VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door RBR
#2435131
Nu ben ik sinds enkele dagen in het bezit van een VW Golf IV.
Deze moest van binnen en buiten nog wel even gepoetst worden.
Nu krijg alles mooi schoon, behalve de onderkant van mijn dashboard, midden console en tussen console. Dit blijft na al tig poets middelen gebruikt te hebben pikken en plakkerig aan voelen toch grote ergernis.
Dit is van een ander soort kunststof gemaakt dan de boven kant van het dashboard. (hier heb ik geen last)
Nu heb ik in de wandel gangen gehoord dat dit een probleem is van de Golf type IV ?

Wie weet er misschien een oplossing of poetsmiddel om dit probleem te kunnen verhelpen.

Mvg.

RBR
Gebruikersavatar
door g3rb3nnn
#2435196
Heb ik inderdaad ook gehad toen ik mijn IV net kocht..
Heb eerst goed gereinigd met sxhoonmaakazijn, niet met zeep.. vaak als je teveel zeep gebruikt met schoonmaken gaat het indd pikken..
Daarna ben ik er met stoomcleaner over geweest. En ziet er weer uit als nieuw!

Succes
Mvg
door RBR
#2437230
Bedankt voor je reactie maar is er bijvoorbeeld geen spuitbus of reinigingsmiddel dat je gewoon kunt aanbrengen op het dashboard zonder dat je alle elementen eerst moet verwijderen?

Misschien dat iemand een middeltje weet??
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2437236
Dat euvel zie je bij vele Golf's 4, als je met je nagel er overheen krabt, dan laat het laagje los, o.a de deurgrepen. De beste optie is om de betreffende delen te demonteren en te laten weken in b.v. schoonmaakazijn, of met een ontvetter, inspuiten met b.v. WD 40 of remmenreiniger is ook een optie, als het maar niet invreet.
Gebruikersavatar
door Gizm0
#2439924
hawkeye schreef:Dat euvel zie je bij vele Golf's 4, als je met je nagel er overheen krabt, dan laat het laagje los, o.a de deurgrepen. De beste optie is om de betreffende delen te demonteren en te laten weken in b.v. schoonmaakazijn, of met een ontvetter, inspuiten met b.v. WD 40 of remmenreiniger is ook een optie, als het maar niet invreet.
heb dat laagje op vrijwel alle onderdelen verwijderd met een doek en allesreiniger (of vanish).
goed poetsen en goed nat maken. uiteindelijk laat alles wel los.
moet nu alleen de 2 kappen rondom mijn stuurkolom en het kapje voor de zekeringenkast nog.
#2440322
kan met de hoofd nog steeds niet bij dat er destijds gekozen is voor een rubberachtige coating over gevoelige dashboard en interieur delen die er al na een poosje begint los te laten
Gebruikersavatar
door g3rb3nnn
#2440611
Volledige set met alu inleg kopen :E
door Arnold0342
#2469720
Aangezien dat de reactie met die handzeep weg is zal ik hem ongeveer weer herschrijven.

Volgen de methode van het vw lid: Jodadesh

Benodigdheden:
- Action garage handzeep
- Schuursponsjes
- Bak heet water
- schroevendraaiers
- Plastishine van Valma

Afbeelding

Je demonteert de delen die plakkerig zijn.
Je legt deze onderdelen even 5 minuten in heet water om de coating wat zachter te maken. Dit zorgt ervoor dat deze straks makkelijker te verwijderen is.

Je pakt daarna je schuurspons en doet hier garage zeep aan.
Blijft net zolang poetsen totdat de coating er helemaal af is.

Was het onderdeel daarna schoon en laat het drogen.

Breng nadat het onderdeel droog is, plastishine aan op de onderdelen en laat deze onderdelen een paar minuten liggen.

Haal daarna de overtollige plastishine van de onderdelen af. Dit staat ook aangegeven op de verpakking.
Herhaal deze procedure 2 keer.

Het resultaat is verbluffend mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arnold0342 op 26 dec 2013 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
door MQ1994
#2469782
Wow, dat ziet er een stukken beter uit haha, ik heb via www.boelm.nl een nieuw frontje gekocht waar de verwarmingsknop en ventilatieknop etc. zit. Daar zit geen 'rubbercoating' overheen.

Je kunt daar ook het asbakdekseltje, kapje waar de ingang zit om je auto uit te lezen, en het kapje voor de bekerhouder bestellen. Ideaal en zonder die vage 'rubbercoating'
door Arnold0342
#2469836
Ow oké, ook een goede tip.

Wat zijn de kosten van alles wat ik ook heb schoon gemaakt.
Dit zal wel prijzig wezen?

Totale kosten bij mij waren 13 euro en een paar centen. :tu:
Gebruikersavatar
door Grtt
#2477110
Arnold / Jodadesh

Ik heb het ook geprobeerd met een schuurspons alleen dit krast nogal op de onderdelen. Lukt het ook met de achterkant van de schuurspons? Of komt dit door de garagezeep (kleine korreltjes erin)?
Gebruikersavatar
door g3rb3nnn
#2477277
misschien ook een tip om te gaan plastidippen,
eerst mooi schuren met scotsh brite misschien, ik noem een optie :)
alleen het nadeel is, dan heb je er wel weer rubber op, voordeel is dat het wel weer mooi is.

mvg
Gerben
door Arnold0342
#2477308
Ik heb gewoon wel schuurspons gebruikt. Eerst de groene kant en daarna de achterkant.
Vooral een poos met de achterkant. Krijg je er al veel krasse mee uit.

2x plastic shine erover en hij was bij mij weer netjes.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]