VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door kevimo
#2362698
Heey,

ik heb het dakframe van de golf 3 cabrio compleet vervangen, incl. de hemel en kap (oude kap was gescheurd).

alles past mooi op elkaar, enkel aan de ramen komt er water langs binnen... heeft er iemand ervaring hiermee? ik vermoed dat de ramen niet 100% staan afgesteld, maar kan het ook aan iets anders liggen?
Want de dichting op zich lijkt me nog ok (geen scheuren of sporen van slijtage).

thx :)
Gebruikersavatar
door dennismk2
#2362702
Dak afstellen, en het is een kwaal bij cabriolet dat ze lekker aan weers kanten van het raam lekken,dat de bakjes aan de stoelen links en rechts lekker onder water staan :mrgreen:
Gebruikersavatar
door kevimo
#2362707
ja idd, heb met men waterstofzuiger alles al droog gemaakt, maar met lektest blijkt het lekker binnen te druppen. heb al ergens iets gelezen over compressietape, maar begrijp niet goed waar ik het dan het beste op bevestig...
Gebruikersavatar
door dennismk2
#2362714
Dat zou ik je ook niet durven te vertellen,, staat er niks tussen in de reclame balk links op de voorpagina van het forum van een bedrijf die in cabriolet daken doet misschien even bij zo iemand informeren misschien dat hij je nog tips kan geven
Gebruikersavatar
door kevimo
#2362719
nope, staat nergens advertentie van cabrio herstellers. hopelijk zijn hier op het forum kenners van het kwaaltje aanwezig. EDIT => Cabriodaken Speelman, net ff contactformulier ingevuld ^^

hier op het forum had ik volgend gelezen: http://www.vwforum.nl/golf-i-ii-iii-jet ... 97689.html

maar die link is dood helaas, en er wordt wel naar de link http://www.compressieband.nl/

daarmee zou het op te lossen zijn, maar waar moet het dan best bevestigd worden?
Laatst gewijzigd door kevimo op 22 mar 2013 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door dennismk2
#2362721
Daar heb ik geen antwoord op misschien dat zich nog een persoon meld die dat wel weet succes ermee :tu:
Gebruikersavatar
door kevimo
#2362736
Wel, ik heb hem een weekje buiten staan, en er stond een grote plas achter de bestuurderszetel.

alles netjes opgezogen, droog gemaakt, en dan heeft een collega met de tuinslang op de ramen blijven sproeien terwijl ik erin zat, en het water kwam van boven het raam tussen, onder het frame door gedrupt. na het controleren bleek de dichting niet meer perfect te dichten met het raam, hij plooit een beetje dubbel. Het water drupt op hoog tempo binnen waardoor ik snel een oplossing moet verzinnen.

zou die compressietape een oplossing zijn zodat die "groef" waarin de raam moet invallen van de dichting, terug 100 % sluit?
Gebruikersavatar
door kevimo
#2362738
Jeff schreef:Mk3 is geen mk1.
Lezen en google kunnen je helpen.
zinloze antwoorden helpen me niet veel verder?...

over de mk3 is er niets te vinden via google, of het forum zelf.

daarom hoop ik hier meer te weten of die tape me ook verder kan zetten
Gebruikersavatar
door Jeff
#2362745
Hoe is je duits? Dan is www.golfcabrio.de een optie om de oplossing te vinden.
Op www.golfcabrio.be komen maar zelden vragen voorbij over een lekkende mk3 kap.
Ik weet dat Henrie kappen zet op mk3's en dat die misschien het antwoord weet.

Kevimo is van Puurs? Volleybal liefhebber?
Gebruikersavatar
door kevimo
#2362760
Jeff schreef:Hoe is je duits? Dan is http://www.golfcabrio.de een optie om de oplossing te vinden.
Op http://www.golfcabrio.be komen maar zelden vragen voorbij over een lekkende mk3 kap.
Ik weet dat Henrie kappen zet op mk3's en dat die misschien het antwoord weet.

Kevimo is van Puurs? Volleybal liefhebber?
aan dit antwoord heb ik wel iets :tu: ik ga direct eens uitzoeken of ze daar een oplossing hebben voor mijn probleem.

En uiteraard Volleybal liefhebber, alsook van hun hoofdsponsor liefhebber (Duvel), jij ook?
Gebruikersavatar
door Jeff
#2362765
kevimo schreef:.

En uiteraard Volleybal liefhebber, alsook van hun hoofdsponsor liefhebber (Duvel), jij ook?

Ik speel voor Nesselande en ben al jaren fan van Christina. Als speler was die geweldig. Aardige gozer!
En een duvel kan ik ook wel waarderen.
Kijk nog eens goed naar je ramen.
Gebruikersavatar
door kevimo
#2362773
Jeff, heb een topic gevonden waarin je zelf ook had gereageerd:

http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=5&t=5397

daarin spreken ze ook van die compriband.

ga ik toch effe verder op doorzoeken, kan mogelijke oplossing worden vermoed ik!

en Christina is inderdaad en zeer sterke coach, alleen speelt Puurs dit jaar niet geweldig... :(
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk