VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door bjkli
#2394895
hallo, heb een g 6 tdi gekocht van 2011 en er zit denk ik een rns 310 in

er zit een orginele cd van vw van duitsland en hoofdwegen,

ik zou graag benelux willen hebben en ik zie op marktplaats 10 euro per cd?

werkt dit wel niet dat mijn rns 310 vast komt te zitten of dat mijn navi naar de haaien gaat!

wat betreft auteursrechten en dat het ilegaal is moet ik niet weten. :)
door bjkli
#2395764
niemand die er iets van weet precies?

ik wou weten of dit goed werkte

anders koop ik wel een orginele cd benelux of bestaat er een orginele sd kaart hiervan ?
door 3errors
#2395774
RNS310 werkt of vanaf de CD of vanaf de SD kaart nadat je de CD hebt laten kopieren door het toestel.
Normaal zijn de CD's 140 euro of meer, dus 10 euro per CD...
door bjkli
#2395863
ik wil benelux dus zoals ik het begrijp moet ik de cd in de rns310 inzetten en van daaruit kun je kopieren naar sd card? of ben ik mis?

stel voor mijn vriend heeft een orginele benelux cd als ik die in mijn rns 310 inzet leest die dat en kan ik dat kopieren naar sd kaart zonder problemen of is er een truck voor.

een vriend van mij heeft een sd card met alles erop kan ik die sd kaart kopieren naar mijn pc en van daaruit naar een sd kaart leest die rns 310 van mij dat dan ?
door 3errors
#2395874
bjkli schreef:ik wil benelux dus zoals ik het begrijp moet ik de cd in de rns310 inzetten en van daaruit kun je kopieren naar sd card? of ben ik mis?
Correct, staat ook in het boekje hoe te doen
bjkli schreef:stel voor mijn vriend heeft een orginele benelux cd als ik die in mijn rns 310 inzet leest die dat en kan ik dat kopieren naar sd kaart zonder problemen of is er een truck voor.
Zal prima gaan
bjkli schreef:een vriend van mij heeft een sd card met alles erop kan ik die sd kaart kopieren naar mijn pc en van daaruit naar een sd kaart leest die rns 310 van mij dat dan ?
Geen idee, nooit geprobeerd
door bjkli
#2395906
dus zoals ik het begrijp is als ik nu mijn buurman zijn orginele cd leen en meteen in mijn wagen zet in mijn rns 310 en dan een sd card insteek kan ik zo 1 op 1 die benelux zonder gedoe of een en ander beveiliging zonder in mijn pc te steken zo gemakelijk op sd card zetten? duurt da lang of is er een truck voor gelieve iets meer uitleg over hoe het moet niet dat ik mijn buurman zijn cd naar de haaien help of dat mijn navi naar de haaien loopt.
door 3errors
#2395922
Durf te zoeken op Google...
Daar vind je ongetwijfeld een pdf-doc of zo van de handleiding voor je RNS310.
Daarin staat precies hoe het in z'n werk gaat.

Ik ben te moe nu om naar m'n auto te lopen om de handleiding te pakken ;)
door bjkli
#2396026
ok thx maar eerst een sd kaart kopen heeft het belang wat voor een sd card?is 4gb of gb goed?
moet ik opletten voor bepaalde sd kaarten of werken ze allemaal?
door bjkli
#2397365
heb vandaag een sd kaart van 16 gb gekocht en heb deze navi cd van benelux en duitsland overgezet naar de sd kaart :)
dank jullie voor de info. hopelijk blijft hij werken :) mvg.
door bjkli
#2397923
wel problemen met de sd card ,de pc herkent hem niet soms en als hij hem herkent krijg ik er geen mp3
bestanden op,
heb hem geformateerd en opnieuw geprobeerd,de rns 310 werkt navie goed behalve de pc ziet hem weer niet,
ben naar de winkel gegaan en mijn verhaal verteld, bleek dat het een clas 10 sd card was meer voor foto en camera en die werkt veel sneller dan mijn pc aankan , heb een ander 16 gb gekregen en een clas 4 dus hopen dat hij perfect gaat werken, momenteel is de rns 310 ermee bezig.
door CandyWhiteGTI
#2398502
bjkli schreef:wel problemen met de sd card ,de pc herkent hem niet soms en als hij hem herkent krijg ik er geen mp3
bestanden op,
heb hem geformateerd en opnieuw geprobeerd,de rns 310 werkt navie goed behalve de pc ziet hem weer niet,
ben naar de winkel gegaan en mijn verhaal verteld, bleek dat het een clas 10 sd card was meer voor foto en camera en die werkt veel sneller dan mijn pc aankan , heb een ander 16 gb gekregen en een clas 4 dus hopen dat hij perfect gaat werken, momenteel is de rns 310 ermee bezig.
Ik zou een kleinere pakken. Ik heb zelf ook benelux en hoofdwegen van europa erop staan en ik gebruik een sd kaartje van 8gb is meer dan zat. En het schijnt vaker voor te komen met hogere sd kaarten.
door bjkli
#2398749
deze 16 gb clas 4 werkt perfect dus als iemand ooit problemen heeft met een sd card kan van pas komen:)
Gebruikersavatar
door Naruot
#2556133
Ook hier maar even gepost, update naar de huidige stand van de techniek:

Vandaag 32 Gb kaartje gekocht (micro sd met adapter, is goedkoper dan een gewone sd)
Navigatiebestanden zijn in 14 minuten tijd op de kaart geïnstalleerd, ca. 320 Mb, de rest is vrij voor heerlijke muziekjes.

Voor het eerst zo'n luxe "radio", in de vakantie kan de iPod Classic er ook nog op, heb dan 6500 nummers tot mijn beschikking! Rijden maar! :tu:
door bjkli
#2558524
Naruot schreef:Ook hier maar even gepost, update naar de huidige stand van de techniek:

Vandaag 32 Gb kaartje gekocht (micro sd met adapter, is goedkoper dan een gewone sd)
Navigatiebestanden zijn in 14 minuten tijd op de kaart geïnstalleerd, ca. 320 Mb, de rest is vrij voor heerlijke muziekjes.

Voor het eerst zo'n luxe "radio", in de vakantie kan de iPod Classic er ook nog op, heb dan 6500 nummers tot mijn beschikking! Rijden maar! :tu:
:tu:
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]