrijsignaal zetten(achterlamp). Maar dit is niet noodzakelijk, een camera kan makkelijk continue aanstaan.

Let er wel op dat je via vagcom nog het een en ander programeerd. Zodat als je in je achteruit gaat je RNS510 overschakeld naar rearviewcamera.
super thanxxs voor de uitleg.
het is wel een golf 6 krijg ik geen canbus storingen? waar kan ik hem het beste op zetten volgens jou GolfL ?

achter denk ik hem op de sigaretten aansteker te zetten. maar de interface waar kan ik die het best op zetten ?
door GolfL
Je interface kan je het beste aansluiten op je zekering kast en daar een geschakelde rail uitzoeken waar je hem aan vast zet. Aarde gewoon aan je auto (centraal aardepunt).

Camera kan je op je sigaretten aansteker zetten inderdaad. Je kan ook kiezen om hem via je achteruitrijlicht te schakelen, ik weet alleen niet zoals je zeg of hij een storing gaat geven via je canbus. Ik weet namelijk niet of de auto ook via een bus systeem kijkt naar je achteruitrijlicht.

Dit zou je even na moeten vragen misschien op het forum.
door yusuf1983
GolfL schreef:Je interface kan je het beste aansluiten op je zekering kast en daar een geschakelde rail uitzoeken waar je hem aan vast zet. Aarde gewoon aan je auto (centraal aardepunt).

Camera kan je op je sigaretten aansteker zetten inderdaad. Je kan ook kiezen om hem via je achteruitrijlicht te schakelen, ik weet alleen niet zoals je zeg of hij een storing gaat geven via je canbus. Ik weet namelijk niet of de auto ook via een bus systeem kijkt naar je achteruitrijlicht.

Dit zou je even na moeten vragen misschien op het forum.
thanxxss,

met zoiets bedoel je denk ik?
http://www.google.nl/imgres?q=Zekering+ ... =161&ty=85
welke aansluiting kan ik het beste pakken op de zekeringkast? gewoon multiemeter meten welke over contact loopt neem ik aan?

achterlicht zou ik denk ik niet doen i.v.m led verlichting achter. ik denk dat ik hem achter wel ga pakken op de siggareten aanstekker.
door Antera
Achteruitrijlicht is het enigste licht wat niet door de canbus gecontroleerd word zover ik weet. Diverse auto's al gedaan en ook in vagcom alles gezien behalve het achterruitrijlicht. Anders dat lampje even verwijderen en kijken wat de auto doet
door Antera
Led achterlichten hebben ook de achteruitrijlamp met een gewoon lampje dus ook hiervoor zou dat moeten gelden. ff proberen :tu:
Babyblauwe Eco UP! -> CNG

@PaulusB werp eens een blik op de lijst met t[…]

Standkachel inbouwen golf 7.5 2017

Goedenmiddag heeft er iemand ervaring met een stan[…]

Bedankt. Dat is voor mij helaas te oud.

Gezien je zegt dat ie full options is, is er gee[…]

Regensensor plaatsen Golf 8

Goedemorgen, mijn wagen heeft zeker een lichtsenso[…]

Let je goed op dat je sleepcontact geschikt is and[…]

Motor afdekplaat VW golf 8R

Kap zelf bestellen en monteren kan nooit spannend […]

Je zal een unit moeten kopen en een scherm, Het is[…]