VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2315676
Hallo allen,

ik ben vermoedelijk mijn afstandsbediening aan mijn sleutel kwijt van mijn centrale deur vergrendeling ..
ben ik kort gezegt de vervelende persoon ,of kan ik op kenteken een nieuwe bestellen bij vw zonder heel het systeem te moeten vervangen.ik heb namelijk geen reserve liggen.
mijn vw is uit 98

alvast bedankt
#2315680
Wat voor afstandsbediening heb je?

Origineel heb je namelijk alleen een vaste sleutel of klapsleutel. Het enige wat origineel (aftermarket) afstandsbediening is deze: Votex

Afbeelding

Als deze het niet is, heb je er dan misschien een foto van?

Het principe is, dat je elke willekeurige keyfob/afstandsbediening kan inleren zo even uit mijn hoofd.
#2316375
Nou ik heb hem inmiddels weer gevonden gelukkig ik heb idd de bovenstaande afstandsbediening... en het rubbere hangertje was gebroken waarschijnlijk zo oud dat het porreus is geworden heb een nieuwe behuizing besteld

maaaaaar !!!! kan je ook van deze een klapsleutel maken?
#2803275
Dames/heren,

Heel oud topic, maar misschien kan iemand mij helpen. Ik ben mijn Votex (Volgens mij heet dit ook Cobra 7777) afstandbediening kwijtgeraakt en heb nu alleen nog maar 1 sleutel waarmee ik de auto kan openen. Ik overweeg een compleet nieuwe afstandbediening te bestellen maar vraag me af of ik deze dan alsnog kan inleren en zo ja: HOE DAN. Ik vind alleen maar instructies van Cobra voor systemen inclusief alarmsystemen etc. Ik heb geen alarm, alleen maar centrale deurvergrendeling.
#2812366
tomsta1488 schreef:Dames/heren,

Heel oud topic, maar misschien kan iemand mij helpen. Ik ben mijn Votex (Volgens mij heet dit ook Cobra 7777) afstandbediening kwijtgeraakt en heb nu alleen nog maar 1 sleutel waarmee ik de auto kan openen. Ik overweeg een compleet nieuwe afstandbediening te bestellen maar vraag me af of ik deze dan alsnog kan inleren en zo ja: HOE DAN. Ik vind alleen maar instructies van Cobra voor systemen inclusief alarmsystemen etc. Ik heb geen alarm, alleen maar centrale deurvergrendeling.

goede dag

ik heb het zelfde probleem , zou u mij kunnen vertellen hoe u dit probleem inmiddels misschien heeft op gelost .

gr paul peters
#2812391
Ik heb er vele uren ingestoken begin dit jaar. Je kunt een compleet nieuwe Votex/Cobra handzender bestellen inderdaad. Die kun je inleren door een dipswitch op de ontvanger onder je stuurkolom in de "inleer-stand" te zetten. Ik heb dat allemaal 100x geprobeerd en heb vervolgens de conclusie getrokken dat de ontvanger kapot was. Dit Votex-systeem (online ook vaak bekend als Cobra 7777) is achteraf door de garage/importeur ingebouwd onder de stuurkolom. Ik zie dit als de voorloper van het systeem met klapsleutel.

In principe ging ik er vanuit dat de ontvanger niet snel het probleem zou zijn, maar ik heb dit nu bij twee golf 4's uit 2000 & 2001 meegemaakt. De handzender geeft netjes een rood ledje, de ontvanger in het dashboard krijgt gewoon continue 12V en er zijn geen draadbreuken te vinden richting de deuren / massa. Conclusie: ontvanger naar de galemiezen. Ik heb het systeem nu vervangen door een aftermarket Chinees systeempje wat keurig werkt voor €25. Met enige basis elektro-kennis kun je het in grofweg een uurtje installeren.
Dit heb ik ingebouwd. Beschikbaar bij bijvoorbeeld Cargoods
Dit heb ik ingebouwd. Beschikbaar bij bijvoorbeeld Cargoods
Screenshot_20180831-082142.png (237.92 KiB) 2367 keer bekeken
#2816357
pindope schreef:Hallo allen,

ik ben vermoedelijk mijn afstandsbediening aan mijn sleutel kwijt van mijn centrale deur vergrendeling ..
ben ik kort gezegt de vervelende persoon ,of kan ik op kenteken een nieuwe bestellen bij vw zonder heel het systeem te moeten vervangen.ik heb namelijk geen reserve liggen.
mijn vw is uit 98

alvast bedankt
Ik heb nog een cobra setje liggen. Dat wordt langzaam zeldzaam is namelijk uit productie. Gr
Bijlagen:
D58E2792-70FD-4F72-845D-B72F20635B2E.jpeg
D58E2792-70FD-4F72-845D-B72F20635B2E.jpeg (3.36 MiB) 1971 keer bekeken

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.