VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TomThee
#2298618
Beste vw vrienden.
Ik ben nieuw op het forum en kom ineens al met een vraag ter informatie!
Voor wat dient deze groene dop?

Alvast bedankt!

Afbeelding
Afbeelding
door Tinus89
#2298655
Dat is de inspectiedop waaronder het vliegwiel zit. Hierop zit een witte markering, die icm een stroboscoop gebruikt kan worden om de ontstekingstiming te controleren.
Gebruikersavatar
door TomThee
#2298672
al bedankt voor de snelle reactie

Wordt deze dop ook niet gebruikt voor een reinigingsmiddel of remreiniger in te doen ofzo?
Want men koppeling pakt niet meer 100% en ik denk met laatste keer ermee bezig te zijn dat er een druppel olie is in gesukkelt aangezien ik mijn flesje had omgestoten bovenop die dop een beetje :P
Gebruikersavatar
door TomThee
#2298778
is er dan een andere manier om terug meer grip te hebben?
Want nu kan ik alleen nog maar rijden als een gepensioneerde :P
Als hij naar 3000toeren begint te gaan zit hij ineens snel aan de 5000 zonder op te trekken
Gebruikersavatar
door TomThee
#2298863
Ik denk het toch niet... als er olie op een nieuw koppeling zit krijg je hetzelfde probleem en mijn koppeling was nog goed voor er olie op dat groene dopje was gedrupt
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2298914
Ja dus ? Paar druppeltjes op het groene dopje doet niks, er zit ook nog een plastic dopje in, dus kan nergens heen..En mocht het erdoorheen zijn gegaan, heb je alsnog een probleem = toch koppeling vernieuwen..Is het niet van slijtage is het wel van eventuele olie wat je zegt.
Gebruikersavatar
door TomThee
#2299156
MK2-VRT schreef:Ja dus ? Paar druppeltjes op het groene dopje doet niks, er zit ook nog een plastic dopje in, dus kan nergens heen..En mocht het erdoorheen zijn gegaan, heb je alsnog een probleem = toch koppeling vernieuwen..Is het niet van slijtage is het wel van eventuele olie wat je zegt.
En jij vertrouwt een plastieke dop (dat al meermaals eens open en dicht gedaan is) dat daar helemaal niets kan inlopen?
Maar even ter informatie het is al aan het beteren ik kan al terug met piepende banden optrekken het is nu nog heel soms eens dat hij het niet doet dus ik heb waarschijnlijk gewoon bijna die druppel olie eruit gereden en ik denk met de tijd dat het wel nog goed komt zonder koppeling te wisselen

Dus ik ga momenteel afwachten

Nogmaals bedankt
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2299192
Geloof het nou maar, maar als je echt olie op je koppeling hebt zitten, krijg je er never nooit meer vanaf, zeker niet als de koppeling al geslipt heeft, de olie brand in de plaat en dan kun je hem weg gooien..

En van de andere kant, als er een druppel of 2 ingevallen is gaat hij niet slippen hoor..

Zie het nog maar eens ff aan..

En ja, die plastice dop komt geen druppelte in! Mits hij vast gedraait zit en je in het midden het plastic dopje erin hebt zitten.

Maar dan vraag ik me ook nog af hoe je daar olie in hebt gekregen ?? Toevallig de versnellingsbak olie willen bijvullen door deze dop ? Je zult niet de eerste zijn die er olie in gooit :mrgreen:
Gebruikersavatar
door TomThee
#2299213
Nee mr het komt wel op tzelfste neer :P
Ik had het eerst bijna gedaan maar was niet zeker dus had ik die dop eraf gehaald en toen na opzoeken wist ik de juiste stop te vinden en aangezien ze dat op een handige plaats steken had ik een tuinslang gebruikt met men bus olie onderste boven eraan en toen gebeurde het de fles schoot van de darm toen ik op dat flesje aan het duwen was en spoot ik toch een groot gedeelte over mn motor en zag ik dat ik het dopje er niet had opgestoken en drup drup naar binne :( toen kwam ik ook nog is tot de conclusie dat ik het er eigenlijk toch beter rechtstreeks in kon kappen dus dit is een verhaal van een prutser :P

maar als ik nu rustig blijf rijen en zorg dat koppeling niet doordraait is er dan geen kans meer dat de koppeling een stukje afslijt en dat de laag olie eraf is? Als de koppeling niet doordraait kan mijn plaat toch ook niet verbranden? theoretisch gezien want ik kan niet zien of hij doordraait, alleen aan mijn toeren
en zoals ik al zei voorlopig is het aan het beteren
en men ander pruts idee was voor remreiniger door die groene dop te spuiten maar wat zou er dan nog kunnen gebeuren? :P een koppeling heb je niet voor 1euro
door Vangaeverke
#2789988
Sorry om de oude post op te halen, maar ik ben opzoek naar de stop die in de groene dop hoort? iemand enig idee welk stuk nummer dit heeft of waar ik het kan vinden? al dagen zitten zoeken! :ZZZ:

Die van mijn Golf 1 is blijkbaar verdwenen :roll:
Gebruikersavatar
door Webstarr
#2790006
Gewoon ff naar een lokale autosloop / versnellingsbak revisie bedrijf bellen die bestellen t zo

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]