VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2435575
Sinds februari van dit jaar rijdt ik een GOLF Plus TSI en ik heb een opmerking over de parkeersensoren. De auto is uitgerust met Park Assist en heeft dus rondom parkeer sensoren.
Maar helaas als ik de auto achteruit rij "kijken" de sensoren aan de voorkant ook nog steeds.
Gevolg, heftige piepsignalen van de voorwerpen die zich voor OF achter mijn auto bevinden.
Maar alleen op het scherm kan ik zien of het voor of achter is.

Ik schrik nog steeds wanneer de auto begint te piepen door de plantenbak voor mijn auto, een struik, een auto die naast me staat, een parkeerbalk... een vuilnisbak, whatever.

Ik ben bang dat, als ik over een paar maanden hieraan gewend ben en het piepen maar gewoon negeer het een keer niet voor de plantenbak is, maar voor een klein kind dat achter mijn auto langs fietst, en dat wil ik voorkomen...

DAAROM wil ik graag de voorste sensoren alleen werkend hebben als ik vooruit rij en de achter sensoren alleen als ik achteruit rij! (en bij gebruik van park assist voor EN achter).

Greetz, Henk
PS. Ik ben benieuwd of er anderen zijn met dit issue en of er een oplossing voor is.
#2435743
voor de goeie gang van zaken zouden de sensoren aan de voorkant moeten stoppen met piepen wanneer je hem in zijn achteruit zet. Omdat je anders dubbele tonen krijg voorkant + achterkant. Ik denk dus dat er het een en het ander opnieuw ingesteld moet worden of gereset (voor zover dat het mogelijk is met vag) bij mijn golf 6 en 7 is het gewoon zo en ook allebij met park assist. stuur anders is een pm naar Antera ongetwijfeld zal die het wel weten :tu:
#2436166
Voor worden altijd de sensoren geactiveerd. Dit heft de volgende reden. Je stuur door achter je te kijken en kijkt dus niet meer voor. Daarvoor kan het zijn dat je voor een obstakel over het hoofd ziet of anders waardoor je schade kan krijgen. Niet aan te passen met vagcom.

Daarvoor zou je allen achter parkeer sensoren moeten hebben dan heb je er geen last van
#2436713
Kan je nagaan, ik heb al zoveel loze signalen aan de voorzijde gekregen dat ik niet eens meer hoorde dat inderdaad de piepsignalen voor en achterin de auto worden gegeven.

V.w.b. voorkomen schade... door de slome reactie van de sensoren ben ik toch al tegen een paaltje opgereden. Ze zijn te langzaam en te onnauwkeurig om voor "echt" parkeren te gebruiken.

Allen bedankt voor de reacties...
#2437939
Eens uitlezen en kijken of er 1tje defect is of kijken naar de codering van het regelapparaat.

Je kan volgens mij de toonsoort en sterkte voor of achter veranderen met de vag, is misschien een optie voor het probleem.

Als je denkt dat de sensoren te langzaam zijn zou ik eerst eens je rijsnelheid aanpassen, boven de 20 km/h hebben ze geen nut. :lol:
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]