VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2496332
Wij laten u hier stap voor stap zien hoe u het nieuwe kaartmateriaal voor uw Volkswagen Discover Media kunt downloaden en in uw navigatieapparaat laten weergeven.

Voorwaarden voor de update van de navigatiekaarten:

1. U heeft daarvoor de SD-CDA-kaart met de bestaande kaartgegevens uit uw navigatieapparaat nodig. U vindt de SD-kaart af fabriek in de SD-kaartslot 2.

2. Om probleemloze weergave te garanderen mogen op de SD-CDA-kaart alleen navigatiegegevens worden opgeslagen.
door kuppesoep
#2499674
Ik heb ook de laatste update van de VW site gehaald en wilde deze ook op een andere SD kaart zetten. De originele kaart van VW is een class 4 (als ik goed heb gegoogled op het serienummer). Ik vind de performance nog wat traag, dus ik dacht dat een class 10 misschien iets verbetert. Ik kwam er ook achter dat de originele kaart blijkbaar gelinkt is aan het systeem. Wat ik nu wil proberen is een clone te maken van de originele kaart en deze op de nieuwe snellere kaart te zetten. Dan vervolgens daar de update overheen. Door te klonen wordt de nieuwe sd kaart waarschijnlijk als 'origineel' herkend door het systeem. Als dit lukt update ik het forum wel even.
door janloco
#2499907
Altijd doen natuurlijk, het forum updaten. Als je terug leest zie je dat ik ook geprobeerd heb om de sd kaart te clonen. Mij is het iig niet gelukt, dus ik ben super benieuwd of het jou wel lukt, en vooral hoe!

Ben benieuwd!!
door kuppesoep
#2500031
Ik heb er nog even wat research naar gedaan, maar het probleem waar we tegenaan lopen bij het kopiëren / clonen van de SD kaart is waarschijnlijk het serial nummer van de kaart. Fabrikanten geven SD kaarten een uniek en niet aan te passen serial nummer mee. Dit is gedaan juist om het beschermen van software mogelijk te maken. Ik heb een ochtendje besteed aan het zoeken naar tool om het SN te clonen / aan te passen, maar niets bruikbaars gevonden.

Ik vraag me af hoe het dan bij VW werkt als je een nieuwe kaart wil hebben. Misschien is er in de Discover Media een optie om een nieuwe SD kaart te koppelen. Misschien moeten we hier eens naar op zoek.

Dus de hamvraag: hoe komen we in de geavanceerde instellingen van de Discover Media??
#2500116
Ik zou zeggen ga naar een vw dealer en laat ze het uitzoeken, De dealer is echter ook niet ervaren in het updaten van de media / pro. Ze vertelden me (omdat ik er zelf niet aan uit kwam) dat het bij de dealer moest gebeuren dat de navigatie aan een systeem gekoppeld word en zo word er een update geplaatst. Bleek helemaal niet waar te zijn want door een paar bestandjes te plakken in op de sd kaart werkte mijn update op de pro wel. natuurlijk wel zorgen dat het op de juiste sd kaart staat in het begin gebruikte ik class 4 en het had class 10 moeten zijn. Jullie willen van class 4 naar class 10 maar ik zou zeggen hou het bij het originele kaartje het voorkomt (denk ik ) problemen doordat de media vanaf de sd laad. op de website staat overigens wel mocht je een update willen uitvoeren en kom je er niet aan uit dan kun je een sd kaart kopen bij een vw dealer.

En dan nog de hamvraag van kuppensoep: ik denk met een computer dat het via vag instellingen gaat.

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]